| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
abbadon
katowice | 2005-04-24 15:22:40 Czy ktoś wie jak się restartuje "komputer" w elegancie by wrócił do ustawień fabrycznych? [ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2005-04-24 21:27:45 ][ powód edycji: tytuł!!!!!!!!!!! ] |
2005-10-13 21:45 | |
Kwadrat125 F&F Sympatyk
Fiat 125p Mielec/Kraków | 2005-04-24 15:32:06 ctrl+alt+del ----------------- "symetria - estetyka idiotów"
J.Tuwim |
2022-04-25 13:37 | |
waco
DF Mikstat | 2005-04-24 15:36:19 no tttak bwiłeś sie w chiptuning maluch i nie wyszło? zawsze tak jest ten kom jest idioto odporny i pewnie nieźle sobie wykombinowałeś jak dodać ze 30 koni -> też to przerabiałem ale niestety .... nie chciał chodzić na nowych mapach zaplonu -> trzeba go było resetować -> polecam sposób prosty aczkolwiek nieco brutalny -> poprostu go ODŁĄCZ od prądu ----------------- |
2016-05-30 10:04 | |
kobzacz F&F Sympatyk
Fiat 126 FL Wrocław | 2005-04-24 20:40:10 Cytat:
| 2005-04-24 15:22:40, abbadon pisze:
Czy ktoś wie jak się restartuje "komputer" w elegancie by wrócił do ustawień fabrycznych?
|
|
A Napletex ma jakies inne ustawienia niz fabryczne? ----------------- Kob-Woj® Tuning Cellar™ |
2017-06-28 10:28 | |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :)
suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-24 20:45:45 co to za bajki ----------------- http://moteo.pl |
2012-02-08 13:58 | |
Piter_Solution F&F Sympatyk
fiat 126p/Peugeot 106 Warszawa | 2005-04-24 22:57:47 przeciesz to nie jest zaden komputer to jest poprostu moduł zapłonowy ludzie w co wy wierzycie chyba ze na tylnym siedzieniu masz amige to tak włuż dysk oznaczony symbolem idio 1 |
2018-07-24 10:15 | |
rosck
Z Poznań | 2005-04-25 00:24:46 a kto mi wytłumaczy jak ten nopex działa
bo fl ma w aparacie regulator odsrodkowy który tam zwieksza wyprzedzenie zapłonu a ten nopex to jak to robi tym czyś- czyjnikiem podcisnienia czy jak inaczej bo nie kapuje |
2015-04-21 23:53 | |
kobzacz F&F Sympatyk
Fiat 126 FL Wrocław | 2005-04-25 00:32:26 Cytat:
| 2005-04-25 00:24:46, rosck pisze:
a kto mi wytłumaczy jak ten nopex działa bo fl ma w aparacie regulator odsrodkowy który tam zwieksza wyprzedzenie zapłonu a ten nopex to jak to robi tym czyś- czyjnikiem podcisnienia czy jak inaczej bo nie kapuje
|
|
Nie Nopex tylko Nanoplex. Modul ma zaprogramowane jakie ma byc wyprzedzenie zaplonu przy danych obrotach i wg. tej krzywej wyprzedza. Dokladniej, ma dwie krzywe wyprzedzenia zaplonu: dla duzego i malego obciazenia silnika. Wyboru dokonuje na podstawie informacji z czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym. ----------------- Kob-Woj® Tuning Cellar™ |
2017-06-28 10:28 | |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :)
nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-04-25 07:43:05 Uzupełniając Kobzacza dodam że czujnik podciśnienia działa na zasadzie 0-1, czyli Nanoplex posiada 2 charakterystyki.
Z ciekawostek W rallycrossie lutuje sie na stałe kable od czujnika, żeby na stałe była tylko "agresywniejsza" charakterystyka |
| |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :)
suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-25 07:46:07 robi sie tez tak jak sie ma zwykla podstawke pod gaznik ----------------- http://moteo.pl |
2012-02-08 13:58 | |
snail F&F Sympatyk
126 Sosnowiec | 2005-04-25 08:49:05 a może mi ktoś powiedzieć która to agresywniejsza ch-ka bo kiedys to zrobiłem i mam jedną ale niewiem juz czy dobrą (ta wyższa jest mocniejsza? czyli większy kąt wyprzedzenia zapłonu dla ch-ki przy częsciowym obciązeniu silnika)? ----------------- obraczka.net |
2009-07-09 22:02 | |
kobzacz F&F Sympatyk
Fiat 126 FL Wrocław | 2005-04-25 10:19:25 Cytat:
| 2005-04-25 07:43:05, mitrok pisze:
Z ciekawostek W rallycrossie lutuje sie na stałe kable od czujnika, żeby na stałe była tylko "agresywniejsza" charakterystyka
|
|
Zaciekawiles mnie, bo wiem ze w silnikach z aparatem specjalnie odchudzalo sie ciezarki, aby zmniejszyc ich wychylenie wraz ze wzrostem obrotow a tym samym zmniejszyc dynamiczne wyprzedzenie zaplonu, co pozwalalo ustawic wieksze wyprzedzenie statyczne i auto dobrze przyspieszalo juz od niskich obrotow i pozniej osiagalo maksymalne wyprzedzenie zaplonu. W Nanoplexie, odpowiednikiem takiej operacji jest wlasnie wybranie krzywej dla wiekszego obciazenia.
Testowales oba ustawienia? Co Twoim zdaniem lepiej spisuje sie w sporcie: wieksze wyprzedzenie statyczne a mniejsze dynamiczne (czyli odchudzone ciezarki lub odlaczony czujnik podcisnienia) czy mniejsze statyczne a wieksze dynamiczne (seryjne ciezarki lub zwarty czujnik podcisnienia)? Zakladamy ze problem stukowego mozemy w stanie rozwiazac innymi metodami niz opoznianie zaplonu (paliwo wysokooktanowe).
Cytat:
| 2005-04-25 08:49:05, snail pisze:
a może mi ktoś powiedzieć która to agresywniejsza ch-ka bo kiedys to zrobiłem i mam jedną ale niewiem juz czy dobrą (ta wyższa jest mocniejsza? czyli większy kąt wyprzedzenia zapłonu dla ch-ki przy częsciowym obciązeniu silnika)?
|
|
Charakterystyka przewidziana dla mniejszego obciazenia silnika daje wieksze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu i tym samym jest bardziej agresywna. Aby ja wlaczyc na stale, nalezy polaczyc odpowiednie styki, tak jak napisal Mitrok.
Charakterystyka dla duzego obciazenia silnika posiada mniejsze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu. W zamysle producenta mialo to przeciwdzialac np. spalaniu stukowemu podczas jazdy pod gorke. Aby na stale wybrac te charakterystyke, wystarczy odlaczyc czujnik podcisnienia od modulu. ----------------- Kob-Woj® Tuning Cellar™ |
2017-06-28 10:28 | |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :)
nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-04-25 15:30:49 Testowane to bylo dawno temu i okazalo sie ze lepiej samochod chodzi na zwartych stykach. |
| |
yapko F&F MEMBER
Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-04-25 15:47:13 Mitrok: Ale to pewnie bylo przy "normalnym" kacie statycznym.
Znajdzcie na googlach "ignition timing for modified engines", podawalem link w watku o tuningu SOHC.
W grzebnietym silniku, z ostrym walkiem, zaleca sie zwiekszenie kata poczatkowego (statycznego), zmniejszenie maksymanlnego wyprzedzenia (ograniczenie wychylenia ciezarkow) i odelzenie ciezarkow albo utwardzenie sprezynek. W tym artykule sa odpowiednie wykresy - sorry ze nie podaje linka ale zainteresowani znajda. |
2015-08-19 15:24 | |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :)
suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-25 18:56:46 ja jezdzilem na pelnym obciazeniu zawsze czyli zwartych stykach. ale mniemam ze to niemozliwe w bojowych warunkach pomierzyc roznice poniewaz ja jej nie zauwazylem. ----------------- http://moteo.pl |
2012-02-08 13:58 | |
andy_k F&F Wolny Słuchacz :)
Sosnowiec | 2005-04-27 05:19:49 Cytat:
| W grzebnietym silniku, z ostrym walkiem, zaleca sie zwiekszenie kata poczatkowego (statycznego), zmniejszenie maksymanlnego wyprzedzenia (ograniczenie wychylenia ciezarkow) i odelzenie ciezarkow albo utwardzenie sprezynek. |
|
Ten sam efekt mozna uzyskać z naszymi korektorami bez obróbki sprężyn i ciężarków. Wrzuciłem na strone tutaj prostą animacje pokazującą możliwość dostrojenia kąta potencjometrem.
Statyczny kąt wyprzedza się aparatem natomiast maksymalny kąt ustawia się podczas jazdy przed granicą stuku. W ten sposób cała charakterystyka zmienia kształt. Statyczny w zaleznosci od silnika ustawia sie na 15-20 stopni. |
2020-11-28 14:05 | |
Try3ek F&F Sympatyk
bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-10-01 01:38:26 pobawie się w archologa
Założyłem w końcu po latach to ustrojstwo i mam kilka pytań.
- normalnie ustawiony czujnik ile ma wyprzedzenia zapłonu
- bez robienia fasolek do ilu da sie go wyprzedzić
- czujnik podciśnienia znikł a kabel poszedł do masy czyli pełne obciążenie jak wywnioskowałem z różnych źrudeł
- przerywa mi obrotomierz i przy okazji słychac jak by gubił w tym momęcie zapłon, zwarcie? nie odpinałem obrotomierza bo dopiero pierwsze testy
- czy daje coś nano z CC?? po za szarym wyglądem
----------------- Poznańska Grupa Rajdowa |
2023-02-03 21:19 | |
malyglod
Fiat 126p sosnowiec | 2011-10-01 19:19:47 Cytat:
| 2011-10-01 01:38:26, Try3ek pisze:
pobawie się w archologa Założyłem w końcu po latach to ustrojstwo i mam kilka pytań. - normalnie ustawiony czujnik ile ma wyprzedzenia zapłonu - bez robienia fasolek do ilu da sie go wyprzedzić - czujnik podciśnienia znikł a kabel poszedł do masy czyli pełne obciążenie jak wywnioskowałem z różnych źrudeł - przerywa mi obrotomierz i przy okazji słychac jak by gubił w tym momęcie zapłon, zwarcie? nie odpinałem obrotomierza bo dopiero pierwsze testy - czy daje coś nano z CC?? po za szarym wyglądem
|
|
ad.1 to zależy od koła pasowego ale umówmy się że 10 stopni
ad2. około od 5 do 12,13 stopni
ad3.tak pełne obciążenie
ad4. sprawdź odstęp między czujnikiem a kołem pasowym, bo mogą przez to wypadać zapłony (0,5mm)
ad5. nie nie daje, najlepiej dać czerwony lub niebieski nano
[ wiadomość edytowana przez: malyglod dnia 2011-10-01 19:21:26 ] |
2018-04-16 20:58 | |
Try3ek F&F Sympatyk
bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-10-02 19:58:06 no odstęp muszę sprawdzić bo nie mam kapy z prowadzeniem pod mocowanie.
A co obrotomierza to jak wkręcę go na 5-6tyś i puszcze gaz to spada gwałtowanie na zerwo, kwestia może tego że kabel mam wpięty po środku pomiędzy nano a cewkę, muszę dać chyba od samej cewki, obrotek na aparacie działał bez problemowo ----------------- Poznańska Grupa Rajdowa |
2023-02-03 21:19 | |
__maly__
126p_impreza okolice Piły | 2012-02-06 16:43:49 Własnie przymierzam się do montażu nano i mam pytanie czy tych kół pod nano były dwa typy bo gdzies wyczytałem cos takiego
Cytat:
| Ze względu na różnice pomiędzy modułami, moduł powinien być dostosowany do koła pasowego, i tak:
- dla Nanoplexów 210 i 211 (szary i czarny) stosujemy koło pasowe nr 46577004 (statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu - 4 stopnie).
- dla Nanoplexa med 213A (niebieski) i dla czerwonego Nanoplexa stosujemy koło pasowe nr 46577369 (statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu - 10 stopni) |
|
a w sklepach i z tych używek które mam to mam tylko jeden typ ?? |
2023-08-22 14:40 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|