2011-04-18 00:44:14
Witam. Ostatnio zmieniłem felgi z 15 calowych na 16 Cossilooki. ALe mimo to apetyt rośnie w miarę jedzenia więc dalej nadkole wydaje mi się niewystarczająco wypełnione, mimo że całe koło urosło o 4cm na średnicy. Postanowiłem więc obniżyć troszkę Essiego. I mam dwa pytania.
1: Tylna oś stoi wyżej niż przednia. Mierząc prześwit od ziemi do progu, zaraz przy nadkolu, z przodu jest o ok 1-1,5cm mniejszy niż z tyłu, tez przy nadkolu. Nie wiem czy tak ma być. Pomyślałem że to oryginalny zamysł i ze wynika to z różnicy obciążenia, z przodu jest silnik, a jak z tyłu usiądą 3 osoby to żeby wtedy było równo. Ale to tylko mój pomysł. Czy u was w Escortach prześwit z tyłu też jest większy niż z przodu? Czy to wada mojego Forda. Dodam że mam Cabrio.
2: Jakim sposobem "tanio" obniżyć zawieszenie? Kuzyn polecił mi gwintowane zawieszenie, ale to dużo kosztuje. Powiedział też że na krótką metę wystarczą same sprężyny, ale że na dłuższą metę i tak pasuje mi kupić specjalne amortyzatory. Nie chcę iść w tandetę, ale chodzi o to że rok temu wymieniłem wszystkie amortyzatory na nowe Monroey i szkoda mi je teraz wyrzucać czy odsprzedawać, bo amorki prawie nowe i dobrej firmy. Czy kupno sprężyn wystarczy? Myślę o 30-30 na obie osie, chyba to dobry pomysł. No chyba że moja wada z 1 pytania okaże się nietypowa, wtedy tył obniżę o 1cm więcej.
Pozdrawiam!
-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ