Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[K] Fiat 127 1981 Amortyzatory sportowe

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-10-17 18:55:33

Jak w temacie. Poszukuję sportowych amortyzatorów do 127, najlepiej gwinty. Jeżeli posiadacie jakiś dobry kontakt do firmy, która coś takiego produkuje to proszę o kontakt.


Pozdrawiam!
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-17 20:51:31

ulubiona firma z warszawy zrobi za 2200 swego czasu sie pytałem, więc zostaje regeneracja z utwardzeniem lub wydanie kupy kasy na niewiadomy efekt. Można też naspawać tuleję z gwintem na seryjny amor i go utwardzić ja tam mam i dorobić sprężynę i po sprawie.

-----------------
Poznańska Grupa Rajdowa
2023-02-03 21:19
  
 
 2012-10-17 22:41:15

Nie ma gotowcow do 127/128 ale dowolnego McPhersona o pozadanej dlugosci/twardosci mozna przerobic. Gorna poduszke musisz wykminic tak zeby pasowala do szpilki a dolne mocowanie pomodzic zeby pasowalo do zwrotnicy i tyle. Ja mam jeszcze nie gotowe, okazyjnie kupione bile B6 do punto II, dolne plaskowniki maja wlasciwy rozstaw, otwory najwyzej wywierce nowe. Gwint mozesz miec od razu (np. TA-Technix do golfa I/II) albo nalozyc rure gwintowana i sprezyne na zwyklego McPhersona.

Obecnie mam seryjne kolumny z wlozonymi wkladami KONI SPORT i przyciete sprezyny.

Udanego rzezbienia

-----------------
Jezdzacy Fiat 128 CL gr 2
www.youtube.com/user/yapko128
2015-08-19 15:24
  
 
 2012-10-17 22:58:06

Ja dorobiłem sobie gwinty do zastavy na grubych wkładach bilsteina.
Wychodzi to ponad 1000 za sztuke.
2015-12-03 10:07
  
 
 2012-10-19 22:32:19

A co sądzicie o przerobieniu amorków seryjnych tak żeby tłumienie i odbicie było mniej więcej 1:1 i dodatkowo w górnej części amora zrobić otwór na wentyl i amorki dopompowywać. Banalnie proste, a efekt może być dosyć dobry. Chodzi o jak najmniejszy nakład finansowy, chce auto postawić już na kołach, trochę pojeździć i potem inwestować.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-20 01:01:07

przecież żeby amortyzator był twardszy, lepiej wybierał dziury to trzeba zmienić jego wnętrzności, dać odpowiednią ilość gazu lub oleju a nie dodawać go więcej czy mniej.
Po drugie zrobienie amorków to koszt 400-600zł jak inwestujesz tyle w auto a na podstawach chcesz oszczędzać to szkoda tej roboty, do tego jeszcze musi być odpowiednia sprężyna i odpowiedni resor, nawet bym się pokusił by dodać lagę choć ten tył tak jest lekki ale lubi się uginać.

-----------------
Poznańska Grupa Rajdowa
2023-02-03 21:19
  
 
 2012-10-20 01:21:16

Koszt kupna amorków takich jakie mnie interesują to 7tys, a że na razie takiej kwoty nie posiadam chce zrobić coś co będzie się w miarę zachowywać. W amorku są płytki, które przepuszczają odpowiednią ilość oleju, wystarczy je przerobić żeby mieć zupełnie inny amorek. Coś będę kombinował.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-20 08:27:02

Cytat:
A co sądzicie o przerobieniu amorków seryjnych tak żeby tłumienie i odbicie było mniej więcej 1:1 i dodatkowo w górnej części amora zrobić otwór na wentyl i amorki dopompowywać. Banalnie proste, a efekt może być dosyć dobry.



Bez komentarza.
Lepiej posłuchaj Piotrka Banego.
Albo kup od Seicento, lub Cinquecento bilmany i poprzerabiaj,.
Dojdzie tylko rura i gwint. Wkład powinien pasować.

-----------------
Prorok , czy co......?
2017-11-28 20:13
  
 
 2012-10-20 09:54:11

Nie mów kolego, że bez komentarza bo swego czasu czesi właśnie tak robili amorki do swoich rajdowych skód. Rzuciłem tylko temat, szukam najlepszego rozwiązania.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-20 09:58:35

Nie mów kolego, że bez komentarza bo swego czasu czesi właśnie tak robili amorki do swoich rajdowych skód. Rzuciłem tylko temat, szukam najlepszego rozwiązania.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-20 10:11:16

Nie mów kolego, że bez komentarza bo swego czasu czesi właśnie tak robili amorki do swoich rajdowych skód. Rzuciłem tylko temat, szukam najlepszego rozwiązania.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-20 20:56:50

nawet gdy weźmiesz takie od CC choć nie sprawdzałem jak to pasuje to tylko będzie przód z tyłu jest dość specyficzne rozwiązania takie jak by troszkę mcperson ale bez sprężyny ale w sumie jak by obciąć talerz trzymający sprężynę to może by coś podeszło tylko pewnie każde przednie będą za twarde.

-----------------
Poznańska Grupa Rajdowa
2023-02-03 21:19
  
 
 2012-10-20 21:34:12

Macie może jakieś zdanie na temat czeskiego Protlum bądź HP Sporting? Poważnie myśle o HP właśnie, czy by nie zlecić im amorków. Ważne jest to żeby jednak miały zbiorniczek zewnętrzny bo samochód będzie wykorzystywany na różnych imprezach, czasem typowy rajd, a czasem tor i fajnie by było mieć tą możliwość regulacji.
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-21 22:44:31

HP Sporting daje rade.

-----------------
Jezdzacy Fiat 128 CL gr 2
www.youtube.com/user/yapko128
2015-08-19 15:24
  
 
 2012-10-22 11:01:03

tylko jak pytalem o jakies bardziej profi zawieszenie do miniaka to kwoty byly od 8000 za kpl. z regulacja jednokierunkowa do bodajze 14k z regulacja osobno odbicia i dobicia i zasobnikiem gazu

wiec tanio nie bedzie na pewno
2018-10-13 02:14
  
 
 2012-10-22 12:51:33

W HP krzyknęli 1400euro ze zbiorniczkami, a w protlumie 6100zł. Dowiaduje się jeszcze o zawias bez zbiorniczków. Jak widać nie może być tanio żeby było dobrze...
2018-01-18 21:00
  
 
 2012-10-22 23:45:58

to i tak poszli po rozum do glowy z cenami, chyba ze...


generalnie kilkakrotnie spotkalem sie z opiniami ze polski przedstawiciel hp robi zwyzke ceny o 100%, a jak sie pepikom napisze ze jestes polak to cie wysylaja do niego od razu

jak sie zglaszasz jako pepik po pepicku to traktuja czlowieka normalnie....
2018-10-13 02:14
  
 
 2012-10-23 00:07:39

Dzwoniąc do polskiego HP usłyszałem od Pana dziwne stwierdzenie, ze Protlum jest rzekomo lepszy i w HP sporting nie ma sensu robić.
Po tej rozmowie stwierdziłem, ze jak kontakt z HP to tylko z pepikami, napisalem maila, wycenili i podali numer tel z informacją "mr Husek rozumi po polski". Dzisiaj z Huskiem rozmawiałem, ma dzwonić jutro z dokładniejszą wyceną. Także jak coś załatwiać to na pewno nie u nas.
2018-01-18 21:00
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM