Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

MK5 problemy - olej, chlodzenie, skrzynia, katalizator, itd.

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-04-01 15:41:29

Co do wycieków - stan po 300km od czyszczenia:

Sory za taśme, ale zanim przyjdzie mi korek z allegro starałem się jakoś zapobiec, oczywiście nie pomoglo
Widac ze duzo wycieklo, ale nie litr... Chyba ze skapało w dół silnika

Ok, termostat, potem czujnik, a na dzien dzisiejszy zrobie na sztywno przełącznik wentylatora w kabinie

[ wiadomość edytowana przez: Tanner dnia 2008-04-01 15:42:07 ]
2009-08-23 18:54
  
 
 2008-04-01 13:46:13

Oczywiście duża szansa, że to termostat jest walniety, ale żeby się upewnić, czyli oszczędzić koszty, to najpierw napraw wentylator. Chyba, że chcesz, to od razu możesz wymienić też termostat.

Jeśli nie ma wycieków oleju na zewnątrz, to są dwa miejsca ucieczki oleju: prowadnice zaworów i TPC (tłok-pierścień-cylinder).
Tak duże ilości ubytków to raczej tylko TPC. Z resztą wszystko układa sie w logiczną całosć. Silnik się przegrzewa a to w przeszłości mogło sposodować chwilowe przytarcie tłoków i zmianę kształtu tłoka oraz utratę sprężystości pierścieni. Wszystko to powoduje słabe uszczelnianie cylindrów i pożeranie oleju oraz, choć często niezauważalny spadek mocy. Wszystko wskazuje na to, że musisz zrobić silnik (TPC) a wszystko będzie dobrze.
Jeśli chodzi o koszty to taniej wyjdzie kupić drugi silnik bez gwarancji, że nie bedzie w podobnym stanie. Jeśli buda jest zdrowa i chcesz jeszcze długo nim śmigać to zrób TPC u szlifierza. W najlepszym przypadku wał i głowica mogą być na tyle w dobrym stanie, że nie będzie trzeba ich ruszać (poza wymianą uszczelnień i planowaniem głowicy.
Możesz też pokusić się o wymiane samych panewek. Z badań wynika, że panewki mają 4 krotnie mniejszą wytrzymałość niż czop wału. Teoretycznie możnaby wymieniać tylko panewki co 100 - 200 tys. km i dopiero po czwartej wymianie przy przebiegu 500 - 800 tys. km czop straci swój wymiar poniżej dopuszczalnej wartości.
2008-08-27 21:22
  
 
 2008-03-31 22:29:41

A sam fakt, że silnik osiąga takie temperatury podczas normalnego użytkowania nie wskazuje na termostat? I dodatkowo, nie włącza sie wentylator, czyli czujnik.

Co do oleju, czy jest możliwy jakiś bardziej prozaiczny powód? Bo przez pierwszy tydzień przejechałem ponad 1000km bez dolewki, a teraz mogę już tylko 300km.
2009-08-23 18:54
  
 
 2008-03-30 21:17:18

1. Olej bierze silnik. Jak sprawdzić? Już sprawdziłeś - ubywa bez wycieków. Jak naprawić? Cylindry, tłoki, pierścienie, uszczelniacze zaworów - do szlifierza.

2. Wentylator powinien właczyć się już na "O". Jak sprawdzić? Zewrzeć piny we wtyczce włącznika termicznego. Jak wentylator zadziała to włacznik walnięty. Jak naprawisz wentylator i będzie się grzał, tak że wentylator będzie się włączał często, to zostanie jeszcze termostat.

Reszta jak pisali poprzednicy:
3. Synchronizator trójki - założyć nowy (lub nową skrzynię).
4. Wymienić katalizator - po takim przebiegu obowiązkowo bez pytania.
5. Płyn hamulcowy - sprawdz poziom.
2008-08-27 21:22
  
 
 2008-03-30 18:35:48

OK, sprawdzę czujnik, dzięki.

Od czego zacząć sprawdzanie dlaczego silnik bierze olej?
Czy to prognozuje jakieś ogromne koszty?
2009-08-23 18:54
  
 
 2008-03-30 17:50:29

Cytat:
2008-03-30 17:30:17, Tanner pisze:
Co do oleju, dodam ze nie kopci nic a nic, a pod autem nie ma plamy po nocy. I pytanie, czy wentylator, kiedy jest sprawny, kreci się podczas zwykłej jazdy po mieście? Gdy temp doszła do czerwonego pola, zatrzymałem się i otworzyłem maskę a wentylator się nie kręcił. Do wymiany?



Czujnik pewnie walniety ktory zalacza wentylator

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2008-03-30 17:30:17

Co do oleju, dodam ze nie kopci nic a nic, a pod autem nie ma plamy po nocy.

I pytanie, czy wentylator, kiedy jest sprawny, kreci się podczas zwykłej jazdy po mieście? Gdy temp doszła do czerwonego pola, zatrzymałem się i otworzyłem maskę a wentylator się nie kręcił. Do wymiany?
2009-08-23 18:54
  
 
 2008-03-30 16:49:29

5 . malo plynu
4.moze byc zapchany
3.synchronizator walniety
2.
1. kup nowy korek 20-30 zl w serwisie - bedzie czysto ,ale to i tak nie przez niego - wciaga Ci olej pewnie.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2008-03-30 16:41:34

Witam,
nie wiedziałem czy założyć cztery tematy czy pisać w jednym, jak coś to dajcie znać.
2 tygodnie temu kupiłem Escorta MK5 1.4 52kW (chyba 8v) 200kkm przebiegu, 1992r, 06.2006 sprowadzony z niemiec z przebiegiem 188kkm, wtedy zalozony gaz, te info podaje na przyszlosc

1. Olej - wszystko bylo dobrze, przez tydzien zrobilem okolo 1000km, potem podczas gwaltownego ruszania oraz przejezdzania ostrzejszych zakretow zaczela zapalac sie (doslownie na sekundke) lampka oleju. Sprawdzilem na bagnecie - poziom oleju ledwo go muskał, może 2mm od konca bagnetu, czyli poniżej minimum. Dolałem prawie do maximum, zrobilem 400km, znowu minimum, dolalem litr, bylo troche ponizej max, przejechalem 300km, znowu ponizej minimum.
Czy to mozliwe zeby tyle oleju uciekało przez nieszczelny korek? Widać jakby ewidentnie z niego się lało, bo brudno dookoła ale żeby aż tyle? Dodam ze nie wchodzi na wcisk, tylko tak leciutko sie go nakłada.

2. Chłodzenie - przez pierwszy tydzien bylo ok, nie wiem czy to ma związek ale dzień przed pierwszymi objawami rozkrecałem obudowe filtra powierza i ją czyściłem. 20min w korkach i temp. jest już na czerwonym polu, rozkrecam na maxa wentlatory na gorące powietrze, otwieram okna i wskazówka spada do poziomy litery N (z napisu NORM), niżej nie chce, chyba że jade w trasie ponad 100kmph, to nie musze grzać wewnątrz auta, wskazówka znów utrzymuje się na poziomie litery N.

3. Skrzynia - wszystkie biegi wchodzą lekko, oprócz trójki, jeśli wbije ją od razu zawsze zacharczą zębatki, chyba że poczekam z 1-2 sekundy aż opadną obroty.

4. Katalizator - czasami jak się da więcej gazu przy ruszaniu, strasznie śmierdzi w aucie i dookoła jajami, smieszne ale ktoś już poruszał ten temat i padło na katalizator. Podejrzewam, że mój nie był zmieniany od samego początku, dodatkowo auto od prawie 15kkm jest w gazie, max prędność na płaskim to 150kmph a przyśpieszenie to 100 to około 19 sekund. Wszystko wskazuje na katalizator?

5. Lapka układu hamulcowego - co jakiś czas, przy gwałtownym ruszaniu, od około 4500rpm zaczyna się świecić czerwona lampka układu hamulcowego (ta pod obrotomierzem), wbijam dwójke i od razu gaśnie. Nie zawsze tak jest, zapala się może co jakieś 4-5 dynamicznych startów.

Co może być przyczyną tych usterek, od czego zacząć, za co sie zabrac?
2009-08-23 18:54
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM