2011-04-06 22:32:04
Zmiana biegów w bezstopniowym automacie CTX?! Ona działa na zasadzie - "ile gazu, tyle przyspiesza" mniej więcej...
Koszty napraw - w zasadzie nieograniczone (patrz duuuże). Dodatkowo nie każdy potrafi to naprawić, części w zasadzie niedostępne. Regeneracja np. bloku zaworowego to ponad 1.5 tys, wymiana na nowy pasa transmisyjnego jest nierealna bo niedostępny.
Spalanie przy spokojnej jeździe, a nie pedał w glebie wcale nie jest zbytnio większe. Z racji specyficznej pracy (patrz pierwszy akapit), czasami spada komfort jeśli chce się jeździć oszczędnie trzeba się pilnować aby nie jeździć na zbyt wysokich obrotach bo "sam ich nie zmniejszy". Aczkolwiek nikogo nie muszę chyba przekonywać na fakt komfortu jazdy w korkach na automacie
Czy zamula silnik? Nie sądzę, zetec 1.6 sam w sobie nie jest demonem. Mnie jednak to połączenie odpowiada - kickdown (redukcja) np. w mieście jest w miarę sprawny.
Na temat usterkowości się nie wypowiadam bo dla mnie to temat mocno subiektywny. Pamiętaj, że nic nie jest idiotoodporne.... U mnie po 2 latach jest ok.
Podbijam kcparskiego nt. komputera. Inaczej odcinka na manulu będziie w okolicach 4 tys obrotów.
Podsumowując - kupuj tylko z zaufanego źródła lub jeśli jesteś mocno zdeterminowany na automat.
-----------------
:)