| | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | Autor | | Blazey
Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-31 23:27:11 Raczej tak. W końcu te piny nie mogą być wlutowane w nic A skoro są, to do czegoś służą...
I wydaje mi się, że skrzynką wyższą można zastępować niższe. Tak na logikę. Wyższa będzie mieć wszystkie funkcje niższej + funkcje dodatkowe. | 2009-12-04 23:37 | | kcprski Sympatyk FEFK
NCC-1701-E Gdynia | 2009-03-31 18:39:09 No widzisz, a ja mam monolit.
Terminologii skrzynek nie rozgryzłem do końca - ale trochę już wiem.
Z pomocą przyszli Niemcy i tabelka, jakie skrzynki można podmieniać i co trzeba mostkować.
Dzięki tej tabeli można wyłuskać skrzynki z anglików.
TABELA TUTAJ
I wszystko jasne.
Dla nie szprechających - od lewej - rok modelowy, numer wyrzucanej skrzynki, numer nowej skrzynki, co trzeba dołożyć do nowej skrzynki (część, numer części, pozycja, kraje, których to dotyczy).
LHD to kiera po lewej, RHD - po prawej.
Co do dwóch ostatnich liter - to już ktoś musiałby obejrzeć każdą skrzynkę z dokumentacją (którą podlinkowałem wczoraj) w ręku pod kątem brakujących pinów. Wtedy możnaby ustalić, która skrzynka jest w stanie obsłużyć dane wyposażenie.
EA to najbogatsza wersja skrzynki z MK7.
Pozostaje jeszcze kwestia - czy sama obecność w skrzynce pinów do danego urządzenia gwarantuje nam to, że w środku są odpowiednie bebechy?
(edit: literówki) [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-03-31 18:40:55 ] | 2024-01-14 13:59 | | Blazey
Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-31 17:02:54 Dziwne, bo ja miałem oryginalnie tą wykładzinę ponacinaną tak, że nie trzeba było tych rurek odkręcać. Do zdjęcia dechy też ich nie trzeba ściągać.
A skoro już odkryłeś terminologię skrzynek, to może pochwal się, co udało ci się znaleźć. Bo kiedyś szukałem i poległem.
A naoglądałem się tych skrzynek trochę. EA, DA, CA EP chyba też i jeszcze kilka innych wersji. Do tego kody cyfrowe. Zdaje się, ze pierwsze cyfry oznaczają rok produkcji, ale co reszta? | 2009-12-04 23:37 | | kcprski Sympatyk FEFK
NCC-1701-E Gdynia | 2009-03-31 13:06:43 Dzięki Blazey, myślałem, że jest z tym więcej rzeźby.
A te dwa stalowe wsporniki po bokach od popielniczki schodzą dopiero po zdjęciu plastiku deski? Bo trzeba je odkręcić, żeby zdjąć wykładzinę z podłogi bez cięcia.
Pytam z czystej ciekawości - jak będę zdejmował to i tak zobaczę. Już kiedyś się nad tym zastanawiałem.
A co do samej elektryki - to wielogodzinne szukanie nauczyło mnie, że nie ma czegoś takiego jak schemat do MK7. Liczy się rok, a nawet miesiąc produkcji, bo instalacje różnią się dość znacznie. Np 1995, 1996 i 1998 to trzy zupełnie inne bajki.
Znalazłem coś, co mi pomogło, więc wrzucam dla potomności:
Dokumentationen elektrischer Verkabelungen
Czyli dokumentacje okablowania do różnych modeli Forda, niestety po niemcowsku. Rozpiski wszystkich pinów we wszystkich wtyczkach we wszystkich wiązkach w całym aucie. Słownictwo jest dość proste, do przetłumaczenia byle translatorem.
TIS plus te rozpiski i każdy jest rulezem jeśli chodzi o elektrykę w Essim. Przynajmniej od strony teorii.
Co do mojej skrzynki "*DA", to po wstępnej analizie tej dokumentacji stwierdzam, że są w niej piny do elektrycznych szyb, halogenów i - co najdziwniejsze - grzanej przedniej szyby. Nie ma natomiast pinów do klimy, podgrzewanych siedzeń i ABSu. ----------------- ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ
[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL | 2024-01-14 13:59 | | Blazey
Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-30 20:44:47 Demontaż dechy jest prosty: demontujesz ramkę zegarów, wyłączniki, zegary, 3 śruby na podszybiu, 2 po bokach pod uszczelkami drzwi, 1 nad popielniczką pod plastikiem, 2 widoczne po zdjęciu tunelu środkowego. W tej chwili więcej nie pamiętam. Jak ominąłem, to proszę mnie poprawić. Przy ściąganiu dechy odpinałem przewody idące chyba do schowka. Jest tam jakaś złączka. Nie pamiętam dokładnie jak to szło, ale robota jest w sumie intuicyjna. Nie ma jakiś rebusów. Za to po zdemontowaniu kabina robi się ze dwa razy dłuższa | 2009-12-04 23:37 | | DarasBB Sympatyk FEFK
Ford Escort BB | 2009-03-30 20:24:00 Cytat:
| 2009-03-30 02:35:24, kcprski pisze:
Dzięki Daras, o istnieniu tej bazy nie wiedziałem. Czy Ty zmieniałeś wiązkę w swoim aucie (chyba też masz CL), dokładałeś oryginalne kable, a może kładłeś osobną instalkę? edit: Dzięki Spinacz za długą odp, jutro się ustosunkuję, bo już mi się oczy zamykają [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-03-30 02:37:05 ]
|
|
Uprzednio w Essim położyłem własną. Jednak teraz na bazie instalacji ze Snowflake chcę zrobić całą instalację od nowa wzbogaconą o kilka układów. ----------------- | 2025-01-04 19:18 | | kcprski Sympatyk FEFK
NCC-1701-E Gdynia | 2009-03-30 20:21:50 Ano. Jest w tym sporo racji. Zobaczy się w czasie akcji, co będzie najlepszym rozwiązaniem. Wiązkę kabiny i tak będę kupował komplentą, skrzynkę chyba z tego, co widzę, też będę musiał zmienić. Kupną na pewno trzeba będzie przelutować.
A instalka halogenów i szyby - to już będzie sztukowanie - ale to też się zobaczy z kablami w ręku.
Wnętrze już zrywałem nie raz i nie dwa Nawet opracowałem patent na wyjmowanie foteli przez bagażnik - brak miejsca po bokach w garażu.
W razie czego będę się odzywał po helpa przy zrywaniu deski, bo tego nie ćwiczyłem. Przy okazji wyeliminuję świerszcze.
PS Dywan i fotele to ja mam czyściutkie ----------------- ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ
[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL | 2024-01-14 13:59 | | Blazey
Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-30 20:01:29 Przecież jak będziesz wyciągał przewody z dawcy, to i tak musisz wyciągnąć całe wiązki. I chyba będzie prościej i szybciej odpiąć te biedniejsze, a w ich miejsce wpiąć i ułożyć te bogatsze. Bez rozwijania, bez przekładek. A sama przekładka może wcale nie być tak prosta. Wystarczy, ze coś się gdzieś w wiązce splącze, a splącze się na pewno. I kombinowanie...
Na twoim miejscu zaopatrzyłbym się we wszystkie potrzebne elementy: skrzynka, wiązka kabiny kompletna, przelotki drzwiowe.
Zastanów się, czy na wszelki wypadek nie zrobić tej nowej skrzynki, póki jeszcze nie wstawiona, a potem wybebesz z auta dechę, fotele i dywan. I cała elektryka jak na dłoni. Ja robiłem taki zabieg w swoim aucie (choć z innych przyczyn): demontaż dechy - niecała godzina, demontaż foteli - 20 minut wraz z wniesieniem ich do suchego , demontaż dywanu - 5 minut. Łatwo się to demontuje i łatwo montuje. Nie ma jakiś problemów, że nie chce pasować. I podmiana wtyczka we wtyczkę. Powinno wszystko pasować. Myślę, że to będzie najlepsza droga.
PS. Szkoda, że nie masz dzieci, bo w czasie, jak ty będziesz robił elektrykę, to by ci mogły dywan i fotele wyczyścić
PS2. :spinacz, tak z ręką na sercu się przyznaj, czy to co napisałeś jest czytelne... | 2009-12-04 23:37 | | kcprski Sympatyk FEFK
NCC-1701-E Gdynia | 2009-03-30 19:47:48 Cytat:
| potem patrzylem gdzie ida piny i ktore sa odpowiedzielane za to we wtyczce.
|
|
To może pokaż mi na przykładzie zdjęcia, które wrzuciłem - jeśli pamiętasz - to rozwiazałoby moją zagwozdkę ze skrzynką. Jakiego masz Escorta?
Cały czas mam nadzieję, że brakujące piny są od ABSu, siedzen i paru bajerow, które mi są niepotrzebne, a piny od szyby są.
Może dziś uda mi się to wybebeszyć i sprawdzić samemu.
Cytat:
| zrobic sie da wszystko tylko trzeba dobrze to przemyslec
|
|
Dlatego zaczynam mniej więcej miesiąc przed akcją - coby zrobić tylko szybki nalot na wnętrze z wszystkimi potrzebnymi gratami, a nie na hurra rozgrzebać i w panice szukać części.
No i coby nic nie popsuć (czytaj: jak najmniej popsuć )
Blazey - tylnych drzwi nie ruszam, centralny mam. Elektro szybki tylne może przyjdą w innym sezonie. Dzieci jeszcze nie mam
Cytat:
| Zresztą przewody zawsze można przepiąć w kostkach. Bez cięcia i lutowania.
|
|
Na tym chcę bazować, chyba jednak skłaniam się ku dokładaniu dodatkowych przewodów do istniejącej instalki, bo nie chcę rozpinać i zmieniać wszystkiego - w przypadku jakiegoś błędu strasznie ciężko byłoby dojść do tego, co nie styka. Wolę tu przylutować, tam przerobić wtyczkę itd, ale spisywać dokładnie na schemacie, co ruszałem, zamiast zrywać wszystko.
Dzięki za komentarze, dziś siadam nad "tym co DarasBB napisał"
----------------- ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ
[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL | 2024-01-14 13:59 | | spinacz25 Sympatyk FEFK
Ford Escort MK6 Kombi Żywiec / Kraków | 2009-03-30 19:06:16 Dzieki Blazey za "mila" ocene ale pisalem to o 3 nad ranem;p wiec nie chce juz belkotac dlatego powiem tyle ze u mnie przy przekladce instalka przedniej szyby byla zintegorwna z wiazka silnika i to mialem w calosci bo potem patrzylem gdzie ida piny i ktore sa odpowiedzielane za to we wtyczce. Ja mam deisla wiec mzoe odkrywam druga Ameryke a wiec lepiej posluchac kogos kto juz temat przerabial w benzynie - nie mniej jednak zycze z tym powodzenia bo zrobic sie da wszystko tylko trzeba dobrze to przemyslec | 2019-04-18 20:32 | | Następna strona [ 1 2 ] | |
|
|
|
|