Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kilka pytań...

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-10-05 09:42:30

Cytat:
Jaki komputer? Bo serwisowym tego nie zrobisz, wiec przestan pieprzyc.


ZX spektrum ;]
no chyba że lepszy serwis to Commodore C64 ;]


ręce opadają

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2007-10-04 17:20:40

Cytat:
2007-10-04 11:03:31, DzikusPL pisze:
matko zrozum że 20-30-40 lat temu do ustawienia brało się śrubokręt klucz i lampę stroboskopową, teraz bierze się do tego celu tylko komputer!



Jaki komputer? Bo serwisowym tego nie zrobisz, wiec przestan gadać bzdury.

Cytat:
w nowych volvo nie odpalisz nawet z powodu nie zapiętych pasów! a co dopiero jak coś z silnikiem nie gra. i przestań rozgraniczać na gaźnik i wtrysk bo urządzenie podające mieszankę nie ma znaczenia jakie jest!



Nie o pasach była mowa, tylko o braku płynu w silniku.
Rewelacje zasłyszane pod budką z piwem zachwowaj dla kolegów.

EOT



-----------------
W.

[ wiadomość edytowana przez: radex70 dnia 2007-10-05 09:56:01 ]
2009-06-30 17:13
  
 
 2007-10-04 11:03:31

Cytat:
To ustaw mi zapłon np. w Marei, która jeździłem wcześniej.
Bez modyfikacji map zapłonu - NIE DA SIĘ


matko zrozum że 20-30-40 lat temu do ustawienia brało się śrubokręt klucz i lampę stroboskopową, teraz bierze się do tego celu tylko komputer! że narzędzie inne? i co z tego? fakt jest taki że po złożeniu każdy silnik musi być wyregulowany więc musi być takowa możliwość, a jakim narzędziem to już w zależności od silnika!


Cytat:
Naprawde chce to zobaczyć. Pokaż mi auto które od nadmiaru lewego powietrza nie odpali (mówimy o aucie z wtryskiem), albo jeszcze lepiej takie które tego nie zrobi ze wzgledu na zbyt mała ilośc jakiegoś płynu.


w nowych volvo nie odpalisz nawet z powodu nie zapiętych pasów! a co dopiero jak coś z silnikiem nie gra.
i przestań rozgraniczać na gaźnik i wtrysk bo urządzenie podające mieszankę nie ma znaczenia jakie jest! chodzi o to że w dolocie powietrza są czujniki i są podłączone regulatory podciśnieniowe, jeśli będzie zakłócony przepływ powietrza to elektronika sterująca składem mieszanki zgłupieje! proste to jak konstrukcja cepa!


a co do problemów kolegi to:
jeśli po godzinie silnik nadal jest gorący to:
czy przed wyłączeniem sprawdziłeś jaka jest temperatura silnika? czy się prawie gotował czy też było w normie?
jak się silnik dobrze nagrzeje sprawdź czy rura wchodząca od góry do chłodnicy jest ciepła i czy ta wychodząca na dole też, jeśli ta na dole będzie zimna a na górze gorąca przytkany może być gdzieś układ chłodzenia,
powodem przegrzewania może być też właśnie nieco zatarty silnik, na własne oczy tego nigdy nie widziałem ale dwa razy słyszałem o takim wypadku że pierścienie na tłokach miały małe pęknięcia co powodowało jednocześnie "branie" oleju i większe tarcie,
zawory są również prawdopodobną przyczyną ale wydaje mi się że raczej przyczyna leży gdzieś w cylindrach i tłokach,
niestety ale samochód trzeba wstawić do serwisu, bez rozebrania silnika raczej się nie obejdzie 


-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2007-10-03 23:02:50

Co do cewki i modułu to sie trochę pomyliłem... Moduł kiedy jest uszkodzony to pali albo 2 gary albo wcale, natomiast kiedy cewka jest uszkodzona to może na jeden nie palić. Z tym "znikaniem" oleju to tak jak kolega wyżej pisał, pierścienie albo uszczelniacze. Z tego co wiem to na bagnecie pomiędzy min a max jest dokładnie 1 litr oleju, więc 3mm na 5km to już spory ubytek

-----------------
2014-11-08 00:27
  
 
 2007-10-03 13:07:18

Cytat:
2007-10-03 12:38:10, KozikVelGramofon pisze:
Rano juz sie zalogowałem a dopiero teraz mam czas żeby napisać, wczoraj rozebrałem cały wydech i okazało się że i bez niego kopci czyli to juz wykluczyłem ( jescze poszła śruba i teraz chodzi mi jak WRC ) okazało się przy okazji że mam katalizator pusty w środku) teraz tak, auto wczoraj kopciło wyrażnie mniej ale zauważyłem że na bagnecie bardzo zmalał stan oleju (około 3 mm po przejechaniu ja wiem...30 km.) i wydaje mi się że poprostu jesli teraz doleje oleju to znowu będzie bardziej kopcił bo tak samo było po zakupie (mało oleju-nie kopcił ,dolałem ale oczywiście nie ponad max i zaczął kopcić) . I jeszcze takie trzy rzeczy które mogą mieć na to wpływ -> jest odłączony ten hmm..czujnik od sterowanie powietrzem ( niewiem jak to nazwać) a jak go podłączam to gaśnie , następna rzecz strasznie się nagrzewa,dzisiaj specjalnie wyszedłem z pracy żeby sprawdzić i po przejechaniu rano ok. 5 km do pracy po godzinie silnik nadal był gorący (także dolot powietrza) tak samo wczoraj , jak patelnia i ostatnia rzecz to czasami skaczą mi obroty na wolnych na LPG i Pb tak od 1000 maleją do 700 i tak kilka krotnie potem sie uspakajają . Nagrałem taki 15 sekundowy filmik 3gp z tego kopcenia także jak wróce do domu do wrzuce.



Jeśli wystepuje takie zużycie oleju i kopcenie to musi gdzieś ten olej palić -> albo uszczelniacze zaworowe, albo pierścienie.
Co wcale nie tłumaczy szybkiego grzania się - może to byc termostat. Ale przegrzewający się silnik może tłumaczyć zużycie oleju -> jest przytarty. Jeśli tak to bez poważnych nakładów się nie obejdzie. Pojedz lepiej do mechanika, bo takei gdybanie nie ma sensu.
BTW: To se kupiłeś.

-----------------
W.
2009-06-30 17:13
  
 
 2007-10-03 12:59:07

Cytat:
2007-10-02 23:47:53, DzikusPL pisze:
Wesul w każdym samochodzie da się regulować, jak to zrobić w escorcie podał kolega Jerico, aczkolwiek ja bym sugerował zrobić to w stacji diagnostycznej przy użyciu komputera do tego przeznaczonego a nie "zwierając do masy"



To ustaw mi zapłon np. w Marei, która jeździłem wcześniej.
Bez modyfikacji map zapłonu - NIE DA SIĘ

Cytat:
co do koloru dymu to czynników jest zbyt wiele, jeszcze nie znam dobrze szczegółów konstrukcji escorta więc nie mogę powiedzieć na pewno, ale w gaźnikowcach i monowtryskach widziałem biały dym, zresztą to jest logiczne, w spalinach czuć wachę czyli się nie spaliła, więc skąd miałby się wziąć czarny dym? ;>



No czarnyu dym to akurat zbyt bogata mieszanka, ale biały na pewno nie.

Cytat:
to mało słyszałeś i widziałeś, najnowsze samochody to z powodu zbyt małej ilości jakiegoś płynu mogą nieodpalić! zresztą nawet jeśli nie ma takowej blokady to jeśli będzie dużo lewego powietrza to bardziej czułe sterowanie podciśnieniowe może totalnie rozregulować silnik, układ dostarczający mieszankę (gaźnik czy wtrysk) poprostu poda skrajne rodzaje mieszanki mogące być nawet niepalne! Escimo, o kablach pisałem w kontekście tego że jeden gar niepracuje



Naprawde chce to zobaczyć. Pokaż mi auto które od nadmiaru lewego powietrza nie odpali (mówimy o aucie z wtryskiem), albo jeszcze lepiej takie które tego nie zrobi ze wzgledu na zbyt mała ilośc jakiegoś płynu.
Wiem, że mało wiem

-----------------
W.
2009-06-30 17:13
  
 
 2007-10-03 12:38:10

Rano juz sie zalogowałem a dopiero teraz mam czas żeby napisać, wczoraj rozebrałem cały wydech i okazało się że i bez niego kopci czyli to juz wykluczyłem ( jescze poszła śruba i teraz chodzi mi jak WRC ) okazało się przy okazji że mam katalizator pusty w środku) teraz tak, auto wczoraj kopciło wyrażnie mniej ale zauważyłem że na bagnecie bardzo zmalał stan oleju (około 3 mm po przejechaniu ja wiem...30 km.) i wydaje mi się że poprostu jesli teraz doleje oleju to znowu będzie bardziej kopcił bo tak samo było po zakupie (mało oleju-nie kopcił ,dolałem ale oczywiście nie ponad max i zaczął kopcić) . I jeszcze takie trzy rzeczy które mogą mieć na to wpływ -> jest odłączony ten hmm..czujnik od sterowanie powietrzem ( niewiem jak to nazwać) a jak go podłączam to gaśnie , następna rzecz strasznie się nagrzewa,dzisiaj specjalnie wyszedłem z pracy żeby sprawdzić i po przejechaniu rano ok. 5 km do pracy po godzinie silnik nadal był gorący (także dolot powietrza) tak samo wczoraj , jak patelnia i ostatnia rzecz to czasami skaczą mi obroty na wolnych na LPG i Pb tak od 1000 maleją do 700 i tak kilka krotnie potem sie uspakajają .


Nagrałem taki 15 sekundowy filmik 3gp z tego kopcenia także jak wróce do domu do wrzuce.
2008-01-19 18:09
  
 
 2007-10-03 11:16:27

no więc jeśli ktoś nadal widzi w tym pewną uszczelką pod głowicą to prosze:
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=196469&c=45&f=20

kolega wyraźnie napisał że wymiana uszczelki nic nie dała, podobne objawy do tych z tego topiku,
ekspertem z mechaniki samochodowej nie jestem, escorta mam od soboty, ale na tyle mam pojęcia w mechanice i doświadczenia żeby niezwalać wszystkich problemów od razu na uszczelkę

Escimo nie wiem jeszcze dokładnie jak to jest rozwiązane w escorcie ale bardzo żadko się zdarza żeby cewka czy moduł był uszkodzony a silnik dało się odpalić,
nie mówię że to nie to ale wydaje mi się małoprawdopodobne

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
 2007-10-03 10:13:16

Tu z kolei, że jeden gar nie pracuję to może być znowu wina cewki lub modułu (nie wiem czy takowy jest w escorcie - nie zdążyłem się zagłębić). Ale w każdym razie... Niech kolega zacznie od najmniejszych rzeczy... Po czasie sie dojdzie co i jak
2014-11-08 00:27
  
 
 2007-10-02 23:47:53

Wesul w każdym samochodzie da się regulować, jak to zrobić w escorcie podał kolega Jerico, aczkolwiek ja bym sugerował zrobić to w stacji diagnostycznej przy użyciu komputera do tego przeznaczonego a nie "zwierając do masy"

co do koloru dymu to czynników jest zbyt wiele, jeszcze nie znam dobrze szczegółów konstrukcji escorta więc nie mogę powiedzieć na pewno, ale w gaźnikowcach i monowtryskach widziałem biały dym, zresztą to jest logiczne, w spalinach czuć wachę czyli się nie spaliła, więc skąd miałby się wziąć czarny dym? ;>

Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


a co do przepływu powietrza to nawet w trampku jak zdejmę pokrywę filtru powietrza czy którą kolwiek rurkę odłączę to silnik zdycha albo conajmniej pracuje nierówno


--------------------------------------------------------------------------------



Porównanie zupełnie bezsensu. Rozmawiamy tutaj o silniku na wtrysku.


a co za różnica czy wtrysk czy gaźnik? jeśli jest podłączone jakieś sterowanie podciśnieniowe lub przepływomierz to będziesz miał to samo niezależnie czy to gaźnik czy wtrysk! przecierz co za różnica gdzie to powietrze trafi? ważne że jest zakłucony jego przepływ i urządzenia głupieją!


Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


w nowszych samochodach może w ogóle nie odpalić jeśli będzie lewe powietrze (tak było w nissanie moich rodziców)


--------------------------------------------------------------------------------



Nawet nie słyszałem o tsakim przypadku i coś nie bardzo chce mi się w to wierzyć. No chyba, że to auto gaźnikowe.


to mało słyszałeś i widziałeś, najnowsze samochody to z powodu zbyt małej ilości jakiegoś płynu mogą nieodpalić! zresztą nawet jeśli nie ma takowej blokady to jeśli będzie dużo lewego powietrza to bardziej czułe sterowanie podciśnieniowe może totalnie rozregulować silnik, układ dostarczający mieszankę (gaźnik czy wtrysk) poprostu poda skrajne rodzaje mieszanki mogące być nawet niepalne!


Escimo, o kablach pisałem w kontekście tego że jeden gar niepracuje

-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6

jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl
2017-08-01 13:21
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM