Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czekoladowa чeтвёpka dawbialo1 - Strona 10

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 9 10 11
 Autor 
 2015-12-19 23:02:55

Kolektor dasz swój. Tak jak mówiłem, wszystko plug & play.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-12-19 22:58:51

Cytat:
2015-12-19 13:58:15, SzokoLada pisze:
Jeżeli już bawimy się w kupno nowego silnika, to kup lepiej na start 1,7.



Dzięki za pomysł i telefon, to ma sens. Zastanawia mnie jeszcze tylko kwestia kolektora wydechowego. Bo ten od 1.7i ma chyba wyjście do sondy, a jak wtrysk wyrzucę i zastąpię gaźnikiem, to co będzie sterować sondą? Czy pasuje kolektor wydechowy od 1500 i się go podmienia czy jest jakiś inny patent?

Morphio, co do uszkodzenia koła zamachowego - lewa górna część zdjęcia, ale może rzeczywiście kiepsko to na tym zdjęciu widać.




[ wiadomość edytowana przez: politolog16 dnia 2015-12-19 22:59:41 ]
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-19 13:58:15

Jeżeli już bawimy się w kupno nowego silnika, to kup lepiej na start 1,7.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-12-19 12:23:47

Cytat:
politolog16 pisze: Nie wiem czy to dobrze widać, ale jest wyszczerbione...


w którym miejscu bo nie widzę ?
2024-10-02 18:02
  
 
 2015-12-19 09:03:32

Za tyle to możesz kupic kompletny nowiutki słupek u Bartka

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-09-17 22:45
  
 
 2015-12-18 22:57:29

Cytat:
2015-12-18 19:28:26, morphio pisze:
a po co korbowody i koło zamachowe ? coś mi się wydaje że dobrze cię wyczochrają tylko dlatego że ty jesteś zielony w mechanice gdybyś był z okolic Opola to bym ci pomógł



Może nie będzie tak źle. Po to jest forum, żeby zweryfikować czy wszystko trzeba robić. Na razie żadnej decyzji nie podjąłem. Korbowody może rzeczywiście trochę na wyrost.

Co do koła to chyba jednak się kwalifikuje do wymiany.



Nie wiem czy to dobrze widać, ale jest wyszczerbione...

2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-18 19:28:26

a po co korbowody i koło zamachowe ?
coś mi się wydaje że dobrze cię wyczochrają tylko dlatego że ty jesteś zielony w mechanice
gdybyś był z okolic Opola to bym ci pomógł
2024-10-02 18:02
  
 
 2015-12-18 18:38:12

Nie mam przed nosem tych wyliczeń, ale do tego korbowody 250, koło zamachowe do 150, jak nowe koło to i sprzęgło za 200, a jeszcze szlifierz, który za szlif wału i cylindrów chce 500, włożenie tłoków na ciepło ze 150 plus planowanie bloku i głowicy i robi się niestety wyraźnie ponad 2 tys.
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-18 17:19:29

Cytat:
politolog16 pisze: Same szlify i części dobrej jakości wyniosłyby 2,4 tys. Do tego robota mechanika.


boże w którego nie wierzę, skąd takie ceny ??
tłoki+sworzeń+pierścienie - do 300
panewki zestaw po 35-50 razy 2
komplet uszczelek na silnik 58
używana głowica ja sie trafi to 150 jak nie to 300
rozrząd 150
szlify po znajomości 400-500

mi wychodzi jakieś 1400-1500 złotych max, tylko poskładać
2024-10-02 18:02
  
 
 2015-12-18 10:42:26

Jak chcesz kupić silnik używany, to jedź go obejrzeć z ciśnieniomierzem. Żaden problem, nawet wyciągnięty silnik da radę tak sprawdzić. Kładziesz silnik na oponie, wykręcasz świece, dajesz akumulator i po kolei sprawdzasz ciśnienia. Tylko rozrusznik musi oczywiście być założony. Jeśli ma wysokie i równe ciśnienie na tłokach, to można podejrzewać, że i wał prawdopodobnie będzie zdrowy.
Niektórzy nawet na oponie odpalają kompletny silnik, żeby wstępnie ocenić jego pracę (i ciśnienie oleju, jeśli mają czym sprawdzić). Butelka z paliwem i wężykiem robi za bak, przynajmniej trzy osoby są do tego potrzebne (jeden trzyma "bak", inny silnik, a jeden odpala).
Zakup używanego silnika to jednak zawsze loteria, ale bez ryzyka nie ma zabawy

Aha, złom podobno potaniał, pamiętaj o tym, gdybyś kupował całe auto jako dawcę.
2021-10-06 21:50
  
 
 2015-12-17 23:25:42



Taki przykład. Tej śruby nie powinno być chyba widać. Tuleje wytarte przez łańcuch. Normalnie regeneracja w moich okolicach ok. 350 zł, a od takiego stanu chcą 600. To ja już wolę kupić nową za 350 i dać 200 za przełożenie bebechów.

Gdyby chociaż wał miał wymiar, to bym robił. A tak to szlif wału, panewki, korbowody. Szlif cylindrów, tłoki, pierścienie, koło zamachowe warto by przy okazji bo się o to prosi. Jak nowe koło to i sprzęgło warto itd. Jak już robić, to porządnie, ale wtedy rachunek jest nie do udźwignięcia na ten moment.

Czy kota w worku? Miałem podejrzenia, że może mnie czekać wymiana uszczelki pod głowicą, ale chyba ciężko było przewidzieć co jest w środku. Na słuch pracował ładnie. Nie dymił podejrzanie. Zrobiłem test na uszczelkę i nie było przedmuchów. Takie chyba ryzyko tej zabawy... Chociaż gdybym pewnie znał się lepiej, to bym mógł go lepiej posprawdzać.
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-17 22:56:10

Oj politolog! Szukał, sprawdzał, a kupił kota w worku. Dlaczego głowicy nie opłaca się regenerowac? Mogę ci zrobić regenerację, żaden problem. Dawaj 300 zł i wysyłaj.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2015-12-17 21:50:47

Dzięki Andrzeju.

Chyba muszę zmienić koncepcję. Słabo wygląda ten mój silnik
Wal korbowy też do szlifu, głowicy trzeba szukać nowej...

Same szlify i części dobrej jakości wyniosłyby 2,4 tys. Do tego robota mechanika. Chyba poszukam używanego silnika, np. z gwarancją rozruchową. Ryzyko jest oczywiście, ale 3 tysiące w sam silnik na teraz nie mogę wpakować.

Ewentualnie kupię jakąś zgniliznę na części, ale z silnikiem, który można obejrzeć w akcji. Wyjmę co się nada, a resztę oddam na złom. Może ktoś zna źródło gdzie mogę dostać w miarę sprawdzony silnik?
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-17 20:37:55

Cytat:
2015-12-17 16:00:58, politolog16 pisze:
Muszę niestety poszukać głowicy, bo zupełnie nie opłaca mi się regeneracja tej co mam. Czy głowica z oznaczeniem 2105 będzie pasować do mojego silnika z oznaczeniem 2103? Silnik się zgadza - 1,5. Na chłopski rozum nie powinna pasować, ale już się zorientowałem, że sporo części pasuje do kilku modeli


Nie będzie - głowica z oznaczeniem 2105 pasuje tylko do silnika 2105 czyli do 1300 na pasku.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-09-17 22:45
  
 
 2015-12-17 16:37:16

To drugi wariant. Kupić silnik, rozebrać z tego co się przyda, zdjąć głowicę, a resztę oddać na złom Ale ta głowica o którą pytam jest po regeneracji więc to pewniejsza za opcja.
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-17 16:22:06

A nie łatwiej byłoby znaleźć cały silnik?
2018-11-29 21:51
  
 
 2015-12-17 16:00:58

Muszę niestety poszukać głowicy, bo zupełnie nie opłaca mi się regeneracja tej co mam. Czy głowica z oznaczeniem 2105 będzie pasować do mojego silnika z oznaczeniem 2103? Silnik się zgadza - 1,5. Na chłopski rozum nie powinna pasować, ale już się zorientowałem, że sporo części pasuje do kilku modeli
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-16 12:14:27

Święte słowa Szokolady

Cytat:
. Konkretnie Łada, jeżeli chcesz mieć zajebioze, to musisz kupić koło nastawne, z naciskiem na musisz. Łada ma wałek w głowicy, wiec różna wysokość głowicy, długość łańcucha, paska, nie zbyt precyzyjnie wykonane elementy, to wszystko wpływa na położenie wałka. Dlatego, jeżeli jesteś kumaty, to zakładasz takie koło i ustawiasz wszystkie znaki, tak jak trzeba, a nie tak jak się uda. Uważam dalsze dyskusje za bezsensowne i przypominam każdemu, że każdy użytkownik łady, powinien zainwestować w koło nastawne.





Popatrz na dział techniczny klik
Ten kto założył wątek (Bartek) pomaga nam w zdobywaniu róźnych części z Rosji. Zapytaj go o regulowane koło rozrządu to się dowiesz [
2024-08-21 07:56
  
 
 2015-12-16 10:23:00

Wy mi lepiej powiedzcie o co chodzi z tą regulowaną zębatką wałka rozrządu

Czy warto ją zakładać i czy gdzieś ją w Polsce kupię? I właściwie dlaczego oryginalna, nieregulowana zębatka nie pozwala dobrze ustawić rozrządu względem wału korbowego? Na forum nie mogę znaleźć, ale ta wyszukiwarka jest dość marna więc może ktoś po prostu linkiem podratuje...
2023-08-21 17:26
  
 
 2015-12-16 06:56:46

Cytat:
2015-12-15 23:18:56, fragles94 pisze:
Nie prawda, u mnie przy 12atm było max 140



No to szukaj usterki. Przy 12atm leci 180.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 9 10 11
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM