2013-02-11 19:27:11
Cytat:
|
2013-02-11 19:05:47, smallsize pisze:
tego ci nikt nie powie. zalezy jaki stan czesci i co bedziesz musial wymienic/regenerowac. wiele czesci do RS'a jest juz nie do kupienia, a wiele kosztuje kosmiczne pieniadze. wiele tez mozesz bez obaw zregenerowac.
|
|
Tłoków w zasadzie się nie wymienia. Jeśli blok jest OK (gładzie cylindrów) to tylko licz:
pierścienie (150-200zł)
panewki (też jakoś 200zł)
zrób całą głowicę (uszczelniacze, sprawdzenie/wymiana zaworów, prowadnice i ogólnie szczelność) - koszt roboty głowicy w pełni to około 1000zł czasem mniej czasem więcej (jak ktoś Ci robi głowicę za 150 czy 200zł to w zasadzie nie wiele tam zrobi)
warto wymienić kompletny rozrząd (łacznie z prowadnicami łańcucha (z 400-500zł) i hydraulkicznym napinaczem (ok150zł)
oraz WSZYSTKIE uszczelnienia na nowe (max 200zł- 250zł)
Jesli Ci klepią zawory to musisz wymienić poppychacze hydrauliczne które też kosztują z jakieś 500-700zł za komplet 16 sztuk.
Wałki się raczej nie zużywają ale kto wie jak mogą wyglądać.
Co do cen mogę się trochę mylić ale mniej więcej podgląd jest.
Mnie z robotą mechanika (znajomego) taki remont kosztował około 3000zł bez wymiany popychaczy.
ale masz pełną szczelność silnika na kolejnych kilkanaście lat.
w 20-letnim silniku wątpię żeby nie było wycieków i przedmuchów a co za tym idzie, żeby trzymał się blisko serii.
Drogo ale tu jest pewniak. Ewentualnie jak znajdziesz silnik na aucie to jest szansa sprawdzić że jeszcze nie ma przedmuchów a najwyżej drobne wycieki. Ja w swoim życiu miałem łącznie w rekach 3 RSy i tylko jeden (mk7) nie miał żadnych przedmuchów i do dnia dzisiejszego nie potrzebny mu żaden remont.
-----------------