Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Tarcza rozgrzana do czerwoności

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-11-25 21:55:53

Cytat:
2010-11-25 20:20:21, macba76 pisze:
U mnie sprawa wygląda tak, że z lewej strony jakby zacisk do końca nie odbijał, i zewnętrzny klocek zużywa się dużo szybciej. Po sezonie jest go mniej więcej połowa w stosunku do pozostałych. Miałem już: - czyszczony zacisk - wymieniony tłoczek z gumkami (bo się niby trochę zacierał) - wymieniony wężyk (na wszelki wypadek) - wymienione jarzmo (bo może krzywe) I dalej dupa. To zostaje mi pompę zmienić


Mimo wszystko spróbowałbym raz jeszcze czyszczenia i smarowania zacisku, a konkretnie jego prowadnic, ewentualnie ich wymiany oraz miejsc w których pracują klocki w jarzmie. Przy pływającym zacisku (tłoczek tylko z jednej strony) może się zdarzyć, że jeden z klocków zużywa się szybciej ale nie powinna to być duża różnica.

-----------------
Ford Build Tough
2012-02-26 15:51
  
 
 2010-11-25 20:20:21

Cytat:
2010-11-25 15:17:18, DRIVERRS_ pisze:
Robilem po koleji najpierw zacisk wyczyszczony, nasmarowany, nowe gumy, nowy plyn hamulcowy, nie pomoglo to przewod dalej to samo wkoncu zostala pompa i po jej wymianie problem ustapil


Kupowałeś nową pompę, czy jakąś ze szrotu? U mnie sprawa wygląda tak, że z lewej strony jakby zacisk do końca nie odbijał, i zewnętrzny klocek zużywa się dużo szybciej. Po sezonie jest go mniej więcej połowa w stosunku do pozostałych.
Miałem już:
- czyszczony zacisk
- wymieniony tłoczek z gumkami (bo się niby trochę zacierał)
- wymieniony wężyk (na wszelki wypadek)
- wymienione jarzmo (bo może krzywe)
I dalej dupa. To zostaje mi pompę zmienić


-----------------
Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2010-11-25 15:17:18

Cytat:
2010-11-25 01:39:41, macba76 pisze:
Jak do tego doszedłeś? To się jakoś diagnozuje, czy po prostu wreszcie zmieniłeś pompę i było dobrze?



Robilem po koleji najpierw zacisk wyczyszczony, nasmarowany, nowe gumy, nowy plyn hamulcowy, nie pomoglo to przewod dalej to samo wkoncu zostala pompa i po jej wymianie problem ustapil

-----------------
byl: Ford Escort MKVI
jest: Honda Civic EG4
2016-10-02 10:06
  
 
 2010-11-25 13:31:02

Cytat:
2010-11-25 08:01:08, japacz pisze:
Hihihi zdjęcie jak z wyścigu LeMans Teoretycznie jeśli tarcza by spokojnie wystygła (nie została nagle schłodzona np. w kałuży) to powinna jeszcze nadawać się do użytku... Teoretycznie Sprawdziłbym jeszcze wszystkie elementy gumowe, uszczelnienia i sam tłoczek (będzie widać przebarwienia na powierzchni) w zacisku czy nie ucierpiały od temperatury. Natomiast jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic nie było czuć podczas jazdy... Nic nie ściągało w tę stronę? No chyba, że faktycznie blokowało minimalnie, a Ty jechałeś bardzo dłuuugo...



Tylko przy ruszaniu było czuć większy opór ale przy większych prędkościach już nic. Prawie 200km musiałem tak zrobić, nie miałem wyboru.

-----------------
Zachodniopomorska Elita FEFK

Escort na PJ
2013-07-21 13:27
  
 
 2010-11-25 10:36:42

ja mialem jeszcze bardziej czerwona. postaram sie odszukac fotke i wstawic.
2018-03-27 20:03
  
 
 2010-11-25 08:01:08

Hihihi zdjęcie jak z wyścigu LeMans
Teoretycznie jeśli tarcza by spokojnie wystygła (nie została nagle schłodzona np. w kałuży) to powinna jeszcze nadawać się do użytku... Teoretycznie
Sprawdziłbym jeszcze wszystkie elementy gumowe, uszczelnienia i sam tłoczek (będzie widać przebarwienia na powierzchni) w zacisku czy nie ucierpiały od temperatury. Natomiast jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic nie było czuć podczas jazdy... Nic nie ściągało w tę stronę? No chyba, że faktycznie blokowało minimalnie, a Ty jechałeś bardzo dłuuugo...


-----------------
Ford Build Tough
2012-02-26 15:51
  
 
 2010-11-25 01:39:41

Cytat:
2010-11-15 22:06:29, DRIVERRS_ pisze:
Mialem cos podobnego w mojim essim i tez nie moglem dosc o co biega okazalo sie ze jedna sekcjia w pompie hamulcowej padla.


Jak do tego doszedłeś? To się jakoś diagnozuje, czy po prostu wreszcie zmieniłeś pompę i było dobrze?


-----------------
Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2010-11-19 17:12:34

W środku nie, jutro spróbuję go przedmuchać tak jak wspomniałeś. Mógłbyś tylko dokładniej opisać co i w jakiej kolejności muszę zrobić, bo jestem zielony w takich tematach

-----------------
Zachodniopomorska Elita FEFK

Escort na PJ
2013-07-21 13:27
  
 
 2010-11-19 17:07:34

a w środku przewodu też sprawdzałeś?
Do odkręcenia potrzeba dwa klucze płaskie

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2010-11-19 16:57:31

Cytat:
2010-11-19 16:22:42, zigg pisze:
Bogdan,wrzuć przód na jakieś klocki,odpal go,wciśnij hamulec a druga osoba niech luka jak zachowuje się jarzmo,czy wraca czy nie,może to być nie wracający tłoczek,na 95% obstawiam przewód elastyczny,ze starości sparciał i tu jest problem,zobacz też tą opaske która trzyma go przy amorze,a tak w ogóle to jak będziesz zakładał nowe tarcze to rozbierz to w pi.....du na czynniki pierwsze,wyczyść wszystko,kup se smaru miedzianego,nasmaruj prowadnice,niech tłok wyjdzie z 1 cm. wyczyść syf w okół niego i zmień te przewody a całość złóż do kupy,zrób to raz a porządnie zestaw naprawczy [ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-11-19 16:27:06 ]



Jak najbardziej chciałbym zrobić to porządnie, bo już mnie szlag trafia że muszę wymieniać dopiero co świeżo założone tarcze i klocki . Niestety jestem za granicą i nie mam dostępu do żadnych narzędzi żeby samemu coś zdziałać poza ściągnięciem koła. Myślę kupić ten zestaw naprawczy, przewody, tarcze i klocki w Polsce, a potem oddać auto do mechanika żeby wziął za samą robociznę.

P.S Obejmę sprawdzałem i nie ma tam najmniejszych śladów korozji.

-----------------
Zachodniopomorska Elita FEFK

Escort na PJ
2013-07-21 13:27
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM