Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Słaba wydajność ogrzewania

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-12-16 23:14:19

Witam,
mam mały problem, w moim aucie jest bardzo słabe ogrzewanie, jeszcze przed zimą wymieniłem nagrzewnice, termostat, przepłukałem cały układ chłodniczy i nic to nie dało, przy włączeniu ogrzewania na maxa z nawiewów leci tylko lekko ciepłe powietrze. sprawdzałem czy wszystko jest ok z linką od sterowania.
Miał już ktoś z was taki problem?? jak sobie z nim poradzić??
pozdrawiam
Michał
2012-01-25 20:21
  
 
 2010-12-16 23:20:25

Może spróbuj odpowietrzyć cały układ chłodzenia.Winny może być też termostat. Sprawdzałeś jak się nagrzewają przewody pomiędzy chłodnicą a termostatem??

-----------------
2021-02-19 22:48
  
 
 2010-12-16 23:26:07

termostat nie przepuszcza, zapomniałem napisać
2012-01-25 20:21
  
 
 2010-12-16 23:28:34

W poprzednim esperaku miałem ten sam problem. Była tam zamontowana instalacja LPG. Reduktor miałem tam gdzie zwykle jest montowany, czyli za lewą lampą. W tym esperaku reduktor mam zamontowany pomiędzy silnikiem a pompą hamulcową- co pozwoliło znacznie skrócić węże a tym samym opór przepływu cieczy. W te mrozy po 3 minutach auto chodzi na gazie a po 4 wyraźnie czuć ciepłe powietrze wydobywające się z kratek.
2015-03-28 21:47
  
 
 2010-12-16 23:41:54

no i tu może być problem, bo reduktor mam właśnie za lampą. a może zastosować dodatkową pompę elektryczną?? ma to jakiś sens??
2012-01-25 20:21
  
 
 2010-12-17 00:53:27

Jeżeli nie masz ochoty przekładać reduktora, to ten pomysł jest jak najbardziej sensowny. Tylko musisz zamontować ją zgodnie z kierunkiem przepływu cieczy, jeżeli zrobisz na odwrót najwyżej w ogóle stracisz ogrzewanie i będziesz musiał ją odwrócić. Wiem, że vectra B 2,5 miała takie coś tyle, że jej zadaniem było wystudzenie silnika po wyłączeniu stacyjki.
2015-03-28 21:47
  
 
 2010-12-17 01:03:51

Aha jeszcze jedna kwestia- Jeżeli nie jesteś pewien czy to zbyt długie węże- "bo reduktor jest ciepły" Nie sugeruj się tym. U mnie też był ciepły , a w samochodzie zimno było. Dopiero jak trochę go pogazowałem to leciało letnie powietrze. Mam pewien pomysł na zamontowanie pompki wspomagającej, tak aby w przypadku jej wyłączenia np. latem nie stawiała oporu. Jednak jeżeli masz taką pompkę to spróbuj zamontować ją nar azie normalnie i zobacz czy pomoże.
2015-03-28 21:47
  
 
 2010-12-17 07:57:01

Parownik pewnie masz wpięty przed nagrzewnicą. A jak by go wpiąc na wylocie z nagrzwnicy?
Możliwe że przepływ przez parownik jest większy niż przez nagrzewnice .
To są tylko przypuszczenia.
Pozdrawiam

-----------------
Nic tak nie obniża ceny twojego samochodu jak próba sprzedania.
2018-11-25 19:06
  
 
 2010-12-17 12:24:30

Tylko wtedy ciecz trafiająca do reduktora będzie zimniejsza i reduktor nie będzie dogrzany, co będzie skutkowało jego zamarzaniem. Problem leży nie w kolejności, a ilości przepływającej cieczy.
2015-03-28 21:47
  
 
 2010-12-17 12:47:57

a może TUTAJ jest ODPOWIEDŹ na Twoje problemy ?

-----------------
Uwaga!
Przyczyną my new avatarka jes Kolega Ikarus260 ...
2020-09-09 15:08
  
 
 2010-12-17 16:48:08

Ten post ...co go Bogdan podesłał jest OK.


Ale jak teraz w mrozach nie chcesz się bawić z przełączaniem kierunku przepływu (silnik - nagrzewnica - parownik) to zrób tak jak ja kiedyś:

załóż jakiś zacisk na wężu dolotowym parownika tak, żeby większa ilość cieczy poszła na nagrzewnicę ...i po sprawie. (Na wiosnę zrobisz sobie porządnie).

Ja tak zrobiłem i było ok. Podczas jazdy parownik dłużej się nagrzewał ale nigdy nie zamarzł. Zawsze po trasie był gorący ale nigdy parzący.

Cała robota to 10 - 15 min. Najlepsze są rozwiązania najprostsze





PS:
a tak wogóle to: załóż dyktę przed chłodnicę i ....witaj w klubie dyktatorów

[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2010-12-17 16:57:36 ]
2017-07-28 21:46
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM