Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV] Spadek mocy, przegrzewanie sie silnika?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-06-24 16:44:51

Ja mam podobny problem, podczas jazdy jest wszystko ok, a gdy bym stał dłuższą chwile w miejscu bądź w korku to silnik sie nagrzewa i zaczyna gasnąć, wskazówka od temperatury idzie coraz dalej i przy R (NORM) lub kawałek za i gaśnie, nie wiem właśnie jak z tą chłodnicą jest, czy sie załącza czy nie. Gdy mi sie już zagrzeje i zgaśnie samochód, kluczykiem przekręce do kontrolek to słychać jak wentylator chodzi. Nie wiem co jest grane, termostat był wymieniany
2012-11-30 10:27
  
 
 2011-06-17 09:12:41

Cytat:
2011-06-11 13:08:07, groobyg2 pisze:
dzieki koledze Blazeyowi (ktory juz nie jest na forum) dowiedzialem sie co moge sprawdzic... Termostat - ok Pompa wody - ok Chlodnica - czysta Termowlacznik wetylatora - chyba ok bo sie wlaczyl gdy wskazowka byla miedzy O i R (NORM) W ktorym momencie powinien wlaczyc sie wentylator i do ktorego miejsca na wskazniku powina dochodzic wskazowka jak mocno sie zagrzewa( np w korku) w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy?


1. Wskażnik temp jest czysto orientacyjny i nie wskazuje temp, tylko pokazuje NORM i NIENORM.
2. Jeśli włacza się went, i wtedy wskazówka spada, to jest ok. Wskazówka wtedy stoi czasem różnie w różnych esach.
3. Czujnik temp na wskażnik jest w obudowie termostatu. Jest jeszcze czujnik do kompa i do went.
Odepnij czujnik i zobacz, czy wskazówka pójdzie na dół, później zewrzyj czujnik do masy (jeśli masz dwa piny, to zewrzyj razem) i zobacz, czy pójdzie do góry. W ten sposób można wyeliminować uszkodzon licznik i czujnik.
2024-07-06 23:09
  
 
 2011-06-11 13:08:07

dzieki koledze Blazeyowi (ktory juz nie jest na forum) dowiedzialem sie co moge sprawdzic...
Termostat - ok
Pompa wody - ok
Chlodnica - czysta
Termowlacznik wetylatora - chyba ok bo sie wlaczyl gdy wskazowka byla miedzy O i R (NORM)
W ktorym momencie powinien wlaczyc sie wentylator i do ktorego miejsca na wskazniku powina dochodzic wskazowka jak mocno sie zagrzewa( np w korku)
w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy?

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2011-06-07 13:18:02

Nie znam parametrów rezystancji, ale jeśli raz wentylator się załącza a raz nie to może być już wspomniany termo włącznik winny, albo czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale nie wiem gdzie on jest.

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2011-06-07 11:40:52

plynu jest wystarczajaco. w ktorym miejscu jest czujnik temperatury cieczy? moze sprawdze rezystancje? tylko jakie wartosci powinny byc na konkretnych czujnikach? termowlacznik sie zawiesza? jest taka mozliwosc?


-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2011-06-07 08:11:51

To znaczy że wentylator jest ok, tak samo też termostat i termo włącznik. Chmmm.... sprawdzałeś ile masz płynu chłodzącego?

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2011-06-06 23:17:26

ogrzewanie dziala, a wentylator sie wlaczyl jak wskazowka byla w polowie miedzy O i R (nORm)

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2011-06-06 21:08:31

Sprawdź tzw. termo włącznik wentylatora, znajduje się przy termostacie. Jest tam też wtyczka - sprawdź czy nie jest poluzowana albo czy wtyczka lub kontakt nie jest przypalony.
Edit: a może to sam termostat jest winny. Działa ogrzewanie?


-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska

[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2011-06-06 21:09:23 ]
2020-04-05 12:24
  
 
 2011-06-06 20:54:49

sprawa troszke pilna i prosze o jakies wskazowki

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2011-06-06 12:48:02

Witam. w ostatnim czasie zaczal mi sie problem z moim Essim 1.4i 92r. Otoz wracalem z Bydgoszczy jakis miesiac temui po okolo 80 km auto zaczelo szarpac, dlawic sie, glosno chodzic i bylo slychac klepanie zaworow i zapalila mi sie kontrolka oleju. zatrzymalem sie, silnik byl goracy jak cholera a nie przypominam sobie zeby wentylator na chlodnicy sie zalaczyl. dolalem oleju bo nie sprawdzalem przed wyjazdem a troszke czasem lubil polknac i po ok 20min bylo oki moglem dalej jechac. na miejscu po jak silnik ostygl sprawdzam stan oleju i bylo sporo ponad stan. od tego czasu do tego weekendu byl spokoj. w piatek znowu ta sama trasa tylko ze jechalem ok 15km autostrada spokojnie bo ok 110km/h (3000 obr) i pod koniec te same objawy sie zaczynaly ale bez kotrolki oleju wiec jechalem wolniej 60km/h i sie uspokoilo. dzis wracalem do bdg 80-100km/h i bylo wszystko oki. wentylator sie wlaczyl dopiero niedzy RM na postoju po 100km a silnik znowu prawie parowal. co moze byc przyczyna tych objawow? silnik mi sie przegrzewa? czy jakis czujnik jest do wymiany? moze ktos juz mial taki problem?

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM