Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Gdzie znajduje się czujnik wentylatora???

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-08-24 16:30:08

Mam pytanie czy ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik wentylatora, no może nie czujnik, a jakiś włącznik?? A pytam dlatego bo wentylator mi nie kreci, nawet po nagrzaniu samochodu dużo powyżej 90 stopni. A może ktoś wie co może być tego przyczyną???

-----------------
2008-11-05 14:25
  
 
 2007-08-24 16:44:37

czy ty myslisz ze tu sa sami jasnowidze i beda wiedziec jaki masz silnik??

czujnik temperatury plynu chlodzacego w 1,5 jest z tylu silnika pod kolektorem ssacym
w 1,8/2,0 na obudowie termostatu

najpierw sprawdz bezpieczniki potem wiatrak na krotko pod aku
jesli wszystko bedzie oki dopiero szukaj czujnikow
a i rownie dobrze mogly sie rozleciec przekazniki w skrzynce za aku

-----------------
Pierwsze ESPERO z obrysówkami w Lublinie :-)
2016-03-02 19:24
  
 
 2007-08-24 21:13:16

Dzięki za odpowiedź i podpowiedź.
Jest to espero 1,5 DOHC 16v, rocznik 1996. Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny.
Podobno jest jakiś włącznik wentylatora, ale niestety nigdzie go nie widzę
Jutro sprawdzę bezpieczniki i dam znać czy to była ta awaria.

-----------------
2008-11-05 14:25
  
 
 2007-08-24 21:18:56

Cytat:
2007-08-24 21:13:16, lipes pisze:
Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. Jest to espero 1,5 DOHC 16v, rocznik 1996. Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny. Podobno jest jakiś włącznik wentylatora, ale niestety nigdzie go nie widzę Jutro sprawdzę bezpieczniki i dam znać czy to była ta awaria.

musisz zrobic zworke na kompa isie załaczy to ta saa metoda co na sprawdzanie błedów a co i jak to sie robi szukaj na wyszukiwarce kody

-----------------
Miałem kiedyś ESPERO z silnikiem od Jawy gdy go rdza zeżarła zrobiłem z silnika kosiarkę do trawy. Teraz gdy mnie nachodzą wspomnienia, wspominam przeszłość kosiarki do trawy strzyżenia!

[ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2007-08-24 21:22:08 ]
2024-06-11 03:10
  
 
 2007-08-24 21:51:47

nie ma żadnego włącznika, wentylatorami steruje komputer poprzez przekaźniki

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-08-25 08:18:11

Tak też mi się wydaje że jego nie ma, mechanicy go nie mogą znaleźć, ale w książce serwisowej jest mowa o jakimś wyłączniku, który znajduje się gdzieś przy chłodnicy, tyle że u mnie w tym miejscu jest tylko zaślepka.

-----------------
2008-11-05 14:25
  
 
 2007-08-25 12:27:57

Jeśli nie działa wentylator to w pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik.
Skrzynka przy nogach kierowcy , drugi rząd od góry , drugi lub trzeci bezpiecznik (nie pamiętam dokładnie , a nie chce mi się iść sprawdzić) od prawej.
2013-11-01 21:07
  
 
 2007-08-25 14:52:12

Cytat:
2007-08-24 21:13:16, lipes pisze:
Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny.





Źle rozumiesz
Są dwa osobne czujniki. Jeden od wskazania temperatury a drugi od włączenia śmigła

jeżeli to napewno będzie czujnik do wymiany to poszukaj w wyszukiwarce - takie małe okienko z napisem szukaj ... w lewym dolnym rogu głównej strony forum

Było to dogłębnie opisane wraz ze zdjęciami co i jak

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...
2017-11-26 16:51
  
 
 2007-08-25 19:31:21

Cytat:
2007-08-25 14:52:12, krzychu_ch pisze:
Źle rozumiesz Są dwa osobne czujniki. Jeden od wskazania temperatury a drugi od włączenia śmigła


Drugi wcale nie jest od włączania wentylatora.


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2007-08-25 19:51:28 ]
2025-01-04 15:41
  
 
 2007-08-25 21:34:59

wersja espera z komputerem iefi-s miała rzeczywiście czujnik wentylatora wkręcony w chłodnicę. pozostałe mają czujnik temperatury w obudowie termostatu i na jego podstawie komputer (iefi-6) załącza 1. lub 2. bieg wentylatora.

Dodam jeszcze, że komputer iefi-s był montowany chyba tylko do aut eksportowanych do ameryki łacińskiej, więc w europie takich nie uświadczysz.



-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-08-25 23:14:12

Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.

-----------------
2008-11-05 14:25
  
 
 2007-08-25 23:53:53

Cytat:
2007-08-25 23:14:12, lipes pisze:
Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.



sprawdź też rezystor wolnych obrotów - to taka ceramiczna biała kostka przykręcona do nadwozia mniej więcej pod filtrem powietrza. Powinien mieć opór z tego co pamiętam 1 Om. możliwe też, że zaśniedziały kable przy rezystorze.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-08-26 21:57:11

Cytat:
2007-08-25 23:14:12, lipes pisze:
Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.


...W moim 1.5 z tego samego rocznika nie ma ...żadnego czujnika w termostacie.
W chłodnicy też nie mam żadnego czujnika.
(Są dwa czujniki obok siebie pod kolektorem ssącym. Jeden większy i jeden mniejszy, ale nie pamiętam który od czego...)

Zresztą po podniesieniu maski widać, czy do termostatu dochodzą jakieś przewody...

Pamiętam u siebie było coś takiego, ....że druga prędkość wentylatora nie załączała się ponieważ ....był uszkodzony albo bezpiecznik albo przekażnik od pierwszej prędkości ...już nie pamiętam. I-szy i II-gi bieg są jakoś ze sobą sprzężone. (obydwa przekażniki są w komorze silnika po lewej stronie) I mylące może być to, że po zwarciu styków A i B w złączu pod komputerem załacza się II prędkość i wszystko wydaje się być ok...
2017-07-28 21:46
  
 
 2013-03-09 20:24:31

Cytat:
2007-08-25 23:53:53, Robert_S pisze:
taka ceramiczna biała kostka przykręcona do nadwozia mniej więcej pod filtrem powietrza. Powinien mieć opór z tego co pamiętam 1 Om. możliwe też, że zaśniedziały kable przy rezystorze.


Przepraszam za odświeżenie tematu, ale potrzebuję precyzyjniejszej informacji o położeniu tego opornika. Szukałem u siebie i nie znalazłem tego opornika.
Nie wiem czy opornik był, gdy autko kupowałem, ale niedługo po wymianie chłodnicy zaczęły się problemy z temperaturą (podchodzi po samo czerwone pole). I-bieg nie chodzi, sprawdzałem zwierając styki przekaźnika.
Pytanie kolejne. Którędy puszczona jest wiązka od rezystora do centralki elektrycznej w komorze silnika?
Przy chłodnicy, czy od strony przegrody?
Pytam, bo zanim puszczę nową wiązkę chciałbym sprawdzić, czy istnieje stara i tylko została rozpięta lub "wycięta".
Może jakąś fotkę na temat , tu lub na priv.

Dzięki i pozdrawiam.
2019-07-27 21:44
  
 
 2013-03-11 18:03:40

Rezystor o którym mowa znajduję się na prawej podłużnicy z przodu blisko chłodnicy
2024-08-13 14:42
  
 
 2013-03-11 19:03:15

Cytat:
2013-03-11 18:03:40, slawek_p pisze:
Rezystor o którym mowa znajduję się na prawej podłużnicy z przodu blisko chłodnicy


Dzięki za informację. To u mnie nie ma .
Teraz pora znaleźć lub zrobić wiązkę.

-----------------
Miłość najczęściej bywa ślepa, ale w tym jej urok.
2019-07-27 21:44
  
 
 2013-03-11 19:57:26

u mnie z kolei ostatnio jakos jakby za późno się załącza... juz prawie przy czerwonej, wtedy musze chwile poluzować - na luz lub wolna jazda i spada. Potem juz się nie zagrzeje. Przypuszczam, że coś nie tak z czujnikiem i wentylator za późno się załącza.

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
 2013-03-17 15:05:43

Cytat:
2013-03-11 19:57:26, VEndriuV pisze:
u mnie z kolei ostatnio jakos jakby za późno się załącza... juz prawie przy czerwonej, wtedy musze chwile poluzować - na luz lub wolna jazda i spada. Potem juz się nie zagrzeje. Przypuszczam, że coś nie tak z czujnikiem i wentylator za późno się załącza.


U mnie jest dokładnie tak samo.Sprawdź, czy nie wskakuje dopiero na szybkie obroty.
Ja wstawiłem opornik od Nubiry/Lanosa. Wygląda inaczej. 0,8 ohm, z metalowym radiatorem. I tak robiłem mową wiązkę. Dałem kostkę tzw hermetyczną o złączu silnoprądowym. Ale i tak jest jak u ciebie.

-----------------
Miłość najczęściej bywa ślepa, ale w tym jej urok.
2019-07-27 21:44
  
 
 2013-03-18 15:24:55

niby mi to nie przeszkadza, bo jak sie juz przegrzewa to troche uspokoje obroty i łapie normalna temparature i wtedy juz się nie podniesie, ale boje sie, że jak bedzie cieplej się zapomnę i go przykręcę wyżej jak juz bedzie miał tak wysoką temp...

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM