Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Końcówki drążka, wymiana

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-07-11 22:54:04

Na przeglądzie stwierdzono luz na prawej końcówce drążka.Czy powinienem wymienić obie strony odrazu czy wystarczy prawą i jaki mniej więcej koszt mnie czeka końcówki + montaż?

-----------------
ST POWER
2021-01-03 13:58
  
 
 2008-07-11 23:05:29

wymienisz jedną czy dwie to bedziesz musial robic zbieżność także opłaca ci sie za jakis czas robic znowu to samo z drugą stroną o ile tego nie wymienisz ???
2012-04-04 10:44
  
 
 2008-07-11 23:08:07

Kolego .......olewasz nas. To już było co najmniej .....n+50 razy.

Najlepiej wymienić wszystkie 4 końcówki, bo po wymianie każedj z osobna powinieneś ustawić zbieżność ...a to kosztuje.

Jak będziesz wymieniał po jednej końcówce to za każdym razem zapłacisz za ustawienie zbieżności. Przy wymianie 4 końcówek zapłacisz tylko raz za ustawienie zbieżności.

- oryginalne końcówki ok. 50 zł/szt.
- zbieżność: laserowo 70zł, komputerowo 100zł
- robocizna: ......to już se poradzisz.
2017-07-28 21:46
  
 
 2008-07-11 23:09:55

Tez tak mysle. Znaczy ja to wiem. Wymień wszystkie. Na Allegro poszukaj lub w IC ( Inter Cars )
2018-11-24 13:59
  
 
 2008-07-11 23:21:51

podepnę sie pod temat--wachacz mam do regeneracji-znaczy narazie delikatnie skrzypi i poduszka jedna na moje oko odkształcona i przesunieta(co ciekawe nie ma luzów wyczówalnych po prostu lekko poskrzypuje) czy to znaczy ze trzeba robic obydwa? Drógi jest w znakomitym stanie a nawet na ten co chce robic mechanik krecił nosem ze jeszcze nie taki zły i ze ludzie na gorszych jezdzą-oczywiscie ta argumentacja mnie nie przekonała
poduszke i tuleje juz mam --orginał(z akwimatu)

Odnosnie tego wątku-koncówki sa dwie
Jak juz wymienił bym na orginały oczywiscie obydwie

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-07-11 23:38:14

Cytat:
2008-07-11 23:08:07, nawigator5 pisze:
Kolego .......olewasz nas. To już było co najmniej .....n+50 razy. Najlepiej wymienić wszystkie 4 końcówki, bo po wymianie każedj z osobna powinieneś ustawić zbieżność ...a to kosztuje. Jak będziesz wymieniał po jednej końcówce to za każdym razem zapłacisz za ustawienie zbieżności. Przy wymianie 4 końcówek zapłacisz tylko raz za ustawienie zbieżności. - oryginalne końcówki ok. 50 zł/szt. - zbieżność: laserowo 70zł, komputerowo 100zł - robocizna: ......to już se poradzisz.



tak - koncowki sa dwie - a te dwie inne to sworznie wahacza także panie bez przesady - po sworzanich nie trzeba ustawiach zbiezności
2012-04-04 10:44
  
 
 2008-07-12 00:36:08

Okej, dzięki za radę.Czyli robię oba, czynność tę zakańczając zbierznością kółek.Koszt, z tego co piszecie, powinien wynieść ok 200-300PLNów z robotą, jak podsumowałem +-
Zdravim


-----------------
ST POWER

[ wiadomość edytowana przez: Nerwica dnia 2008-07-12 00:37:15 ]
2021-01-03 13:58
  
 
 2008-07-12 18:43:29

To robota na 150 zł z częściami

Złote te końcówki kupujecie ?

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-07-12 21:35:35

Cytat:
2008-07-12 18:43:29, Zoltar pisze:
... Złote te końcówki kupujecie ?


Taaa, u jubilera
2015-07-09 07:56
  
 
 2008-07-12 21:38:42

Bez przesady Panowie.
Wymieniamy tylko tą końcówkę drążka, która ma luzy.
Ja prawą kocówkę drążka mam już trzecią, natomiast lewa jest jeszcze oryginalna.
I tak jak powiedział (napisał) rafalko zbieżność ustawiamy tylko przy wymianie końcówek drążka kierowniczego.





-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy

[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2008-07-12 21:42:48 ]
2020-07-13 11:38
  
 
 2008-07-13 11:21:42

jeden znajomy mechanik mierzy suwmiarką starą końcówkę (nie pamiętam dokładnie o co tam chodzi) i nową przykręca nową tak samo. Mówi że w 90% przypadków udaje mu się to zrobić tak, że regulacja zbieżności nie jest konieczna.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2008-07-13 20:35:50

Cytat:
2008-07-13 11:21:42, Robert_S pisze:
jeden znajomy mechanik mierzy suwmiarką starą końcówkę (nie pamiętam dokładnie o co tam chodzi) i nową przykręca nową tak samo. Mówi że w 90% przypadków udaje mu się to zrobić tak, że regulacja zbieżności nie jest konieczna.


Ja robię podobnie.
Liczę obroty przy wykręcaniu starej końcówki i tyle samo obrotów wkręcam nową.
Póżniej kontrola suwmiarką i w przeciągu tygodnia pojawiam się na stacji diagnostycznej w celu kontroli zbieżności.

Prawdę powiedziawszy jak do tej pory byłem przekonany, że każdy tak robi

A o co w tym chodzi?
O zbieżność w ten sposób przeciez na stacji diagnostycznej mechanicy ustawiają zbieżność kół przednich do tylnych

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2008-07-14 10:16:44

Sławek z ul. Montażowej też wymienia końcówki bez robienia zbieżności.

Jakoś na początku roku wymieniałem u niego lewą końcówkę i o zbieżności nawet nie wspomniał. Samochód jeździ prosto , bez ściągania.
2013-11-01 21:07
  
 
 2008-07-14 13:42:12

Cytat:
2008-07-14 10:16:44, slawekk pisze:
Sławek z ul. Montażowej ............


A nie Maszynowej ?


Ale rozumiem twoje zakręcenie i się wcale nie dziwię

[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-07-14 13:48:52 ]
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-07-14 14:17:30

Cytat:
2008-07-14 13:42:12, JaRabbit pisze:
A nie Maszynowej ? Ale rozumiem twoje zakręcenie i się wcale nie dziwię [ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-07-14 13:48:52 ]



Masz rację - Maszynowa

Córa dzisiaj całą noc nam zarwała .
2013-11-01 21:07
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM