Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126p] resor 15cm + amortyzatory tylne - problem

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-05-28 11:56:42

Witam.
Sytuacja przedstawia się tak - miałem w maluszku sklepany resor - około 15-16cm (o czym dowiedziałem się już po wymontowaniu go... bo byłem pewny, że miał dużo mniej) + amortyzatory tylne.

Przód na nierównym strasznie słabo trzymał się drogi, co gorsze samochód był dość podsterowny.

Stwierdziłem, że wymienię resor, zwrotnice (bo były już tragiczne) i amortyzatory.
Drugi resor zawiozłem do zakładu - sklepali na równe 15cm, amorki założyłem również seryjne tylne

I tu się zaczynają problemy. Po zmianie wszystkiego - owszem jest poprawa, bo samochód lepiej się trzyma, nie mówiąc o tym że dużo lżej kierownica chodzi (w końcu nowe zwrotnice...) i mocniej skręca.

Problem w tym, że teraz jest tak nisko, że koła (mam 13'' z tarczami) częściowo się chowają (wcześniej też się chowały, dlatego myślałem ze ten resor mocniej sklepany...) no i trą na nierównościach i mocnych skrętach...

Myślałem nad wstawieniem amortyzatorów seryjnych przednich... ale wolę najpierw się spytać, może jakiś inny sposób na poprawę tego jest...
2010-12-08 08:53
  
 
 2010-05-28 12:53:50

jaki masz profil opon?

Przyklep ranty od środka to nie będzie tarło

-----------------
2023-10-26 15:33
  
 
 2010-05-28 13:29:13

amortyzatory nie wpłyną na wysokośc, one mają wpływ na tłumienie.wysokosc ustala resor. skoro jeden i drugi masz sklepany na tyle samo a efekt jest inny tzn. ze ich kondycja się różniła, albo miały cos modzone z piórami, np. twardszy miał dłuższe pióra powsadzane

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2010-05-28 14:34:45

Ranty pewnie pomogą na tarcie przy skręcaniu, ale co na nierównościach...



Tak to wygląda teraz...
2010-12-08 08:53
  
 
 2010-05-28 16:02:24

Resor rzemiosło i tyle, one sztywności nie trzymają w ogóle
nawet po klepaniu. A lagę dodatkową masz dołożoną?

-----------------
PGR Poznańska Grupa Rajdowa

POWERED by RS Garage
2014-04-04 20:35
  
 
 2010-05-28 17:00:16

Nie, pióra nie dokładałem.
Dziś podoginam te ranty, powinno być lepiej, I widze, że głównie to mi o chlapacz trze...
2010-12-08 08:53
  
 
 2010-05-28 17:20:52

A podstawki masz seryjne? Bo jak na klepany resor na 15 to strasznie nisko Ci to wyszło... Może ten resor to kibel? Jak zerkniesz od przodu to jak leży resor- prosty, czy ?

-----------------
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
aktualnie:
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
2022-12-08 11:01
  
 
 2010-05-28 18:12:12

a)fura jest za nisko nie bedzie sie dobrze prowadzic
b)doloz jedno pioro bo bedzie za miekki tak czy siak
c)poochaty w teori masz racje ale w praktyce to bil podnosi kaszla No bo gazowy i cos tam prezy.
2024-02-15 20:17
  
 
 2010-05-28 18:41:30

No wlasnie nisko strasznie....
Ja byłem pewny ze resor ktory mialem wczesniej jest praktycznie prosty... Wiec kupilem drugi i kazalem zrobic na 15cm. Jak wyjeli i sie okazalo ze tamten byl podobny, a wrecz taki sam, to sie troche zmartwilem...
Wczesniejszy resor byl zupelnie prosty, obecny jest delikatnie tak
A co do amorkow to one mi sie wydaja delikatnie by kola wyciagnely w dol... Z tylu mam bile i swietnie jest, ale na przod kasy nie mam...

Podstawki szczerze mowiąc nie wiem jakie mam ;/

Piora nie chcialem dokladac dodatkowego bo czytalem ze zle sie sprawdza na rajdy, bardziej na rowne asfalty...
2010-12-08 08:53
  
 
 2010-05-29 14:56:50

Cos nie tak z resorem jest. Ja mam resor sklepany na 9cm+dodatkowa laga+ciete podstawki+amory tylnie i mi malan wyzej siedzi niz twoj (tez mam trzynastki, opona 155/65).

ps.

Po wszystkim ustaw se kąty i zbieznosc jaka ci tam pasuje.

-----------------
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/149527
http://www.youtube.com/user/pawelzoladek84
2024-11-03 20:25
  
 
 2010-05-29 20:10:03

Sorki źle napisałem - resor to jest tak teraz: Opony to sa kiepskie, bo 135/80 ;/
Wrócę do poprzedniego resoru - tamten miał chyba dołożoną lage... I opony musze kupic 145/70 lub 155/65 (z tylu mam właśnie 145/70)
2010-12-08 08:53
  
 
 2010-05-29 23:58:13

Dokładnie- ten resor to jakaś kupa. Ja u siebie mam na 13,5+laga, do tego utwardzane tylne amory, podstawki seryjne. Resor stoi prosto a całość jest zdecydowanie wyżej niż u Ciebie (opony u mnie to 155/65/13).

-----------------
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
aktualnie:
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
2022-12-08 11:01
  
 
 2010-05-30 01:12:54

nie koncecznie jest kupa - po prostu nie ma +1 piora a wy macie. u mnie bylo to samo, dolozylem pioro i gitara.
2024-02-15 20:17
  
 
 2010-05-30 09:17:05

Też możliwe, chociaż ja miałem poprzedni resor klepnięty na 13 bez dodatkowego pióra i też stał prosto i też było wyżej, no ale ponoć co maluch to inaczej

-----------------
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
aktualnie:
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
2022-12-08 11:01
  
 
 2010-05-30 17:25:48

Wróce do starego resoru, na nim stal wyzej, nie tarlo, ale strasznie sztywny byl i dlatego chcialem zmienic... Teraz jak sa wymienione amorki to i tak bedzie lepiej.
Oponki chyba kupie 155/65 i zaloze na tyl, a te co sa teraz z tylu - 145/70 - wezme na przod. Chyba bedzie lepiej.
Jak sie zabiore za zmiany dam znac jak wszystko wyszlo.

Dzieki za pomoc wszystkim
2010-12-08 08:53
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM