Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Nie odbijają hamulce po naciśnięciu.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-09-08 14:27:31

Cytat:
2011-08-24 23:08:21, kamil76 pisze:
Zmień te przewody najpierw ,w sklepie motoryzacyjnym kupisz je za za grosze .Pomoże na pewno .


Na pewno to Kopernik nie żyje :-> Miałem te same objawy. Wymieniłem wszystko: płyn, przewody, wreszcie tłoczek. Wszystko przesmarowane, wyczyszczone. Nie pomogło. Na koniec zmieniłem jarzmo i to chyba pomogło. Przy ostatnim sprawdzeniu wydawało mi się, że klocki zużywają się równo, a w sezon potrafiło polecieć pół zewnętrznego, podczas gdy wewnętrzny był jak nowy.

Te gumki na zdjęciach to według mnie wszystkie do wymiany. Hamulec musiał solidnie trzymać i jak dla mnie to temperatura je zabiła. Warto czasem dotknąć felgo po jeździe. Jeśli nie uprawiamy jazdy sportowej, to nie powinny parzyć

-----------------
Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2011-08-24 23:08:21

Zmień te przewody najpierw ,w sklepie motoryzacyjnym kupisz je za za grosze .Pomoże na pewno .

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2011-08-24 22:54:03

Cytat:
2011-08-24 15:54:28, Kleszczak pisze:
oczywiście że przeszkadza. Kupujesz zestaw naprawczy i wymieniasz.



A jak ten zestaw naprawczy wygląda? Coś z tego?: prowadnica, sworzeń

I rozumiem ten przewód
2017-01-24 12:51
  
 
 2011-08-24 19:38:01

w końcu ja założyłem ten wątek
Wymieniłem przewody, zestawy naprawcze, płyn hamulcowy i przy hamowaniu gałki oczne wypadają.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2011-08-24 18:56:58

Cytat:
2011-08-24 15:54:28, Kleszczak pisze:
stawiam na przewód elastyczny łączący zacisk z przewodem sztywnym hamulca.


Ja tez to obstawiam, bede to robil bo uszczelki wszystkie wymienilem juz, tloczek tez nowy i dalej jak jest cieplo to nie odbija mi tak wiec nie zapomnij o slowach Kleszczaka..

-----------------
~Easy Combii~Zender staJL! ||
2018-05-03 23:59
  
 
 2011-08-24 15:54:28

oczywiście że przeszkadza. Kupujesz zestaw naprawczy i wymieniasz.
Jak nie odbija tłoczek to stawiam na przewód elastyczny łączący zacisk z przewodem sztywnym hamulca.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2011-08-24 11:36:08

up.
2017-01-24 12:51
  
 
 2011-08-23 11:17:57

Naprawiłem światło stopu, to tylko czujnik na szczęście

Następnie ponownie rozebrałem hamulce i wyczyściłem prowadnice. Tylko mam teraz pytanie, czy ta pęknięta uszczelka na jarzmie mocno przeszkadza? To powinien być monolit?






Ogólnie jest tak, że wciskam jarzmo do końca zatykam od tyłu ten koreczek i ładnie trzyma - klocek zewnętrzny jest z dala od tarczy. Natomiast po wciśnięciu hamulca jarzmo się wysuwa i już się z powrotem nie chowa. Próbowałem ręcznie to wcisnąć, ale też lipa. Czy winny może być tłoczek - nie chowa się do końca i dlatego jarzmo też nie może?


Co jeszcze mogę dodać, to pisknięcie przy zdjęciu nogi z hamulca. Było tak też na starych klockach.

[ wiadomość edytowana przez: bubs0n dnia 2011-08-23 20:38:12 ]
2017-01-24 12:51
  
 
 2011-08-23 08:41:48

Cytat:
2011-08-22 23:03:43, bubs0n pisze:
Dzień dobry, cześć i czołem. Sory, że odkopuje, ale po co nowy temat zakładać. Więc, dzisiaj przyszedł czas wymiany klocków, gdyż stare skończyły się i to dosłownie (ojciec blachą hamował :O) Rozebraliśmy zacisk (szczęśliwie bardzo prosta sprawa) i co się okazało wewnętrzny klocek jak i wewnętrzna tarcza (wentylowana) są eleganckie klocek z 3/4. Natomiast zewnętrzna tarcza i klocek masakra. Klocka nie było - blacha, a tarczy może z 3mm - poważnie!. Od strony pasażera podobnie aczkolwiek może z 1-2mm klocka jeszcze było i tarczy z 4mm (licząc od wentylacji). Kochani moi! Co może być przyczyną tak niebywale, nierówno ścierających się klocków i tarcz? Tłoczek był suchy ładnie schował się z powrotem. Jarzma też czyściutka i nasmarowana. Przewody wyglądały cało, a płynu też jest stan. Dodam, że zbieżność i geometria kół nie jest dobra (bierze opony od wewnątrz). Ma ktoś pomysł czemu tak się brzydko dzieje? PS Nie wiem, czy to teraz mi się stało, ale światła STOP mi się skończyły, żarówki całe. Nie potrafię określić od jak dawna ich nie ma. Bezpieczniki też całe. Co może być przyczyną? PS2 Dodam, że koło dość opornie się kręci, ale szczególnych szmerów/tarcia klocków nie słychać, łożyska też nie wyją. Czy to normalne ze względu na wałki etc? Proszę o pomoc. [ wiadomość edytowana przez: bubs0n dnia 2011-08-23 00:49:25 ]


Sprawnie działające hamulce potrzebują kilku rzeczy.
U Ciebie na 99% przyczyną nierównomiernie ścierających się klocków jest zasyfione jarzmo, a w szczególności prowadnice po których chodzą klocki, ewentualnie brak blaszek. Jeżeli tłoczki cofają się normalnie a sam zacisk luźno chodzi w tulejach prowadzących na jarzmie to jak nic brudne są właśnie prowadnice klocków. Wyskrob je z syfu, rdzy, nalotu z klocków do samego metalu i poskładaj hamulce na nowych klockach i nowych tarczach.

Ad ps1: Sprawdź jeszcze czujnik przy pedale hamulca, pada niezwykle rzadko ale może to być przyczyna braku stopu.

Ad ps2: Samo koło napędzane ma swoje opory które stawia przeniesienie napędu (skrzynia), nigdy nie będzie kręciło się luźno tak jak powinno się kręcić kółko z tyłu.



-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2011-08-23 08:29:40

Co do światła to sprawdź "pstryczek" przy pedale hamulca.
Jeżeli koło ma opory więc coś musi mu przeszkadzać.Trzyma Ci jedna strona.
U mnie ojciec wybijał stare łożysko(ja wymieniałem wtedy tuleje) i przy okazji skrzywił zwrotnicę w ten sposób,że dopiero po skręceniu zacisku koło miało opór.
Kilka godzin się głowiłem dlaczego tak się dzieje.
Okazało się że robił to na szynie i wygiął delikatnie część zwrotnicy z gwintem na śruby od zacisku.Kilka puknięć młotkiem przez "kłodę" i naprostowałem zwrotnicę.
Zdejmij zacisk,załuż koło(przykręć) i zobacz czy ma opory.

-----------------
Hominis est errare, insipientis in errore perseverare
2014-10-01 06:17
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM