Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Czujnik VSS w silniku 1.8 16V 115 KM

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2013-01-28 11:04:44

Witam ponownie

Podłączyliśmy z bobsonem37 mojego esa pod komputer i okazało się że zgłosił błąd krokowca, że nie może odczytać dolnych wartości obrotów, czyli Slawko, wygląda na to, że faktycznie miałeś rację, coś jest nie halo z krokowcem a nie czujnikiem vss, bo w tej materii żadnych błędów nie zgłaszał.
No nic, trzeba będzie to zrobić jak się ociepli.

Ponadto wyszło na to że cisnąc na pedał gazu nie otwiera się do końca przepustnica.

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2012-11-05 20:45:25

W takim razie wygląda na to, że mimo wszystko masz zbyt wysokie obroty po puszczeniu pedału gazu(zbyt długo spadają).
Odłaczenie VSS'a to półśrodek i wychodzi na to, że jest ok.
Mimo wszystko stawiam na padnięty "krokowiec".
Jesli nie sprawi Ci to problemu, to w krokowcu usuń ta silikonową plombę i wkręć dokładnie o jeden obrót znajdującą sie śrubkę(koniecznie zaznacz stan początkowy-będziesz miał możliwość powrócić do punktu wyjścia). Podłacz VSS'a i zrób koniecznie reset sterownika oraz samoadaptację. Nie baw sie z nią specjalnie, wystarczy uruchomic silnik na 2-3 minuty na jałowym.

Ja dodatkowo w akcie desperacji całkowicie wykręciłem ta śrubkę, wydłubałem znajdująca się tam sprężynkę i rozciągnąłem ją o ok. 1mm. Wcześniej dokładnie go wymyłem w środku w następujący sposób:
Wydłubałem ten grzybek co jest na wierzchu(na zdjęciu widać go tuz przy niebieskim kabelku), zatkałem palcem powstały otwór, następnie wlałem do srodka benzyny do pełna i pęsetą przez jeden z otworów ruszałem wewntrzny grzybek w lewo i prawo. I tak kilka razy aż benzyna była czysta.
Nastepnie po wylaniu benzyny osuszyłem go(tez trzeba poruszać ten wewnetrzny grzybek, co by resztki benzyny wyleciały zza membrany(jej nie widać bez całkowitego rozebrania. Rozebranie=złom). Później wlałem do srodka nakrętke oleju silnikowego, znów poruszałem wewnętrznym grzybkiem, aby olej "rozlazł się" , resztę wylałem i zamontowałem. jest ok.

Pozostaje kwestia czy w 1.6 i 1.8 jest taki sam krokowiec. Z tego co wiem jest taki sam, ale na wszelki wypadek wklejam zdjęcie.



-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-11-05 20:47:05 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-11-05 14:28:18

Niestety ja nie doszedłem do niczego, poza tym że jeżdżę na wypiętym czujniku VSS, sprawdzałem zużycie paliwa i okazało się że z tym czujnikiem chlał jak głupi. Ponieważ bobson się nie odezwał więc nie pojechałem na komputer i nie wiem gdzie są ewentualne błędy.

Tak że jedyne wyjście to uzbierać kasę i odstawić do mechanika. Z wyłączonym czujnikiem zachowuje się całkiem normalnie i pali względnie mało (przynajmniej 0,7 - 1 litra mniej na 100km)

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2012-11-04 22:01:48

i jak wygląda sprawa? do czegoś doszliście?

-----------------
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-10-14 21:41:54

A sprawdzałeś swój jak sie zachowuje po puszczeniu gazu przy 6 tys, obrotów?
jeśli masz dalej problemy, to na 99% wina leży po stronie "krokowca".


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-14 21:52:05 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-10-14 16:52:34

Slawko, dalej będę drążył temat obrotów, poniżej podaję linki z YT, jak się ustsunkujesz do zachowania obrotomierzów w tych escortach?? zdecydowanie inaczej się one zachowują niż w moim aucie ich reakcja jest całkiem normalna, jak bez podłączonego czujnika VSS

link 1

Link 2

Przykładów jest bez liku w necie, oj coś mi się zdaje Slawko że to zachownaie mojego auta nie jest normalne, jest conajmniej dziwne, jakiś element nawalił ale jeszcze nie wiem jaki

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2012-10-12 21:38:29

Cytat:
2012-10-12 08:30:24, mar22 pisze:
Escorta mam lekko ponad pół roku, od razu jak go kupiłem to zdziwiłem się zachowaniem obrotów w silniku,

A to tak jak ja, gdy 12 lat temu przesiadłem sie z malucha do fiesty 1.3 endura a później do escorta
wszystkie fordy jakimi jeździłem tak miały


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-12 21:44:11 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-10-12 08:30:24

No dokładnie, w początkowej fazie czuć szarpnięcie i dość mocne hamowanie silnika, niestety trwa to tylko chwilę, spadnie poniżej 4000 i jakby przestaje hamować, a bynajmniej trwa to nieporównywalnie dłużej.

Escorta mam lekko ponad pół roku, od razu jak go kupiłem to zdziwiłem się zachowaniem obrotów w silniku, ktoś na forum poradził mi że to jest czujnik VSS, więc go wypiąłem i silnik pracował normalnie, jak w każdym innym aucie, które do tej pory miałem, Escort jest moim 7-ym autem (forda do tej pory nie miałem) i w żadnym z dotychczasowych nie było takiego dziwnego zachowania się obrotów.

Chciałem właśnie przystąpić do wymiany tego czujnika dlatego założyłem ten wątek, ponieważ wolę mieć pewność że wymiana jest uzasadniona. Mechanik powiedział mi że auto tak nie może się zachowywać, ale nie mam pewności czy dobrze zna Escorty.

Wczoraj go zatankowałem i zobaczę ile mi spali, jeśli przejadę 450 km to znaczy że zużycie paliwa jest normalne, pod koniec miesiąca będę wiedział.

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2012-10-11 21:48:01

Cytat:
2012-10-11 18:49:57, mar22 pisze:
No pocisnąłem go do 5000 na trójce i puściłem pedał gazu, pierwszy moment faktycznie poczułem wyraźnie hamowanie, ale to był tylko pierwszy moment, obrtoty jednak przestały spadać wydaje mi się że było powyżej 3000, zasuwałem jak oszalały i musiałem użyć hamulca, bo silnik zdawał się mieć gdzieś że puściłem pedał gazu


Hmmm, jutro jeszcze raz sprawdzę u siebie. Ogólnie chyba jest ok, miało byc tak, ze w początkowej fazie silnik od razu zaczyna hamować.

Dla ciekawości zrób identyczny test z odłączonym VSS'em. uważaj tylko na czoło Powinna być bardzo duuuża różnica.

Długo jeździsz escortem? lub ogólnie fordem z silnikiem zetec?

-----------------
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-10-11 18:49:57

Cytat:
slawko: jeszcze mi cos wpadło do głowy, sprawdźcie jak zachowuje sie to hamowanie silnikiem, na 3 biegu przy obrotach 5-6tys. Wtedy puśćcie pedał gazu.



No pocisnąłem go do 5000 na trójce i puściłem pedał gazu, pierwszy moment faktycznie poczułem wyraźnie hamowanie, ale to był tylko pierwszy moment, obrtoty jednak przestały spadać wydaje mi się że było powyżej 3000, zasuwałem jak oszalały i musiałem użyć hamulca, bo silnik zdawał się mieć gdzieś że puściłem pedał gazu, zastanawiam się ile kilometrów mógłbym tak przejechać.

Przy zmianie biegów faktycznie obroty zaczynają spadać max po 2-ch sekundach, więc chyba dobrze tak??


-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM

[ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2012-10-11 19:23:54 ]
2018-07-06 22:34
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM