Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czy sonda lambda do wymiany?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-09-23 18:29:48

Mojej walki z nierównymi i za wysokimi (~1200) wolnymi obrotami ciąg dalszy:
1. Potencjometr przepustnicy
Pomierzyłem dzisiaj miernikiem potencjometr przepustnicy.
Wyniki pomiarów (styki A, B, C od lewej do prawej patrząc od strony pokrętła):
A-C: 3500 ohm (stałe)
B-C: 0-3500 ohm (płynna zmiana podczas obrotu pokrętłem)
A-B: 150-3500 ohm (płynna zmiana podczas obrotu pokrętłem)
a powinno być odpowiednio:
3000-5500
900-1700
3500-5500
więc nawet jeśli pochrzaniłem który ma być A, B i C to jak by na to nie patrzeć wyniki do kitu.
Spostrzeżenia:
- z odłączonym potencjometrem silnik pracuje tak samo nierówno na wolnych, gorzej wchodzi na obroty
- potencjometr i z zewnątrz i wewnątrz wygląda jak nowy: czysty, pachnący, zero korozji. Podoginałem lekko styki i pomierzyłem jeszcze raz - wyniki te same.
Może jest dobry a wyniki pomiarów są jednak poprawne?

2. MAP sensor (diagnostyka wskazuje na niego jako na winowajcę)
Zdemontowałem dzisiaj rurkę do kolektora wydechowego i podmuchałem w nią - jest drożna.
Spostrzeżenia:
- z odpiętym mapem chodzi równie nierówno a po włączeniu świateł gaśnie

Ręce mi opadają już z tym silnikiem. Dodam, że moc ma dobrą, przyspiesza świetnie tylko te wolne obroty i spalanie (12l przy dość spokojnej jeździe)... Wszelkie sugestie odnośnie mojej dzisiejszej walki mile widziane.

W weekend biorę się za krokowca - zdemontuję i wyczyszczę dziada. Czy można go jakoś obmierzyć miernikiem żeby potwierdzić poprawną pracę? Oporności, napięcie pracy itp.

[ wiadomość edytowana przez: marek_w-w dnia 2007-09-23 18:58:44 ]
2008-01-09 18:24
  
 
 2007-09-22 16:30:14

Myślisz że nie naciskam źle gazu po kodzie 10 ("daj gazu") tylko mam uwalonego MAPa? Czytałem wątek o tym - może być zapchana rurka od mapa do kolektora ssącego, sprawdzę to w pierwszej kolejności. O dziwo, po odpięciu mapa silnik pracuje tak samo nierówno (a gościowi z tamtego wątku pracował wówczas równo)... Jeszcze wyskoczył błąd że nie zmieniło się położenie przepustnicy - w przyszłą sobotę wyczyszczę krokowca, potencjometr przepustnicy, MAPa (rurkę), zrobię reset i się odezwę

-----------------
2008-01-09 18:24
  
 
 2007-09-22 12:35:03

Widocznie masz MAPa uwalonego

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-09-21 16:36:11

Próbowałem znowu zrobić tą diagnostykę.
Z kodów tymczasowych na wyłączonym silniku wyskakuje 37 ("Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie").
Po uruchomieniu silnika wyskakuje 10, 50, 10, dodaję gazu do 3000 obr. i wyskakuje 42 ("Miernik przepływu 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny") - próbowałem kilka razy od początku i zawsze to samo.
Następnie 60, czekam 10 min. przez które essi trzęsie się jak galareta, 70 i wyskakują kody błędów: 42 (patrz wyżej) i 43 ("Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny").
Co robię źle z tym dodaniem gazu? A może co innego robie źle? I co to jest "test samoistny"?

-----------------
2008-01-09 18:24
  
 
 2007-09-20 09:10:15

Cytat:
2007-09-20 08:36:16, marek_w-w pisze:
No właśnie znalazłem fachowca co robi diagnostykę ale chce 120zł a ja tyle nie dam. Po coś zrobiłem sobię tę diodę za 3zł Niestety, za ch**ka mi to nie wychodzi. Po uruchomieniu testu i przegazowaniu silnika zawsze wychodzi kod 44 - "Przepustnica otwarta za późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku" i mogę sobie tak powtarzać to w kółko i zawsze jest to samo



A jakie są (o ile są) kody błędu przy niepracującym silniku? Tzn. poczynając od początku sekwencji wg poniższego wzoru:

Po włączeniu zapłonu komputer pokładowy przedstawi nam kody błędu w następującej sekwencji:

Szybkie mruganie. Przerwa około 5 sekund.
a) Kody stałe - kody występujące cały czas, jeśli nie ma błędów pokaże się nam kod 11 - wyświetlony 2 razy.
b) Kod separatora - 20
c) Kody tymczasowe - kody wystąpienia błędu podczas 40 ostatnich uruchomień silnika. Także dwukrotnie ukazane. Jeśli wszystko jest ok, wyświetli się dwukrotnie kod 11.
d) Kod polecenia 10 - uruchamiamy silnik (na benzynie jeśli ktoś ma LPG).
e) Kod 50 - identyfikacja europoejskiej wersji komputera EEC
f) Kod polecenia 10 - płynnie dodajemy gazu do 3000 obrotów.
g) Kod 60 - wejście w tryb diagnostyczny. Wolne obroty zaczną falować. Stan ten trwa około 10 minut.
h) Kod 70 - wyjście z trybu diagnostycznego.
i) Prezentacja kodów błędu, które wystąpiły podczas testu.

Dla zrozumienia idei przedstawiamy przykład:
* - mrugnięcie diody przez ok. 0,5 sekundy
_ - dioda nie świeci przez ok. 0,5 sekundy
_ _ odstęp pomiędzy cyframi kodu - ok. 1 sekundy
_ _ _ odstęp pomiędzy kolejnymi kodami - ok. 2 sekund

A więc przykładowo:

*_*_ _ *_*_*_*_*_*_*_*_*_ - kod 29 - zbyt bogata mieszanka wykryta przez sondę lambda.

Dla w pełni sprawnego układu sterowania silnikiem błyski proceduralne powinny wyglądać następująco:

*_ _*_ _ _ 11)*_ _*_ _ _ (11)*_*_ _ _ (20)*_ _ *_ _ _(11)*_ _ *_ _ _ (11)*_ _ _(10)*_*_*_*_*_ _ _ (50)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (60)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (70)




-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-09-20 08:36:16

No właśnie znalazłem fachowca co robi diagnostykę ale chce 120zł a ja tyle nie dam. Po coś zrobiłem sobię tę diodę za 3zł Niestety, za ch**ka mi to nie wychodzi. Po uruchomieniu testu i przegazowaniu silnika zawsze wychodzi kod 44 - "Przepustnica otwarta za późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku" i mogę sobie tak powtarzać to w kółko i zawsze jest to samo

-----------------
2008-01-09 18:24
  
 
 2007-09-19 13:23:44

A co to mzoe byc ... i czy to moze byc sonda...

Silnik zapala bez problemu, dochodzi do momentu kiedy sie nagrzewa silnik zaczyna przerywac przy dodawaniu gazu, wylaczam, zapalam z powrotem silnik dziala jak marzenie. ALe....duze ilosci paliwa caigle sa spalane. Nie mam instalacji gazowej, dzieje sie to TYLKO pod dogrzaniu sie silnika do temperatury pracy,nie wczesneij a po zgszeniu i zapaleniu silnika jak reka odjal. I glownie wtedy kiedy pada deszcz . Cos z elektronika na pewno...ale co? ;] Obroty itd. wszystko ok. Tylko to przerywanie...i spalanie.

Szymon
 
  
 
 2007-09-19 12:20:31

Cytat:
2007-09-18 18:02:41, marek_w-w pisze:
Zrobiłem sobie taki tester, niestety jego obsługa mnie przerasta Muszę chyba pojechać gdzieś na diagnostykę...



Bez przesady.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-09-19 10:44:14

witam, radze jechac do fachowca koszt srednio 80 zl ale wszystko ci sprawdzi,tez kombinowałem niby sonda ale pojechałem i było z nią wszystko ok.
2010-11-22 10:45
  
 
 2007-09-18 18:02:41

Zrobiłem sobie taki tester, niestety jego obsługa mnie przerasta Muszę chyba pojechać gdzieś na diagnostykę...

-----------------
2008-01-09 18:24
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM