2007-12-06 14:25:41
Cytat:
|
2007-12-05 20:57:45, pawel12356 pisze:
czyli WAg wycofuje sie z nierokującej dobrze na przyszłośc drogi?
|
|
Wycofuje się, ponieważ pomimo szeregu zalet dalszy rozwój techniki pompowtryskiwaczy był by nader kosztowny.
Daleki jestem od twierdzenia, że to rozwiązanie jest najlepsze i niezastąpione, jednak ma szereg zalet.
Obecnie, istotnie zasilanie CommonRail potrafi wygenerować na tyle wysokie ciśnienie wtrysku w układzie, że technologia klasycznego TDi straciła na atrakcyjności.
Jak powszechnie wiadomo, cechą charakterystyczną jednostek TDi była twarda praca, szczególnie na zimnym silniku, jednak cechowała się doskonałą elastycznością.
Cytat:
|
Lepszy układ zasilania w Dieslu to chyba taki który daje wieksze ciśnienie wtrysku i jest elastyczny w sterowaniu
|
|
Nie sposób się nie zgodzić.
W istocie rzeczy jest to kolejna, ogromna zaleta Diesli.
Żaden silnik z zapłonem iskrowym nie zapewnia możliwości tak precyzyjnego sterowania parametrami pracy jak jednostka wysokoprężna.
W tej chwili za sprawą wprowadzenia technologii kryształów piezoelektrycznych służących sterowaniu wtryskiwaczami, oraz stałemu wzrostowi ciśnienia wtrysku udało się osiągnąć bardzo wysoką elastyczność kształtowania poszczególnych etapów wtrysku.
Na obecnym etapie zupełnie normalnym zjawiskiem są systemy, które pozwalają na 5, 6- krotny wtrysk paliwa w czasie jednego suwu tłoka.
Zupełnie normalnym zjawiskiem jest tzw. wtrysk prowadzący, a dopiero następnie - zasadniczy.
To faktycznie zasługa nowych technologii.
Cytat:
|
I to przywiązanie vw do wałków posrednich--do dzisiaj nie wiem po co stosowac wałek posredni idący przez cały silnik do napędu pompy oleju i rozdzielacza? Do dzisiaj tego nie rozumiem
|
|
W tym miejscu mogę jedynie napisać, że co producent to jakieś dziwactwo.
Choć z drugiej strony muszę przyznać, że naprawy elementów napędzanych wałkiem pośrednim są dość proste.
Właśnie wałki pośrednie, choć są kolejnym elementem wirującym całego układu, stosuje się często tam, gdzie nie ma możliwości (np. z powodu braku miejsca) poprowadzić klasycznego napędu rozdzielacza zapłonu.
Cytat:
|
Jeszcze jedno--po co stosuje sie napęd łancuchem pompy oleju?--to chyba w silnikach Forda
|
|
To już ewolucyjny dinozaur.
Wszystko co jest napędzane za sprawą elementów pośrednich (łańcuchy, pasy, wały, etc.) jest z natury rzeczy bardziej zawodne.
Dlatego też, w sytuacjach w których można napędzić współpracujące elementy, zazębiającymi się kołami zębatymi - jest to najlepsze możliwe wyjście.
Tam z kolei, gdzie zależy nam na jak największym zaoszczędzeniu energii stosuje się często napędy elektryczne, powodujące najmniejsze straty mocy.
Pozdrawiam - SpeedR
-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski