2010-10-27 14:53:22
ta kontrolka w mk5,6 nic to nic innego jak ostrzezenie kierowcy o niebezpieczeństwie czyli nie kontolowany uślizg koła bądź też śliska nawierzchnia, to tylko i wylacznie kontrolka dziala na zasadzie czujnika, niema do tego zadnego komputera pompki itp, zaswieca sie i swieci do czasu az nie przekrecisz kluczyka z racji tego ze caly czas jest na niej napięcie (ktore przechodzi w stan 0 po odcieciu zasilania).
w oplach vectra i omega byly montowane podobne kontrolki i wcale to nie oznaczalo ze samochód ma esp, esr, i inne badziewia.
kontrolka abs to kontrolka abs nic innego zaswieca sie gdy jest robiony test ukladu i swieci caly czas gdy uklad jest nie sprawny, badz tez miga jesli uklad jest w danym momencie uzywany.
coś ala kontrola trakcji/stabilizacja toru jazdy było dopiero montowane w escortach mk7, chodz i tak nie wiem nawet na jakiej
zasadzie to działało bo miałem doczynienia z takim autkiem ktore po deszczu na asfalcie piszczało jak głupie, a zaś na suchej nawierzchni nie dalo sie nic zrobić.
tez nie mam pojecia jak to jest zbudowane bo rozbieralem takiego escorta na zyletki i przeguby, skrzynia biegow i piasty byly takie same jak w pozostalych mk7, obstawiam ze to coś podłaczone bylo do vss i od duzej ilosci impulsów w krótkim czasie wychwycilo sygnal i przekazywalo dalej, pompa abs byla nieco inna niz w pozostalych modelach może wlasnie tam tkwiła ta róznica, w mk5/6 może być podobnie.
mam nadzieje ze wyjasnilem temat
co do abs, remik olej to, proponuje wyrzucic korektor sily hamowania i zrobic zeby wszystkie hamulce lapalo naraz taka sama siła, jest wtedy bardziej hard
-----------------
Skup samochodów całych, powypadkowych, skorodowanych, na złom.
gotówka od ręki, dojazd do klienta.
tel: 600170443
[ wiadomość edytowana przez: Gromo dnia 2010-10-27 14:57:03 ]