2011-01-31 11:34:32
Zaczerpnięte z Innego Forum
wydaje się że gośc wie co pisze.
"Jeśli chodzi o kolor świecenia w początkowej fazie (nowy palnik ksenonowy) to nie powninna być niższa niż 4000K producent Philips podaje 4100K a Osram 4050K dla D2S, D2R mają troszkę nizszą temperature barwową o około 100K. Jeśli chodzi o osiągnięcie optymalnych parametrów pracy w naszym przypadku temperatury barwowej na poziomie 4300K tak do końca nie jest określony podaje się go w granicach od 150 nawet do 500 godzin, czasami nawet więcej. Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu
. Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K),
choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +- 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +- 450 lm tak więc różnice są znaczne Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami
"
Ja od kilku dni też zauwarzyłem zmiany ...
Prawy zaczoł świecić na rózowawo-fioletowo a teraz znów powrócił do ... niebieskawego ? Też dziwny objaw ale i tak juz namierzyłem sklep gdzie mają w atrakcyjnej cenie palniki i tą razą 4300K (szkoda ze nie 5000k) założę w mijesce starych 6000K.
Gdzieś jeszcze wyczytałem ze Philips i Osram robią tylko żarniki 4300K ?
I tak żeby się nie wrąbbać w koszta niepotrzebne a w świecie podrób (ostatnio Osramy i duze moje rozczarowanie) i tak jak pisze B1, kupię zwykłe jak poprzednie HID z "najnowszych które się pojawiły" i też będą świecić. mam nadzieję ze poprawnie.
-----------------
Gumka pękła :)
Zaczynam jeździć ostrożniej ... !!! ... autem :D
OBOWIĄZKOWA pieśń do bryki :)