| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
MonStar Member Klubu Espero
Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-04-23 16:36:35 Witam,
Przy niedawnej wymianie kół zimowych na letnie okazało się, że w jednym z otworów piasty lewego przedniego koła "skończył" się gwint i koło trzymają tylko trzy śruby Nie bardzo podoba mi się ta sytuacja i dlatego postanowiłem wymienić piastę. Poszukiwania na allegro niewiele dały. Znalazłem piasty w kilku sklepach internetowych, ale "towaru brak" no i te ceny Dlatego zwracam się z prośbą do Szanownych Kolegów z klubu: może posiada ktoś taką piastę i zechce się z nią rozstać za rozsądne pieniądze? Najważniejsze żeby miała dobre gwinty w otworach i nie była za bardzo zardzewiała
Przy okazji mam jeszcze dwa pytanka:
1. Czy piasty różnią się w zależności od wersji silnikowej Espero (dodam że mój Esperak to 1,5 DOHC z 97r. bez ABS-u)
2. Czy podpasują piasty z innych modeli GM (Opla Astra/Vectra) albo innych Daewoo (np. Lanos)
Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam ----------------- TUNING IS NOT A CRIME |
2016-04-06 10:39 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-04-23 19:53:35 ja podpowiem tak. U mnie troche inaczej było bo zjechali lekko gwint, myślałem, że pozostanie także wymiana, ale co się okazało, prze gwintowanie które trwało zaledwie 2 min pomogło
Może zamiast wymieniać, kup śrubę rozmiar większą i nagwintuj na takie Bo wiadomo na taka sama juz nie ma z czego gwintować. ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
slawek_p Klubowy Weteran
Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2012-04-23 20:46:13 Proszę bardzo na przykład taka
Piasta koła przód
i cena chyba jednak nie powala z nóg |
2024-08-13 14:42 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-04-24 06:02:28 75 zł na koła 14.
Ja tam spróbowałem inie żałuje, bo nie musiałem nic wydać. Wydaje mi się nie tyle co kupic, ale więcej zabawy z wymianą. ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
MonStar Member Klubu Espero
Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-04-24 16:20:39 Cytat:
| Proszę bardzo na przykład taka . . . |
|
No proszę - nawet przeglądałem tą aukcję, ale doczytałem tylko do momentu koła 13" i resztę olałem Ogólnie sporo jest dostępnych piast do kół 13", ale czy Espero w ogóle wychodziło na takich kołach ?
Dzięki że chciało Ci się pogrzebać i poczytać trochę dokładniej
Cytat:
| . . . Wydaje mi się nie tyle co kupic, ale więcej zabawy z wymianą. |
|
No, wymiana piasty to zdecydowanie grubsza sprawa. Już odkręcenie jarzma zacisku to wyzwanie - kiedyś próbowałem, ale śruby były bardziej uparte ode mnie
Zainteresował mnie pomysł z nagwintowaniem większego otworu i zanim zacznę rozkręcać auto to go wypróbuję. Jeżeli tylko większe śruby przejdą przez otwory w tarczy hamulcowej i feldze, ale to będę mógł sprawdzić dopiero w weekend. ----------------- TUNING IS NOT A CRIME |
2016-04-06 10:39 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-04-26 16:06:41 daj znać czy sie udało ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
MonStar Member Klubu Espero
Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-05-07 20:38:09 Cytat:
| daj znać czy sie udało |
|
No skoro Kolega się zainteresował to wspomnę, że przez weekend niestety nie mogłem spędzić przy samochodzie tyle czasu ile planowałem, ale ustaliłem że śruby M14 zmieściłyby się w otworach felgi i tarczy hamulcowej. Jednak gwintowanie musiałem odłożyć (przynajmniej narazie) bo nie posiadam gwintownika do gwintów 1,5. Po bliższych oględzinach zauważałem że gwintu nie ma tylko w przedniej części otworu piasty (brakuje pierwszych kilku zwojów), ale dalej wydaje się być w porządku, dlatego spróbuje zastosować dłuższą śrubę w fabrycznym rozmiarze. Nie jestem przekonany czy to coś pomoże, bo razem z aluminiowymi felgami kupiłem do nich komplet śrub dłuższych niż fabryczne, ale spróbuję zanim zacznę szukać odpowiedniego gwintownika ----------------- TUNING IS NOT A CRIME |
2016-04-06 10:39 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-08 17:31:10 tylko uważaj bo możesz uszkodzić srubę u mnie było tak, że gwint w śrubach zjeżdżało. ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
krzychu_ch Klubowy Weteran
Octavia Sosnowiec | 2012-05-08 18:45:58 Na tym forum już chyba wszystko było poruszane.
A jak byśta szukały w szukajce to byśta znalazły i odpowiedź
Ale macie: Zerwany gwint----------------- Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam... |
2017-11-26 16:51 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-08 19:09:03 ja osobiście wolałbym gwintowanie na większy otwór + grubsza śruba niż takie sprężynki ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
MonStar Member Klubu Espero
Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-05-08 19:49:04 Cytat:
| tylko uważaj bo możesz uszkodzić srubę |
|
Śruba, która była wkręcona do tej pory nie ma uszkodzonego gwintu, więc myślę, że nie powinno być z tym kłopotu
Cytat:
| A jak byśta szukały w szukajce to byśta znalazły i odpowiedź |
|
No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak ze wstydem przyznać się, że tym razem zapomniałem o "szukajce"
Ale znowu potwierdza się fakt, że to forum jest niewyczerpanym źródłem wiedzy o eksploatacji Espero Dzięki dla tego, komu chciało sie je kiedyś założyć
A wracając do kwestii gwintu, to nigdy nie spotkałem się z takim sposobem jego naprawy. Tak z ciekawości: jak ten patent sprawdził się w praktyce? Nie było żadnych problemów w póżniejszym użytkowaniu
Cytat:
| ja osobiście wolałbym gwintowanie na większy otwór + grubsza śruba niż takie sprężynki |
|
W sumie racja - mając nagwintowany otwór M14 nawet łatwiejsza wydaje się po prostu wymiana śruby na większą, ale rozwiązanie ze sprężynką jest ciekawsze ----------------- TUNING IS NOT A CRIME |
2016-04-06 10:39 | |
VEndriuV
Espero 1.5 GLX Katowice | 2012-05-09 15:42:13 niby ciekawsze ale ja to mam wizję, jak przy odkręcaniu sprężynka także będzie chciała wyjść i gdzies się zahaczy/zawinie wtedy w ogóle nie odkręcisz tak samo przy dociąganiu może od wyjść. ----------------- |
2014-03-19 08:39 | |
MonStar Member Klubu Espero
Daewoo Espero Nowy Tomyśl | 2012-07-02 08:27:49 Chciałem tylko dodać, że piasta nie jest już potrzebna. Trochę się to wszystko przedłużyło przez zbieg sesji na uczelni, remontu w domu, początku pracy no i Euro, ale piasta jest już zregenerowana - wiertarka i gwintownik M14 x 1,5 załatwiły sprawę No i oczywiście grubsza śruba
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i przyczepności ----------------- TUNING IS NOT A CRIME |
2016-04-06 10:39 | |
|
|