| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-04 20:12:01 Witam!
Jak w temacie. Podczas wchodzenia w prawy zakręt przy prędkościach w przedziale 50-80 km/h występuje taki dziwny odgłos chrumkania/ szurania (tak jakby prawe koło jechało po jakiejś chropowatej nawierzchni). Jeżdżę tak już od dłuższego czasu i zarówno warunki w których się to pojawia, ani częstotliwość ani głośność nie zmieniają się. Nie występuje to zupełnie na wolnych prędkościach , więc przegub raczej odrzucam. Luzów w zawieszeniu też nie mam. Czyżby to mogło być łożysko przednie?
Pozdrawiam,
Esperynek ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
Ikarus260 Klubowy Weteran
Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2012-10-04 21:08:50 Sprawdź nadkole Proste i głupie ale na to miałem. Koło obcierało mi o nadkole, bo się odczepiło i tarło. ----------------- |
2018-11-24 13:59 | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-04 21:30:38 Cytat:
| 2012-10-04 21:08:50, Ikarus260 pisze:
Sprawdź nadkole Proste i głupie ale na to miałem. Koło obcierało mi o nadkole, bo się odczepiło i tarło.
|
|
Ale to chyba gdzieś od kolumny McPhersona? do zarówno od strony zderzaka jaki i tam, gdzie jest przymocowany chlapak jest ok. ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
kisztan Klubowy Weteran
Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2012-10-05 09:04:21 Cytat:
| 2012-10-04 20:12:01, Esperynek pisze:
...Czyżby to mogło być łożysko przednie? ...
|
|
TAK.
To jest objaw zużycia bieżni w łożysku.
Jeśli przy skręcie w prawo dochodzą Ci niepokojące dźwięki z lewego koła, to czas szykować się do wymiany łożyska w lewym kole. ----------------- Pozdrawiam
Paweł
________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy |
2020-07-13 11:38 | |
Ikarus260 Klubowy Weteran
Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2012-10-05 09:05:10 Ewentualnie możesz jeszcze zobaczyć za kołem jest taka blacha osłona wygląda jak tarcza kotwiczna ona często potrafi się skrzywić i obcierać. Też to miałem i nie tylko ja z tego co wiem.
Poodginaj to od tarczy i zobacz efekty.
----------------- [ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2012-10-05 09:06:11 ] |
2018-11-24 13:59 | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 11:22:50 Kisztan- oczywiście nie mogę być tego pewny, ale przy wchodzeniu w prawy zakręt, słyszę to również z prawego koła.
No i zastawiające jest to czemu akurat słychać to tak mniej więcej od 50 km/h? Poniżej tej prędkości w ogóle tego nie ma. A powyżej...no cóż, nie wchodzę w zakręty powyżej 80 km/h. ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
lucas48 Klubowy Weteran
BMW 530i Warszawa Ursynów | 2012-10-05 15:24:10 Miałem coś podobnego przy skręcaniu w Espero. Okazało się że poduszki pod silnikiem były zużyte. Na zakrętach tak mocno przesuwał się silnik, że coś w zawieszeniu/kołach się odzywało. ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
2025-01-08 22:52 | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 15:39:02 A gdyby to były jednak poduszki to jakie jeszcze objawy mógłbym zaobserwować? ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
Gacolot Klubowy Weteran
Daewoo Rezzo 2.0 16V ... Warszawa | 2012-10-05 20:14:36 Ja mam to samo co miał lucas, nawet kiedyś byłem z tym w warsztacie. Odgięli trochę wydech i jakiś czas nie było tego "chrumkania", po jakimś czasie wróciło i jest do tej pory. Przyzwyczaiłem się i już mi nie przeszkadza. ----------------- |
2023-03-12 21:13 | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 20:22:31 Cytat:
| 2012-10-05 20:14:36, Gacolot pisze:
Ja mam to samo co miał lucas, nawet kiedyś byłem z tym w warsztacie. Odgięli trochę wydech i jakiś czas nie było tego "chrumkania", po jakimś czasie wróciło i jest do tej pory. Przyzwyczaiłem się i już mi nie przeszkadza.
|
|
Czyli rozumiem,że jeździsz ze zużytymi poduszkami?
Ale póki co problem odczuwam, bo zostawiłem Espero u blacharza i właśnie się dowiedziałem,że mam dziury w progach. ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
pyrekcb Klubowy Weteran
gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2012-10-05 22:57:12 Cytat:
| 2012-10-05 20:22:31, Esperynek pisze:
Czyli rozumiem,że jeździsz ze zużytymi poduszkami? Ale póki co problem odczuwam, bo zostawiłem Espero u blacharza i właśnie się dowiedziałem,że mam dziury w progach.
|
|
NIE WIERZĘ W RDZĘ!!!
|
2024-12-30 22:56 | |
lucas48 Klubowy Weteran
BMW 530i Warszawa Ursynów | 2012-10-06 10:33:36 Cytat:
| 2012-10-05 15:39:02, Esperynek pisze:
A gdyby to były jednak poduszki to jakie jeszcze objawy mógłbym zaobserwować?
|
|
Zwiększone wibracje samochodu na postoju na wolnych obrotach. Aczkolwiek moje poduchy tak się zużyły że nie było to szczególnie odczuwalne. Dopiero podniesienie samochodu i przyjrzenie się przez doświadczonego mechanika dało 100% diagnozę - poduchy wybite. ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
2025-01-08 22:52 | |
Esperynek Klubowy Weteran
Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-06 16:23:30 Cytat:
| 2012-10-05 22:57:12, pyrekcb pisze:
NIE WIERZĘ W RDZĘ!!!
|
|
Błogosławieni, którzy nie wierzyli, a widzieli. ----------------- NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
2022-12-04 21:50 | |
ZeeWolf Member Klubu Espero
Daewoo Espero Zgierz | 2012-10-23 22:29:39 Mnie chrobotało w zakrętach podobnie, ale z tyłu. Przyczynę łatwo było znaleźć - wyraźnie wytarty ślad po brzegu opony na plastikowym nadkolu - opony większe niż fabryczne (15"/65 szer. 195), do tego "tjuningowane" wytłuczone zawieszenie - auto przy większych prędkościach siadało w zakrętach. Po ucywilizowaniu zawieszenia do stanu mniej kozackiego, a bardziej fabrycznego problem zniknął całkowicie. Choć z przodu wątpliwa sprawa - koło przednie ma znacznie większą wnękę niż tylne, a przecież nie jedziesz zakrętu 50 km/h na pełnym skręcie . Ale na wszelki wypadek obejrzyj dokładnie nadkola. Osłony tarcz hamulcowych to osobna bajka - wichrują się od ciepła i potem trą o rant tarczy (zwłaszcza zużytych), albo dzwonią na każdej dziurze. Łożysko z tego co wiem, bardziej "huczy" czy też "szumi" (niektórzy mówią "wyje") przy większych prędkościach. Przy zużytych poduszkach podczas hamowania silnikiem wajcha od biegów dostawała epilepsji, ba - raz czy dwa wybiło mi bieg . Od strony zawieszenia moim zdaniem najprościej byłoby podjechać na szarpaki - niech potelepią kołami, a przy okazji sprawdzą stan łożysk - usługa kosztuje grosze (ja np. mam za darmo na stacji, w której robię corocznie przegląd). Od strony mocowania silnika chyba nie obędzie się bez wizyty w warsztacie. |
2017-10-17 22:36 | |
|
|