2008-03-05 20:35:39
W związku z tym ze dzis przygotowałem aiutko do jutrzejszego zabiegu i musiałem co nie co wywalic z komory silnika,postanowiłem zrobic mała relacje 2 w 1, czyli demontaz pompy wspomagania ZETEC ora kolektora wydechowego.No to START
1.Pierwsza czynnościa jakoą musimy zrobic to przygotowanie miejsca do pracy czyli kanał w garażu oraz niezbędne narzędzia
2. pierwszą czynnośćą od jakiej zaczynamy w przypadku demontazu kolektora (przy demontazu samej pompy nie potrzebne jest demontowanie zderzaka) demontujemy zderzak przedni,odkręcając boczne mocowania(srubokręt gwiazdka) oraz 4 nakrętki(klucz 13) mocujące zderzak do wzmocnienia przedniego ,dojście od tyłu
3.nastepna czynnoiśc jaka musimy wykonac to demontaz osłony bocznej paska napędu osprzętu ( alternator ,klima,napinacz itp) ta czynnośc wykonujemy kluczem nasadowym na długiej przedłuzce,osłona mocowana 2 srubami
4.Kolenja czynnośc jaka musimy wykonac to poluzowanie śrub koła pompy wspomagania,czynność ta wykonujemy na założonym pasku(łatwiej) 3 sruby widoczne na foto
5.następnie sciągamy pasek odciągając napinacz widoczny na foto
uzywając klucza nasadowego z grzechotka nr 15
6.Nastepna czynnośc po sciągnięciu paska napędu to odkrecenie wcześniej poluzowanycg srub koła pompy wspomagania i sciagniecie w/w koła oraz odkręcenie przewodów pompy wspomagania, i tu ostroznie bo nakrętka przewodu wysokiego ciśnienia lubi robic sie okragła, uzywamy klucza 16,przewód od zbiorniczka jest na opaskę więc spoko
7.Pierwszy nalezy sciągnąc przewód gumowy tak aby szybko go włozyć do pustej butelki aby płyn nie zanieczyscił srodowiska naturalnego jak i kanału
8.Po wykonaniu tej czynności nalezy odkręcić sruby mocujące pompe wspomagania i wyciagnąć ją, sruby mocujące odkręcamy kluczem 13
W przypoadku w którym chodziło nam tylko o wyciagnięcie pompy wspomagania wszystko za nami,pozostaje nam wymienic pompę(w przypadku gdy była uszkodzona) i montowac wszystko w kolejności odwrotnej
Ale w związku z tym ze naszym celem jest wyciagniecie kolektora wydechowego idziemy dalej i demontujemy wspornik pompy wspomaganie,bez tejh czynnosci nie odkjręcimy jednej sruby trzymajćej kolektor
podstawe odkręcamy kluczem 13 (widoczna na foto)
Po wykonaniu tej czynności demontujemy osłone termiczna kolektora wydechowego ( 2 sruby klucz 10) oraz 2 bodaj że 13 mocujące osłone do kolektora ,ja ich nie mam
Natepnie w zalezności od tego co planujemy robić wymontowujemy kolektor odkręcając najpierw katalizator,a nastepnie sruby mocujące kolektor do głowicy
Po ewentualnej wymianie kolektora należy postepować w kolejnosci odwrotnej do opisanych i wszystko co do tej pory wymontowaliśmy znajdzie się na swoim miejscu.
W przypadku adaptacji kolektora z RS2000 musimy wymontować chlodnicę, w tym celu należy odłaczyć wszelkie kostki,spuścić płyn chlodniczy do czystego pojemnika bądż wiadra i wymontować chłodnicę
Po wykonaniu tych czynnośc mamy wymontowana pompę wspomagania,chłodnice i kolektor wydechowy.
Mam nadzieję że ta mała fotorelacja w jakimś stopniu pomoże osobą które zechca we własnym zakresie wykonac te czynności jakie opisałem powyżej
czas wykonania wszystkich czynności to 1,5 godziny bez pospiechu( w tym 3 fajeczki i 2 smsy)
mysle ze osoba nie wprawiona wykona to z ponowym montazem w 5 godzin
P.S. prosze moderatora do wklejenia tej fotorelacji w odpowiednie miejsce na forum
Pozdrawiam RemikGT
p.s.TROSZKE ZA DUZE FOTKI WIĘC PROSZĘ O KOREKTĘ
-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-03-05 20:40:19 ]