Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jakie tłoki w espero.

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2005-11-29 23:09:30

Jestem tutaj nowy mam jednak odrazu kąkretne pytanie z jakiego opla pasują tłoki do mojego silnika (2litry) bo że pasują to wiem napewno.Może już ktoś przerabiał ten temat i wie bo ja mam taki problem że zaczeło stukać na jednym sorzniu.Tłoki od opli są tanie i łatwo dostępne a chciałbym kupić tłok przed rozbiórką silnika.
2006-02-03 01:20
  
 
 2005-11-30 09:10:02

Bardzo dziwnie,że chcesz kupić jeden tłok.A może to nie sworzeń,tylko coś innego?Kupowanie na zapas części silnikowych, a zwłaszcza typu tłok,pierścienie,czy panewki to ryzykowna sprawa.Jeżeli to nominał,przed pomiarem nie wiadomo jak jest zużyty.Może nie wydać na pierwszy wymiar naprawczy.
Ale tłoki do DU-proszę bardzo:


sklep internetowy

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2005-11-30 21:28:56

Dzięki za zainteresowanie .Moja chęć kupienia jednego tłoka może śię wydać dziwna ale mam swoje powody a oto one.Tłoki określane jako orginały można kupić tylko w komplecie 4szt. przy zaporowej cenie a na moich tłokach oglądanych od spodu przy misce zdjętej z innej okazji widac było jak byk znak GM. Cylindry też były oglądane przy innej okazji i są w bardzo dobrym stanie jak na 150000km. Optymalnym działaniem byłaby wymiana jednego tłoka ze sworzniem na nowy lub używany z silnika o podobnym lub mniejszym przebiegu.Zrobiłbym to sam więc koszt to tylko jeden tłok.Nie moge postawić auta na długo (taka praca) więc najlepiej rozbierać mając tłok.Sądzę też że GM nie robił tłoków specjalnie dla koreańców lecz wykorzystał to co miał.
Wystarczy wiedzieć w jakich oplach one są bo do opli są tanie i łatwo dostępne i o taką informacje mi chodzi.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników esperaków.
2006-02-03 01:20
  
 
 2005-11-30 21:50:54

Wszystko do zrozumienia, teoretycznie. Nie kupuj tłoka przed rozbiórką silnika. Tłoki do takich samych silników mają inną klasę wagową i tolerancję wykonania. Nie znając klasy wagowej i tolerancji wykonania, nie masz szans na dobranie właściwego tłoka. Kupując tłok z innej klasy wagowej, lub torelancji wykonania ryzykujesz ukręceniem wału korbowego, i to nie jest wcale śmieszne. Mam z tym do czynienia codziennie (naprawa silników) i wierz mi to nie jest takie proste we współczesnych silnikach. Pewnie, silnik Epero nie jest najnowszy, ale zamontowanie tłoka o 1 gram lżejszego/cięższego, spowoduje skutki nieprzewidywalne, w najlepszym przypadku nierówną pracę silnika.
Prosty przykład: Silnik o mocy 430 KM ma tolerancję pasowania panewek głównych i korbowodowych w przedziale 0,05-0,09 mm, i w dodatku każda panewka może być z innej klasy tolerancji (inny kolor oznaczenia, czyli inny nr katalogowy) a dobiera się to wg oznaczeń na kadłubie i wale korbowym wg specjalnej tabeli. Są to silniki dość stare, bo wykonane w roku 1998, czyli u schyłku produkowania Espero.
2024-11-15 09:16
  
 
 2005-11-30 23:49:56

tak troszke OT..sytuacja wydaje sie nieprawdopodobna ..po 150tys ten silnik powinien byc jak nowy wiec albo przebieg nie jest realny albo ktos od nowosci nie zmienil oleju
2011-11-25 21:41
  
 
 2005-12-01 14:24:26

nie musisz wymieniac tloka nawet na pewno. Jezeli juz wiesz ze masz luz na sworzniu- zastanawia mnie tylko skad bez rozbierania to wiesz. To silnikowiec spasuje ci nowy sworzen!!! tlok to tylko odlew pracuja tuleje ze sworzniem i pierscienie z cylindrem.
A jak juz wiesz kazdy tlok ma swoja wage, wiec uklad korbowodowy w twoim 2.0 jest sklasyfikowany.
2009-02-12 22:08
  
 
 2005-12-02 00:00:01

W tym silniku wymiana samego sworznia jest mało skuteczna , sworzeń jes łożyskowany w tłoku a w korbowodzie osadzony jest na gorący wcisk. Próba stosowania sworznia nadwymiarowego wymaga obróbki korbowodu co wydaje mi się niecelowe. Natomiast wymianę samego tłoka który ucierpiał po defekcie rozrządu praktykowałem już w aucie brata w silniku nieporównanie bardziej skompikowanym jakim jest sześcio cylindrowa Alfa 156.
Wówczas kupiłem używany tłok i też było wiele opnii ze auto nie wyjedzie z garażu a tymczasem ma już po naprawie ponad 10tys. i jest ok.A że stuka sworzen to wiem, bo 20 lat pracowałem w fabryce samochodów w kontroli jakości.Natomiast czemu stuka to niewiem a auto kupiłem jak miało ponad 100tys.więc wszystko jest możliwe.
2006-02-03 01:20
  
 
 2005-12-02 00:08:13

Cytat:
2005-12-02 00:00:01, zatronik1 pisze:
...i też było wiele opnii ze auto nie wyjedzie z garażu a tymczasem ma już po naprawie ponad 10tys. i jest ok.



To jeszcze niezbyt dużo żeby wyciągnąć ostateczne wnioski.

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM