Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Różnica między oponami 195/50 R15 a 195/60 R15

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2013-05-29 09:52:09

jak masz sworzeń wymemłany, to jak podniesiesz sobie na lewarku auto, to koło będzie lekko się ruszać (do ciebie, i od ciebie), przy mocniejszym szarpaniu kołem.

Tuleje tylnej belki jak masz wybite to auto pływa wtedy na drodze trochę nie ciekawie :/. Miałem to samo, a że zmieniałem belkę dla tarczobębnów, to tuleii nie wymieniałem, bo w nowej belce są ok. A kasy na nowe nie miałem, by wymienić już przy okazji :/.

Po zimie w escortach warto sprawdzić zawieszenie, ja po zimie miałem też trochę do roboty ...

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2013-05-29 09:54:24 ]
2023-04-23 22:49
  
 
 2013-05-29 09:28:13

będzie radykalna zmiana

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2013-05-29 09:26:17

Właśnie wróciłem od mechanika, okazało się że tuleje na tylnej belce są wyrąbane a do tego jeszcze jest pęknięta sprężyna z prawej strony z tyłu, szok, mało tego, amorki z tyłu już są w nienajlepszym stanie, no i okazało się że z przodu też nie jest fajnie, prawy amorek ledwie zipie no i sworzeń do wymiany. Chyba to będzie przyczyną latania auta na nierównościach. Jak to porobię to napiszę czy jest radykalna zmiana w trakcji auta.

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2013-05-22 22:21:16

Niech ci wszystko na spokojnie i porządnie sprawdzą w warsztacie bo na diagnostyce to z reguły wjeżdżasz na szarpaki i po minucie super fachowy diagnosta informuje cię że wszystko ok. Przy sprawdzaniu auta najlepiej niech stoi na własnych kołach i wtedy trzeba by wziąć łomik i spróbować ponaciągać gumy i będziesz wtedy pewien. Tuleje tylniej belki to pewnie jeszcze fabryczne śmigają więc tam może być kłopot a przednie jeżeli były wymieniane na zamienniki to też szybko siadają. Ja przekładając koła z 195/60/14 na koła 205/40/17 zauważyłem muszkowanie po koleinach ale w tym przypadku moja 17-tka ma wysokość około 4-5cm i sztywna jest okrutnie więc czasami potrafi ostro szarpnąć a Essi bez wspomagania.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2013-05-22 21:33:03

a taka różnica, ze balon jest mniejszy i narażona felga na nierownosci, a trzeba mocniej trzymać kiere jak smigasz w koleinach bo wozi czasem ze trzeba zwolnic....

-----------------
Uczeni szukając kontaktu z cywilizacjami pozaziemskimi, wysłali w kosmos drogą radiową informację o wartości ludolfiny. Wierzą, że inteligentne istoty spoza Ziemi znają tę liczbę i rozpoznają nasz komunikat. Czy "+" czy "-", zawsze jest Sinus.
2022-05-13 13:39
  
 
 2013-05-22 13:52:21

no nic, w takim razie po 28-ym wstawiam auto do warsztatu niech dokładnie to obejrzą bo na przeglądzie nic nie wykazało, niby wszystko cacy, a 6-go marca robiłem przegląd.

Dodam jeszcze że na oponach zimowych takich jaj nie było z tym autem, ale nie pamiętam jaki mają rozmiar.

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 2013-05-22 12:13:53

jeżeli auto ci pływa to szukałbym powybijanych tulejek. sprawdz tuleje mocujące tylną belkę. Osią prowadzęcą auto nie jest oś przednia tylko tylna.
co do samych opon to róznica jest w wysokości gumy. 195/50 jest niższa od 195/60, a w związku z tym twoje koło jest "sztywniejsze". guma mniej się kładzie w ciasnych zakrętach. (czyli twoje koło jest lepsze )

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2013-05-22 12:11:21

Będę szczery i może niemiły trochę - zanim założyłem swoje letnie alufelgi z oponami w rozmiarze właśnie 195/50 R15 bardzo mnie zastanawiało czy rzeczywiście auto się tak strasznie zachowuje w koleinach, bo podobnych opinii o "nieprzewidywalnym" aucie kilka widziałem. Po czasie stwierdzam, ze jak dla kogoś auto na takich gumach jest nieobliczalne to lepiej żeby więcej nie wsiadał za kierownicę. Jeździłem i po koleinach i przyszło mi nawet niestety 2 tygodnie pojeździć z wywalonymi tulejkami wahaczy i nie wiem gdzie to nieprzewidywalne zachowanie. Nawet nie zauważyłem, żeby jakoś kierownicą szarpało - ja nie wiem, siły ludzie nie mają, żeby kierownice trzymać czy co? Druga ewentualność to taka, że są wywalone tuleje np. z tyłu w belce - dużo osób o nich zapomina, a potem właśnie płacze, że im auto myszkuje. Zapytajcie Clippera jaka u niego zmiana była po wymianie tych tulejek.



-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2013-05-22 11:54:43

Różnica jest tylko w średnicy koła. Szerokości są takie same.
Opona na profilu 60 ma 615 mm, a o profilu 50, 576 mm średnicy.
Czyli prawie 4cm masz niższe koło.

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2013-05-22 11:38:29

Witam

Mam pytanie jak w temacie, z tym że chodzi mi o różnicę w prowadzeniu się auta w koleinach. Ma ktoś doświadczenie z tymi oboma oponami? Moi koledzy w skodach mają opony szerokie na 195 mm i niby nie wyczuwają żeby na koleinach auto im latało w te i we wte, więc zastanawiam się czy z moim essim jest wszystko OK, bo z tego co widzę to 195 robi się standardem, więc to może wina profilu? ja mam 195/50 R15, auto jest nieobliczalne w koleinach, normalnie śmierć w oczach Amorki super, geometria była ustawiana, drązki stabilizatora i stabilizator wymieniony, w jednym sworzniu był luz, to też został wymieniony.

pzdr.
Marcin

-----------------
Escorcik MKVII Kombi
1.8 ZETEC 115KM
2018-07-06 22:34
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM