Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ustawienie kierownicy a wyłącznik kierunkowskazów

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-04-10 15:53:25

nie wiem jak u was ale w mk7 z poduszką dzyndzel jest na kierownicy, dokładniej to pod stykami od klaksonu i tasmy od airbagu, mysle ze u was w mk5/6 jest tak samo. przestawienie kierownicy o 1 ząbek to przestawienie o 60 stopni czyli 1/6 obrotu, czyli u ciebie by pasowało w sam raz.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2007-04-10 15:31:39

Jak już wcześniej wspomniałem "dzyndzel" raczej nie jest na kierownicy tylko na kolumnie, tak więc jego położenie jest nieregulowalne. Z tego co pamiętam (bo fotek nie mam) jego właściwe położenie to: dla kół ustawionych na wprost, zaczyna się około godz. 10, a kończy się około 1 (patrząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
2017-01-10 10:05
  
 
 2007-04-10 14:29:46

Przepraszam za milczenie - rozjazdy świąteczne. Tak więc wiem, że prawdopodobnie muszę zadziałać drążkami. Ale proszę powiedzcie, jak się ma dzyndzel przełącznika do łuku na kierownicy, czyli to o co pytałem

-----------------
Cieszę się bardzo, jak dotrę do pracy. Cieszę się także, jak wrócę do domu. Bo jeżdżę trasą usłaną trupami, krzyżami na drzewach, sztucznymi różami. Nie wolną jeszcze od żywych idiotów, w swych szybkich brykach lecących po spokój.
2007-10-13 17:22
  
 
 2007-04-07 12:33:08

Tyle tylko że krzywka odpowiadająca za wyłaczanie kierunków jest ustawiona chyba na kolumnie kierownicy a nie na samej kierownicy. Jeśli mam racje to ratuje cię tylko taka operacja: Nie ruszaj koła kierownicy ustaw ją do jazdy na wprost a kręć końcówkami drążków tak aby doprowadzić koła do położenia na wprost. Oczywiście jedną końcówkę wkręcasz a drugą wykręcasz. No i oczywiście nie zrobisz tego sam bo to spaprali ci goście którzy ustawiali ci zbieżność, na dodatek jest jeszcze jeden problem z tym związany. Jeśli dawniej obręcz była ustawiona dobrze, a teraz jest źle znaczy to że jedna końcówka drążka kierownicy jest wkręcona więcej a druga mniej - to powinni wiedzieć goście ustawiając ci zbieżność - trzeba mieć tylko nadzieje żę ta która jest wkręcona mniej nie jest na tyle słabo wkręcona że sie sama nie odkręci.
Moim zdaniem musisz jechać z reklamacją do gości co ci tak ustawili i niech ci to poprawią.
2017-01-10 10:05
  
 
 2007-04-07 10:34:08

Hmm czyli rozumiem ze kiedy koła przednie masz prosto to kierownica jest obrócona o 1/6 obrotu? Jeśli tak to ma to istotny wpływ, bo pod kierownicą jest taki "dzyndzel", który podczas obrotu kierownicą ma za zadanie odbijanie kierunkowskazów. Jeśli dobrze zrozumiałem to przestaw kierownice i bedzie wszystko ok


A tak btw "jak powinna być ustawiona część kierownicy odpowiadająca za wyłączanie, w stosunku do elementu przełącznika zespolonego, który wyłącza?"

Jeśli nic tam nie ruszałeś to ustaw ją po prostu prosto , patent w zespolonym jest po lewej stronie jak co, a na kierownicy masz ten ów dzyndzel
2007-05-14 23:15
  
 
 2007-04-07 09:23:04

no raczej na pewno - ale "odbija " w określonym położeniu ??
- mi nie odbijało w lewo - naprawiłem na trytytke

-----------------
ESCORT MK7 KOMBI 97r
1.6 16v ZETEC-E
LPG :))
sorry za literówki
i GALAXY 1,9 TDI 150KM @360 TIPTRONIC
2010-04-10 23:45
  
 
 2007-04-07 07:52:35

Czy ustawienie kierownicy ma wpływ na moment wyłączenia się kierunkowskazów? Po ustawieniu zbieżności, kilkukrotnie przestawianej zresztą, doszło do miejsca, że kierownica nie jest ustawiona na wprost, została też obrócona o 1/6 obrotu. Mam wrażenie, że kierunkowskazy wyłączają mi się z jednej strony za szybko, z drugiej za późno. Czy ma ktoś rycinkę lub fotkę, jak powinna być ustawiona część kierownicy odpowiadająca za wyłączanie, w stosunku do elementu przełącznika zespolonego, który wyłącza?

-----------------
Cieszę się bardzo, jak dotrę do pracy. Cieszę się także, jak wrócę do domu. Bo jeżdżę trasą usłaną trupami, krzyżami na drzewach, sztucznymi różami. Nie wolną jeszcze od żywych idiotów, w swych szybkich brykach lecących po spokój.
2007-10-13 17:22
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM