2011-07-31 17:08:15
dlaczego 3p bo wersji coupe jest zdecydowanie więcej, a dobrze zrobiony 3p cieszy oko.
zainteresował mnie wątek startów Mariana Bublewicza w wyścigach (w latach 78-79) samochodem FIAT 128 3p (znalazłem też nazwe "Polski" FIAT 128 3P jednak musiała to być pomyłka -napis POLSKI FIAT można znaleść na przedniej szybie fiata 128 3p L.Jaworowicza)
Tak dla przypomnienia Polski FIAT 128 w wersji COUPE i 3p od listopada 1975r był montowany (a właściwie zakładano mu :opony, chlapacze, akumulator i tabliczkę znamionową) na Żeraniu (około 600-900 sztuk) i był produkowany we Włoszech do 1979 roku.
FIAT 128 3p wystawiony był w KLASIE 4 grupa II (na taki trafiłem)
o pojemności 1300cm ( startując w klasie do 1600cm , w oparciu o poniższy tekst)
Z okazji wprowadzenia nowej generacji opon – Passio 2, Dębica zorganizowała konferencję prasową. W chwili oczekiwania na prezentację, przez myśl przeszły
mi przeżycia związane z oponami D 124 ze Stomilu Dębica.
Koniec lat 70. startuję w rajdach i wyścigach.
Na torach startuję Fiatem 128 Sport 1300, gdzie głównym rywalem jest Marian Bublewicz w podobnym modelu 128 3P 1300, resztę w postaci wyścigowych
Porsche 911 pomijam, bo widzę je kiedy mnie dublują, albo na skutek awarii stoją na poboczu. W rajdach jadę Zastawą 1100p. Głównym rywalem jest
Andrzej Koper w identycznym aucie.
W latach 1975-80 były 3 sztuki ciekawych fiatów 128 3p:
1-szy FIAT 128 3p (na wtrysku) - Lecha Jaworowicza z silnikiem robionym we Włoszech
2-gi FIAT 128 3p czerwony (na weberach, a następnie na wtrysku) należał do :
1977r. W. Gawron (na gażnikach)
1979r. M. Bublewicz (odkupiony od Gawrona zakończony awarią samochodu)
1979-80r. A. Adamski (kolejny właściciel po odkupieniu FIATA z uszkodzonym silnikiem wstawił tam silnik Filipinetti, startujący w górskich)
3-ci FIAT 128 3p (kolor ?? , na gażniku) - Andrzej Wojciechowski
na zdjęciach widać W.Gawrona F128, a obok niego w F125 lub na zdjęciu obok w F128 M.Bublewicza
silnik 128 na osobnych gażnikach i wtrysku paliwa
przeglądając internetowe zasoby znalazłem taką wypowiedz:
prawdopodobnie chodzi o silnik 1300 Filipinetti, były w Polsce dwa auta z takimi silnikami. 1300ccm i 164KM. Zasilane układem wtryskowym KugelFischer
i przepustnice suwakowe.
Jedno było w Krakowie (czerwone 128 3p) Adamskiego, druga to była zastava(niebieska) Janowskiego z dolnego śląska. Wcześniej z takim silnikiem,
ale w 128 Rally(czerwony) startował w Polsce Goldschmith. Silnik krakowski "wybuchł",
z tej wypowiedzi wynika że Aleksander Adamski po odkupieniu FIATA z uszkodzonym silnikiem wstawił tam silnik Filipinetti
(jednak taka wypowiedz wymaga potwierdzenia)
- jakie były dalsze losy sportowych 3p-ków ?
- zdjęcie 3p po Bublewiczu w posiadaniu Aleksandra Adamskiego startującego w latach 79-80 w górskich ?
- ciekaw jestem czy Marek Mazur z muzeum Polskich Sportów Motorowych wiedział by coś więcej ?
z pewnością jest to ciekawy i mało znany rozdział rozdział wart przybliżenia ,mogły pojawić się drobne błędy
pozostałe zdjęci dokleje
pozdrawiam