Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV] 1.8 16V Spadek mocy gdy gorący silnik

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2012-05-21 19:22:57

Cytat:
2012-05-05 14:22:24, dulin7 pisze:
moim zdaniem to niezbyt fortunne ulozenie dolotu na silniku odpowiada za ten stan rzeczy, rura ktora idzie na pokrywie zaworow pozniej rura ktora idzie nad kolektorem ssacym i nad chlodnica potrafia naprawde mocno sie nagrzac podczas upalnych dni a to daje man mniejsza objetosc powietrza w powietrzu tez mam ten problem probowalem wszystkiego i nic to nie daje , auto gdy osiagnie swoja temp pracy jezdzi ok jednak wystarczy cieply dzien i jazda po miescie i moc odczuwalnie spada.



Czytałem trochę o stożkach i wyczaiłem zdanie kolegi deathrider85

"Seryjny dolot w Essie ma naprawdę spory potencjał i lepiej przy nim nic nie grzebać"

Poza tym rura dolotowa nad pokrywą zaworów wcale tak mocno się nie nagrzewa, nie styka się bezpośrednio z pokrywą, wątpię aby ułożenie dolotów w essie było przyczyną tego spadku mocy.
Pomaga schłodzenie silnika w czasie jazdy poprzez przekręcenie ogrzewania na maxa i wpuszczenie gorącego powietrza do środka. W aucie sauna, ale jest znowu moc

A co do wlewania wody do silnika się nie wypowiadam, bo wydaje mi się to dość absurdalne

-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition
2023-09-02 20:31
  
 
 2012-05-07 21:36:26

Ja tylko mówię co można zrobić a nie co kiedyś z tego wyniknie

-----------------
motospamerzy.pl zapraszamy !!! :)
2017-08-25 09:43
  
 
 2012-05-07 21:35:01

Cytat:
2012-05-07 21:33:23, SEGE pisze:
Możesz nie wierzyć ale woda lepiej schładza od płynu



Tak, na pewno. Szczególnie jak się kamień osadzi...
2022-04-24 11:25
  
 
 2012-05-07 21:33:23

Cytat:
2012-05-07 21:23:07, tevenet pisze:
Albo nie rozumiem, albo większej głupoty w życiu nie słyszałem



Możesz nie wierzyć ale woda lepiej schładza od płynu

-----------------
motospamerzy.pl zapraszamy !!! :)
2017-08-25 09:43
  
 
 2012-05-07 21:23:07

Cytat:
2012-05-07 14:33:16, SEGE pisze:
... dla polepszenia można na lato np zalać zamiast płynu chłodniczego, wodę. Powinno trochę ochłodzić temperament



Albo nie rozumiem, albo większej głupoty w życiu nie słyszałem

Gorący silnik jest słabszy bo nie tylko rura dolotowa ale też kolektor ssący się nagrzewa. Pomaga znacznie wymiana na plastikowy z RKC. Przynajmniej w teorii
2022-04-24 11:25
  
 
 2012-05-07 14:33:16

Jak dla mnie to jest normalne zachowanie, dla polepszenia można na lato np zalać zamiast płynu chłodniczego, wodę. Powinno trochę ochłodzić temperament ewentualnie pokombinować coś z dolotem co by silnik łapał zimniejszego powietrza i wsio powinno grać

-----------------
motospamerzy.pl zapraszamy !!! :)
2017-08-25 09:43
  
 
 2012-05-07 14:29:18

sprawdziłbym chłodnicę - możliwe, że jest w niej taka ilość szlamu, że po rozgrzaniu ciężko płyn przez nią przechodzi, pompa wody musi mocniej pracować, a przez to mocy mniej na kołach. ewentualnie może termostat blokuje.
więcej pomysłów nie mam, poza tymi wymienionymi wcześniej. dolot jest rzeczywiście niefortunnie ulokowany, dość łatwo i szybko się grzeje.
2020-10-31 04:25
  
 
 2012-05-07 13:56:42

Dołączam się do tematu, u mnie jest identyczna sytuacja (mam MKVII 1,8 115KM, z tym, że u mnie nie trzeba ciepłego dnia, po prostu gdy silnik się rozgrzeje to moc spada jak do auta, które ma jakieś 75KM (miałem Renówke 19-ke 1,7cm 75KM), zastanawiam się czy to jest normalne zachowanie tego silnika. Przepływkę czyściłem, czujnik VSS odłączony i nic

pzdr.

[ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2012-05-07 13:58:06 ]
2018-07-06 22:34
  
 
 2012-05-05 14:22:24

moim zdaniem to niezbyt fortunne ulozenie dolotu na silniku odpowiada za ten stan rzeczy, rura ktora idzie na pokrywie zaworow pozniej rura ktora idzie nad kolektorem ssacym i nad chlodnica potrafia naprawde mocno sie nagrzac podczas upalnych dni a to daje man mniejsza objetosc powietrza w powietrzu tez mam ten problem probowalem wszystkiego i nic to nie daje , auto gdy osiagnie swoja temp pracy jezdzi ok jednak wystarczy cieply dzien i jazda po miescie i moc odczuwalnie spada.

-----------------
....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :)
2018-09-30 07:38
  
 
 2012-05-05 13:12:20

Wiem, że może to dziwne, ale ja bym wyczyścił przepływkę, a potem ewentualnie sprawdził czujnik temperatury powietrza.

Masz coś pomodzone z dolotem?

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM