| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
Piter_Solution F&F Sympatyk
fiat 126p/Peugeot 106 Warszawa | 2005-11-06 00:15:54 Czy ktoś kiedyś zakładał głóke do malca bez uszczelki ja miałem załozoną lecz problem tkwi w szpilkach poniewaz głowice trzeba dokrecić 2 x mocniej ja dokreciłem 12kg/m czy za kazdym razem trzeba wymieniać szpilki
Szłyszałem o przeóbkach gwintów w bloku na wiekszy??
Raz skrecona była pózniej zdjeta i przy ponowyny dokrecaniu 3 szpileczki nie dały rady ma ktoś pomysł jak to zrobić zeby nie urywac ich
Ponieważ za kazdym razem nowe szpilki i nakretki ale szpilki trzeba skrócić bo seryjne są za dlugie [ wiadomość edytowana przez: Piter_Solution dnia 2005-11-06 09:31:55 ] |
2018-07-24 10:15 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-11-06 09:37:51 Hmmm, nie wiem tylko dlaczego tak wielka siła dokręcenia takiego układu. Skoro skręcamy uszczelkę seryjna z siłą około 55Nm, miedzianą około 70Nm to dlaczego układ bezuszczelkowy siłą prawie dwukrotnie większą?? Wnioskuję, że siła taka ma na celu tak mocne dociśnięcie głowicy do cylindrów by materiał z którego została wykonana poddał sie i uszczelnił nieszczelności. Nie tędy jednak droga....
Miałem okazję widzieć silnik przygotowywany pod taki układ. Blok przeplanowany tak by po osadzeniu cylindrów były one na tej samej wysokości. Cylindry przeplanowane na taka samę wysokośc, no i przygotowana głowica. Szpilki seryjne. Układ skręcony momentem niewiele większym od tego stosowanego podczas skręcania uszczelki miedzianej. Po odpaleniu silnik sprawował sie bardzo dobrze zero nieszczelności.
Domniemam, że włąśnie sprzedawane na stronach abartha cylindry do 650'tki bliźniacze właśnie budowane sa do tego celu. By znacznie ułatwić składanie takiego silnika;] Ceny jednak zabujcze;/ ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
Parnel F&F Sympatyk
126 p /CC KRAKOW | 2005-11-06 11:38:50 ja zawsze mialem silnik bez uszczelki a z blokiem i cylindrami nic nie robilem glowica dokrecona na 80 i nigdy nie bylo probvlemow ze szczelnoscia ,a zeby nie wyciagalo szpilek poprostu je nagwintowalem i wkrecilem glebiej w blok o jakies 0,5cm ----------------- |
2018-05-29 21:41 | |
BareK126
lancia Lybra Stalowa Wola | 2005-11-06 15:05:30 ja juz drugie 10k km przejeździłem prawie na silniku bez uszczelki. Do składania lekko z góry liznołem tłoki bo wystawały poza cylindry! Spisuje sie znakomicie!!
----------------- A głowica przykręcana siłą jaką miałem w ręku :p [ wiadomość edytowana przez: BareK126 dnia 2005-11-06 15:06:29 ] |
2013-09-21 22:38 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-11-06 16:39:26 Parnel a gwintowniki nie umierały podczas katowania ich szpilkami niezbyt miękkimi?? ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
cacek27
Fiat 126p Gdańsk | 2005-11-06 21:24:42 Szymon chba miałeś na myśli narzynkę? |
2009-06-07 23:54 | |
Parnel F&F Sympatyk
126 p /CC KRAKOW | 2005-11-06 21:24:55 Nic sie nie dzialo ,choc gwintujavc nieraz twarde sruby narzynka lubi zerwac gwint ale jak sie troszke posmaruje olejem to jest git ----------------- |
2018-05-29 21:41 | |
rosck
Z Poznań | 2005-11-06 22:30:21 Mi raz sie rozleciała narzynka ale to chyba przez to ze krzywo zaczęte było |
2015-04-21 23:53 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-11-06 22:53:18 Cacek złapał mnie znów na byku;/
Narzynka jak najbardziej;] ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
Try3ek F&F Sympatyk
bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2005-11-06 22:56:30 Cytat:
| 2005-11-06 21:24:55, Parnel pisze:
Nic sie nie dzialo ,choc gwintujavc nieraz twarde sruby narzynka lubi zerwac gwint ale jak sie troszke posmaruje olejem to jest git
|
|
Przy giwnotwaniu zawsze sie powinno smarować olejem roślinnym z pierwszego tłoczenia oczywiście, a nagwintowałem sie naprawde dużo |
2023-02-03 21:19 | |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :)
nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-11-07 15:34:30 Ja swoje silniki skladam bez uszczelki i dociągam na 5 kilo i nic sie nie dzieje. Nie wiem skad pomysł z tak duzymi siłami? |
| |
kszlakrider
Dzięgielów | 2005-11-07 21:30:10 no właśnie skad te siły??
ksiązeczka zaleca 40Nm więc jak pisze kolega mitrok 50 powinno wystarczyć w zupełności ----------------- "co nas nie zabije to nas wzmocni"...
zwłaszcza jak mamy kaszlaka ;) |
2011-06-06 21:33 | |
-maly- F&F Sympatyk
Fiat 126p Kraków | 2006-05-31 23:46:06 Odswieżam gdyż mam pewne pytanie- Czy złożenie silnika bez uszczelki wiąże sie z tym iż przy kolejnym rozebraniu silnika głowica musi zostać ponownie planowana? i jak sie ma składanie silnika bez uszczelki do mało wysilonych motorów? Pozdrawiam |
2019-03-20 21:19 | |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :)
nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2006-06-01 08:16:56 Cytat:
| 2006-05-31 23:46:06, -maly- pisze:
Odswieżam gdyż mam pewne pytanie- Czy złożenie silnika bez uszczelki wiąże sie z tym iż przy kolejnym rozebraniu silnika głowica musi zostać ponownie planowana? i jak sie ma składanie silnika bez uszczelki do mało wysilonych motorów? Pozdrawiam
|
|
Jeżeli zestaw jest dobrze zrobiony (równy blok, równa wysokość cylindrów), to nie musisz nic poprawiać. Ja po kilka do kilkunastu razy sciagałem głowice i nic nie musiałem planować.
A co do wysilenia motorów to nie ma znaczenia czy motor bedzie seryjny czy tez nie. Przy bardziej sprezonych motorach skladasz bez, po to zeby wykluczyc mozliwosc wydmuchania uszczelki. No i bez uszczelki motor jest bardziej doprężony oczywiście. |
| |
|
|