| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
darek4488 Sympatyk FEFK
Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-08-14 00:40:43 To, że z czasem jest co raz gorzej to rozumiem, wszystko się przecież zużywa, ale dlaczego ręczny zrobiony bardzo niedawno na zupełnie nowych gratach nie jest kosa.
Jest o wiele lepiej niż było przed wymianą, ale to nie jest do końca sukces skoro przed robotą właściwie wcale go nie było.
----------------- [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-08-14 00:42:18 ] |
2018-07-13 21:27 | |
evol_umf Sympatyk FEFK
opel ascona Szczytno | 2012-08-14 00:31:37 JA tak prawdę mówiąc, to nie wiem po co narzekacie na słaby lub brak ręcznego - w większości samochodów linki są na wierzchu, brudzą się, rdzewieją. Z czasem będzie to brało co raz słabiej choćby z faktu, że hamulec pracuje także przy roboczym i pył osadza się na mechanizmie samoregulatora etc.
No dobra - ręczny jest na lince, linka jest zwijana z kilku stalowych drucików - powodem słabego ręcznego jest rozciągająca się linka. Za każdym razem gdy zaciągasz ręczny możesz zaciągnąć go do zblokowania kół, szczęki przecież dalej się nie rozsuną, ale ewidentnie dźwignia jeszcze kawałek da się zaciągnąć - to jest właśnie plastyczność linki. Ja u siebie blokuję oba koła przy 50km/h za pomocą ręcznego i nie widzę w tym żadnego problemu żeby przy tej wielkości bębnach komuś się to nie udało. Trzeba tylko założyć nie jajowate bębny, zdrowe szczęki, dobrą linkę i wszystko przesmarować tam, gdzie się nie dostaje brud i pył ale musi pracować.
Pamiętaj - okładziny szczęk będą hamować odpowiednio gdy się ładnie dotrą, ale jeśli je przegrzejesz, to możesz jedynie marzyć o blokującym ręcznym. Każdy sprzęt potrzebuje odpowiedniego traktowania, a ess nie jest maszyną przeznaczoną do dakaru. |
2015-01-03 00:36 | |
darek4488 Sympatyk FEFK
Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-08-13 23:25:24 Zdaję sobie sprawę jak bardzo jest to popularny temat, ale słyszałem bajki, że ręczny w Escorcie może nawet blokować na asfalcie koła jadącego auta.
Wymieniłem za jednym zamachem na nowe wszystko w tylnych hamulcach czyli bębny, samoregulatory, szczęki, cylinderki, sprężynki i przy okazji jeszcze łożyska oraz te kopułkowate dekielki. Ręczny po tym zabiegu jest taki, że jak go zaciągnę i ruszę na 1 biegu to dupa siada całkiem wyraźnie (twarde sprężyny), ale gdy dam więcej mocy na koła to hamulec nie wytrzymuje i auto rusza. Gdy gwałtownie zaciągnę ręczny podczas gdy auto jedzie to po prostu czuć jak hamuje, ale raczej dość słabo.
Da się coś z tym jeszcze zrobić? ----------------- |
2018-07-13 21:27 | |
profil-usunięty
| 2011-03-01 13:20:47 trochę kolega mnie zmartwił tez tak mam z ręcznym - rok temu diagnosta przywalił się do ręczonego na przeglądzie ale ostatecznie podbił , 15 marca mam przegląd i chciałem wymienić kpl. bębnów z tyły i teraz dylemacik czy jest sens
|
| |
Cyneq Sympatyk FEFK
Wrocław | 2011-03-01 13:00:46 No cóż, mi wydawało się że podszedłem do problemu kompleksowo. Przy zakupie Essiego lat temu trzy, tył na ręcznym z lewej hamował gorzej. Od razu wiec zmieniłem całe bebechy - zestaw TRW z nowymi mechanizmami, sprężynami i szczękami.
Po jakimś czasie okazało się, że lewe koło dalej na ręcznym hamuje słabiej. Zmieniłem linkę (no do założyłem że przecież nowy samoregulator nie może być tak samo zepsuty jak stary), przy okazji też bębny.
Niestety, to nic nie pomogło, i teraz jestem zupełnie w kropce. Tam w sumie nie ma już nic do wymienienia oprócz całej tylnej belki (ale dokładnie obejrzałem wszystko na okoliczność "wpadania" pancerza linki do środka bębna).
Po prostu czary. |
2014-02-13 14:56 | |
CKsrv Sympatyk FEFK
SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-01-09 15:11:53 Cytat:
| 2011-01-08 23:50:13, R_O_Y pisze:
...
1970kN / 1190kN
|
|
Stawiam na 1,97 i 1,19 kN.
1000kN to wiecej niz uciag na haku popularnej lokomotywy.
|
2015-07-10 00:43 | |
Maylo Sympatyk FEFK
2speed.pl Gołdap | 2011-01-09 11:21:41 Cytat:
| 2011-01-02 13:31:50, R_O_Y pisze:
... bo lubię sobie wchodzić w zakręty na ręcznym a jak hamuje tylko na jedno koło to takie hamowanie jest nieprzewidywalne. Pozdrawiam.
|
|
dlatego Seba ----------------- FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska |
2020-04-05 12:24 | |
Seba Sympatyk FEFK
Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2011-01-09 10:54:32 A tak sie zapytam - a po co to robic?? Po zaciagnieciu recznego na parkingu majac takie sily na poszczegolnych kolach (1970kN / 1190kN) samochod Ci odjezdza gdzies?? ----------------- Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650 |
2023-01-29 01:17 | |
R_O_Y Sympatyk FEFK
Mk VII kombi Inowrocław | 2011-01-08 23:50:13 Witam!
Jestem już po przeglądzie i sprawa wygląda tak: Różnica sił hamowania dla zasadniczego jest ale niewielka przy skuteczności 64%, natomiast postojowy różnica sił aż 39%! (1970kN / 1190kN).
Pojechałem jeszcze raz do mechanika na podnośnik i wiem już w czym tkwi błąd. Podstawowy błąd konstrukcyjny to brak regulacji na jednej z linek biegnących do kół, takie rozwiązanie uniemożliwia zróżnicowanie sił hamowania dla pojedynczego koła jest tylko możliwość zwiększenia siły ale teoretycznie dla obu kół jednakowo. Dlaczego teoretycznie - już wyjaśniam: żeby było praktycznie a nie teoretycznie to linka biegnąca od dźwigni ręcznego do tego kształtownika pośredniego musiała by być połączona z tym kształtownikiem na sztywno uniemożliwiając mu przechylanie się na boki. Takie coś jest oczywiście nie do zrobienia mimo, że lina jest naprawdę gruba zawsze się lekko odchyli i powoduje to, że znacznie może zmaleć siła hamowania w jednym z kół i tak się niestety dzieje w większości Escortów.
Obmyśliłem zapewne mało oryginalny patent który pozwoli na częściową regulację długości pancerza jednej z linek. Można to zrobić umieszczając podkładkę pod końcówkę pancerza. Zakładam, że jest to w miarę bezpieczne rozwiązanie. Można by też umieścić odpowiedni dystans pod końcówkę linki w bębnie ale jest to mało mobilne rozwiązanie bo trzeba zdejmować bęben.
Reasumując Ford ukochał Nas brakiem regulacji i znów trzeba rzeźbić.
Na koniec dla userów starszych wersji Escorta tam gdzie była jedna linka dla obu kół i półksiężyc - rozwiązanie to jest 100 razy gorsze bo nie daje żadnej możliwości zróżnicowania siły hamowania dla ręcznego.
Po operacji opiszę co i jak żeby podsumować.
Pozdro4all. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2011-01-08 23:52:33 ] |
2017-01-10 10:05 | |
mateq111 Sympatyk FEFK
Audi A3/Focus II Trzebinia | 2011-01-02 14:12:12 Ja miałem takie problemy w Escorcie z hamulcem zasadniczym ponad 50% różnicy i diagnosta nie podbił mi przeglądu. Wymieniłem wszystko(oprócz samoregulatorów) pojechałem 2x na przegląd i to samo 50% różnicy. Okazało się, że były wytarte ząbki, podpiłowałem cienkim pilniczkiem i wszystko grało.
W zeszył roku kupiłem Focusa i ręczny był słaby i łapał chyba na 8-9 ząbku. Podciągałem po 2 ząbki na samoregulatorach i odrazu działał elegancko łapał na 3-4 ząbku.
Proponuje się im przyjrzeć. Kiedyś się pytałem i w intercarsie mieli cały zestaw naprawczy za ~180zł (szczęki, cylinderki, samoregulatory, sprężynki) ale to było z 3 lata temu napewno. [ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2011-01-02 14:12:41 ] |
2012-10-06 20:06 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|