Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Przeróbka obrotomierza Poloneza na 2 cylindry

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-05-18 00:07:17

Trochę się ostatnio z tym namęczyłem, więc napisze co i jak dla potomności.
Znalazłem kiedyś u mnie na garażach zegary od Poloneza. Wpadłem na pomysł, żeby zmienić mój stary obrotomierz od 125p na większy i dokładniejszy od Poldka. Myślałem, że przeróbka ograniczy się wyłącznie do wlutowania gdzieś równolegle drugiego kondensatora, jak to miało miejsce w tym kantowym. Myliłem się.
Jest kilka obrotomierzy do poldka, w najstarszych były analogowe przerabia się je wlutowując równolegle do kondensatora C4 drugi taki sam, czyli 100nF

Nowsze są na układzie scalonym cs8190, przykładowo ten też przerabia się dolutowując równolegle kondzior, w tym wypadki do C5 dolutowujemy 4,7nF

I teraz mój przypadek.
Mój obrotomierz pochodzi (tak mi się wydaje) z poloneza na wtrysku, ponieważ ma elementy odpowiedzialne za zliczanie impulsów całkowicie inne niż ten powyżej.
C5 np miał 1nf zamiast 4,7 i wlutowanie drugiego nic nie dało.

Przeróbka polega na wymianie elementów wg zdjęcia.

I tak:
R7 dałem 180k było 220k
C6 miał 100nF, wymieniłem na 470nF
R2 miał 1,4k wymieniłem na 1k
C5 miał 1nF wymieniłem go na 4,7nF i co mnie dziwi pokazuje dobrze bez drugiego wlutowanego równolegle.

Potem wystarczy podpiąć, pokręcić potencjometrem, w celu dostrojenia sygnału. I można śmigać.
Mam nadzieje, że komuś pomogę w przyszłości.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: deskjet3 dnia 2010-05-18 00:25:43 ]
2017-02-16 04:24
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM