Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVI] obroty warjuje escort 1.4 - potencjometr ?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-11-20 19:32:07

Odłacz wtyczkę czujnika prędkości .
2011-07-19 16:54
  
 
 2009-11-20 15:41:34

Mam podobne problemy z obrotami, a nawet identyczne. Dochodzi do tego jeszcze jeden problem i proszę Was o pomoc. Normalnie jeździłem escortem, czasem mrugnęła kontrolka oleju i przygasał na skrzyżowaniach. Ostatnio jednak zgasł, ale odpalił, a po przejechaniu przez miasto (naszczęśćie blisko domu) zgasł na amen. Rozrusznik kręci i nic więcej się nie dzieje. Pomyślałem - paliwo? ok dolałem 5l (mimo że wskazówka pokazuje prawie pół zbiornika), i tu prosze kręcił tak rozrusznikiem że prawie złapał, aż wkońcu złapał, jazda próbna, i po tym odpalał "od cyka". Pojechałem do dziewczyny (15km) i zgasł u niej pod blokiem i to samo, nie odpali za chiny, niemożliwe żeby za 15km spalił 4l jadąc 80km/h max i nie przekraczając 3000obr. Co to może być? Zapowietrzony układ paliwowy? pomóżcie prosze!

Ford 1.4 Mk5 (składak 92/97r.)

[ wiadomość edytowana przez: darkesso dnia 2009-11-20 15:43:05 ]
2011-09-28 11:34
  
 
 2008-05-14 13:00:50

wydaje mi się że to normalne działanie VSS. Jak się samochód toczy to on podtrzymuje mu obroty. dopiero jak sie zatrzymasz to spadają do około 900.
2012-01-06 17:14
  
 
 2008-05-14 12:54:40

Również mam podobny problem:

- po przejechaniu kilkunastu kilometrów zdarza sie (ale nie zawsze) że po wrzuceniu na luz obroty idą same do góry i trzymają na 3000.
Hamowanie nic nie pomaga, dopiero jak wrzuce poniownie na bieg jest ok.

Byłem wczoraj u mechanika i podłączaliśmy pod komputer ale nie wykazało żadnych błędów. Facet mówi że może to być wina czujnika położenia przepustnicy. Co o tym myślicie?
2013-06-18 14:31
  
 
 2008-02-08 07:57:11

Więc pytanie do wszystkich - jakie przekaźniki są przy zegarach lub gdzieś niedaleko zamontowane tak, żeby jak to hasu opisuje mogło cykać. Bo mi to wygląda na przekaźnik.
2011-04-07 19:23
  
 
 2008-02-07 22:27:08

hmm no właśnie chodzi o to, że ja nie jestem mechanikiem i nie bardzo się znam na tym wszystkim. Nie miałem okazji jak dotąd aby ktoś inny odpalał go w takim momencie( bo gdy zgaśnie w takiej sytuacji to przy odpalaniu ciągle tak "cyka") a wyczekać moment żeby akurat się zadławił jak stoję z otwartą maską to jest ciężko.
Generalnie jak siedzę w aucie to "cykanie" dochodzi z wysokości obrotomierza.
Tak poza tym to nie wiem o jakie przekaźniki Ci chodzi i gdzie one się znajdują.
A tak przy okazji, ma może ktoś jakąś książkę do escorta na kompie albo wie skąd zassać?? Bo moje wszystko po niemiecku:/
2008-02-08 21:16
  
 
 2008-02-07 22:14:55

slonpn - wyczyść przepływomierz i zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej, zmierz przepływomierz czy jest ok - dopiero wtedy zacznij szukać nowego.

_Maly_ - Nie wiem gdzie szukać, ale to może być czujnik prędkości jazdy - też do sprawdzenia. Sprzęgło by było jakby auto nie przyspieszało a obroty szły w górę.

hasu - cykanie od obrotomierza, czy skrzynki przekaźników może?

2011-04-07 19:23
  
 
 2008-02-07 21:53:19

Też mam podobny problem. Raczej nie ma to znaczenia czy jest rozgrzany czy nie, ostatnio przejechałem ok 30km więc powinien być rozgrzany a mimo to przy skręcaniu(była to wąska uliczka jechałem bardzo wolno na 2 biegu) zgasł i już nie chciał zapalić, dopiero z popychu ruszył. A czasem po prostu sam odpala po jakimś czasie. Teraz znowu mi stanął pod garażem z tym ze teraz był zimny bo stał pół dnia.
Rzecz w tym, że jak jadę lub stoję, jest to bez różnicy, czasami zaczyna latać obrotomierz tak średnio od +1000 do +2000 obrotów. Gdy się to dzieje samochód dławi się, a gdy jadę wolno bądź hamuje to gaśnie. Przy tym wszystkim słychać dziwne "cykanie" w okolicy obrotomierza. Tak jak by jakieś zwarcia były czy coś. Jest to bez różnicy czy stoi czy jedzie.
Jeżeli samochód nie zgaśnie to obroty wracają do normy po jakimś czasie. A właśnie najgorsze jest to że jak jadę do mechanika to jak na złość wszystko jest OK. Już mnie nerwica bierze!
Samochód - Escort 1.4 rok 1991.
Nie wiem czy to wina tego krokowca a może kabli wysokiego napięcia i świec? Mam także problem z uszczelką bo ciągle mam mokry silnik. Może tamtędy się powietrze dostaje? A może coś z paliwem nie tak? Sam już nie wiem. Pomocy bo jestem zdesperowany.
2008-02-08 21:16
  
 
 2008-02-06 19:54:10

w moim przypadku pomogła wymiana krokowca.
odpala normalnie, obroty nie szaleją.

Cytat:
2007-12-28 20:35:24, 147mariusz147 pisze:

Pierwszy raz wymienili mi silniczek krokowy.. ale nei pomogło.




Słuchaj a oni ci wymienili czy przeczyscili silnik krokowy ? hmmm bo jesli ci ratowali starego krokowca to mogli zwyczajnie go nie odratowac i dlatego znowu szaleje. podziałał chwile a potem na nowo zaczął sie zawieszac. mojemu pomogł nowy krokowiec i nie zaden tam wyszukany tylko zwykły getz na allego za 85zł essi śmiga jak ta lala

[ wiadomość edytowana przez: KORNDOR dnia 2008-02-06 19:59:14 ]
2012-03-06 17:01
  
 
 2008-01-25 11:58:51

U mnie z kolei jest tak że jak wcisnę sprzęgło to słychać że lekko spadają obroty (nie mam obrotomierza). Dzieje się tak podczas jazdy i postoju na zimnym najwyraźniej ale i na ciepłym też da się usłyszeć (dla kierowcy - niewielki spadek). Wie ktoś czym to może być spowodowane i czy może być szkodliwe dla czegoś znaczy się sprzęgła (jest prawie nowe). Nie wiem czy to ma z tym związek ale teraz w zimę jak odpalam to po odpaleniu z 2 sekundy ma za niskie obroty jakby chciał zgasnąć i następnie ma dobre pozatym wszystko ok 1.4
2010-07-13 21:12
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM