2015-01-15 20:30:10
Nie mogę znaleść rzetelnych informacji na temat alternatora montowanego we fiatach 125p z pierwszych roczników produkcji. W moim klasyki z 1970r. mam problem z ładowaniem. Zamontowałem już drugi alternator(oba są nowe) i w kółko mam problem z ładowaniem.
Problem polega na tym,że na wolnych obrotach w okolicy 1000obr. łądowanie wynosi 14,1 -14,8V a po delikatnym dodaniu gazu ładowanie świruje od 13,9-15,4V. Na obu alternatorach jest to samo.
Pomimo nowych alternatorów wymieniłem również przewody do aku oraz rozrusznika na nowe o odpowiednim przekroju.
Do tego zamontowałęm regulator jezpol(elektroniczny) dedykowany do alternatora 6-cio diodowego(takie też mam alternatory). Kupiłem nawet dwa regulatory i na obu jest to samo. Po zamontowaniu mechanicznego regulatora ładowanie dobija do 17V!
Nie wiem gdzie szukać przyczyny skoro alternatyor,regulator i przewody są nowe(alternator był dodatkowo sprawdzany przez firmę zajmującą się regeneracją i wszystko z nim wporządku)
Tak więc- czy alternatory do klasyka mogą być inne niż w MR?
-----------------
http://fiatem.pl/