Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Żarzy mi sie kontrolka od ladownia :/

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2007-10-08 23:37:30

Ech no i powalczyłem z tym dzisiaj. Oczywiście najpierw zaopatrzyłem się w nowy mostek prostowniczy i regulator. Komplet 58zł.

1. Wyszarpnąłem alternator, wymieniłem oba moduły, zadowolony skręciłem to, odpalam... Kontrolka pali się na full i nie gaśnie. No k... .

2. Ponownie wykręciłem alternator, rozkręciłem go, popatrzałem czy wsio jest ok. Skręciłem, przekręcam kluczyk... kontrolka się nie pali w ogóle. Odpalam - brak ładowania. No k..., k..., k..., k...

3. Wykręcam go ponownie, przedzwaniam wszystkie diody - OK, wymieniam regulator na ten stary, skręcam odpalam - gitara!!!

Podsumowanie:
Wymieniłem sprawny mostek prostowniczy na inny sprawny mostek. Zauważyłem, że komutator na wirniku jest już nieźle zjechany. Tzn są w nim takie ok 3mm rowki zrobione przez szczotki. Jedna szczotka tego nowego regulatora była trochę szersza i nie pasowała w ten rowek, więc pewnie tam coś nie kontaktowało.

No zobaczymy. Jeśli to śrubka o której pisał gumis252 to moje trzykrotne rozkręcanie powinno pomóc.
Ale i tak coś czuje, że temat jeszcze nie jest zakończony

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2007-10-08 20:01:44

Żeby sprawdzić czy wsio jest ok musiłbyś mieć oscyloskop, bo woltomierz nie wychwyci tego. u mnie siadła jedna dioda i mi sie aku zaczął rozładowywać. u mnie było 9 diód = 6 mocnych (prostowniczych) + 3 takie słabe(chyba od wzbudzenia). właśnie jedna z tych 3 małych siadła. wymieniłem sam na 1n4007 chyba i od razu się poprawiło.

pozdro

ps. jak coś niejasne to jeszcze sie dopytaj.

-----------------
Staram się pisać po polsku.
Analfabetyzm się szerzy- nie daj się!
2018-06-09 20:33
  
 
 2007-10-08 19:42:30

kolego też z tym walczyłem i jeden mądry magik powiedział mi że to nic nie szkodzi i powiedział tak: gdzieś tam jest srubka w jakimś plastiku, tylko nie pamiętam czy w rozruszniku, czy w alternatorze. i ona od środka jest luźna i ten luz jest przyczyną tlenia sie kontrolki.
2013-11-19 16:41
  
 
 2007-10-06 20:35:17

Lukas.
Sprawdziłem ładowanie. Jak się lampka żarzy to na aku jest 14V więc wszystko OK. Jak rozłączę tą kostkę i odpalę auto, to na aku jest 12V => alternator się nie wzbudził.

Czyli wszystko niby ok, tylko ta lampka się żarzy tak mniej więcej połową jasności...


Dodano:

Tak sobie teraz patrzę na budowę alternatora i jak to wszystko jest podłączone i na moje oko to walnęła jedna dioda wzbudzenia. Jutro zrobię eksperyment: odpalę auto, rozłączę kostkę na kabelku od wzbudzenia (ta na obudowie wiatraka chłodnicy) i tam powinno być 14V. Jeśli będzie mniej, to pewne że dioda
Wcześniej jak mierzyłem, to tam nic nie było, bo auto odpalałem już z odłączonym tym kabelkiem, więc alternator nie startował, a tak wystartuje i zobaczymy...


Jak by co to mam pytanie: Czy diody wzbudzenia są na jednym module z diodami prostowniczymi, czy to jest osobny moduł? Kiedyś te prostownicze już wymieniałem ale nie pamiętam jak to było

Dodano za 15min:

Ech, nie wytrzymałem i polazłem do garażu. Oczywiście jest tak jak pisałem. Napięcie na tej kostce jest 12V, czyli na lampce jest 14-12=2V czyli lampka się żarzy. Czyli któraś z diód wzbudzenia.
Pozostaje tylko otwarte pytanie gdzie ona jest.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2007-10-06 21:16:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2007-10-06 21:43:25 ]
2023-04-04 19:01
  
 
 2007-10-06 18:50:20

witam ja mam to samo i tez podejrzewam regulastor ze szczotkami mam alternator lukasa a ty??
2013-01-16 22:35
  
 
 2007-10-06 15:23:59

Witam,
No to ja się też podepnę pod post.
Pytanie 1: Czy dobrze rozumiem schemat z książki?

Na alternator napięcie wzbudzenia jest podawane od aku przez bezpiecznik F11, kontrolkę ładowania zbocznikowaną rezystorem i diodę.

Pytanie 2: Na jakiej zasadzie następuje zapalenie/zgaszenie kontrolki? Wg mnie kontrolka się pali, ponieważ jak alternator się nie kręci, to ten kabel ma potencjał zero. Jak się zacznie kręcić to kabelek dostaje potencjał +12, różnica potencjałów na żarówce jest 0 i żarówka się nie kręci.
Ale....
Odłączyłem dzisiaj ten cienki kabelek (kostka na obudowie wiatraka chłodnicy). Przypiąłem miernik do kabelka od strony alternatora i obserwowałem napięcie. Cały czas 0V. Ale przy odpalaniu nie było napięcia wzbudzienia, wiec... No właśnie, może ktoś wytłumaczy?

A pytam dlatego, że dzisiaj ta kontrolka zaczęła się jarzyć, niezależnie od obrotów. A później znowu się sama naprawiła...

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2007-05-24 06:05:00

Cytat:
2007-05-23 21:10:11, misiaczek192 pisze:
Odpowiedź jest dosyć banalna... prawie na 99% będą to szczotki razem z regulatorem. Aczkolwiek może to też już być wina łożysk w alternatorku. tak że jeżeli jedziesz wolno to jest ok a jak szybciej, to zaczyna się lampka żażyć. Sprawdź szczoteczki



A jak lampka żarzy bez względu na obroty i obciążenie?

Cytat:
2007-05-23 14:17:12, PETERENZO pisze:
Hej Wilk-u. Tzn, że powinienem rozebrać deskę i "podążać za kablem"? U elektryka był samochodzik i nic nie poradził, po rozebraniu deski wszystko było "niby" OK. PETER



Sądzę, że wystarczy wypiąć wtyczkę w desce i odłączyć przewód z alternatora, po czym jakimś miernikiem izolacji sprawdzić czy przebić gdzieś nie ma. Jeśli kontrolka żarzy to nawet zwykły multimetr powinien to wykryć.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-05-23 21:10:11

Odpowiedź jest dosyć banalna... prawie na 99% będą to szczotki razem z regulatorem. Aczkolwiek może to też już być wina łożysk w alternatorku. tak że jeżeli jedziesz wolno to jest ok a jak szybciej, to zaczyna się lampka żażyć.
Sprawdź szczoteczki
2009-03-12 10:48
  
 
 2007-05-23 17:07:25

a ja mam ładowanie i mi się żarzy już od 4lat...
2024-07-06 23:09
  
 
 2007-05-23 15:26:01

będą problemy z ładowaniem, ja jeszcze przejechałem z 600km aż mi padł.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM