Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE] Jak sprawdzić świece żarowe?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-04-18 18:05:14

a w escorcie miałem NGK i przy -21C palił jak złoto

-----------------
Same bordowe kombi :D
2024-09-09 18:17
  
 
 2009-04-18 16:38:51

najlepiej wkrecic Beru GV666
iskra i bosch - niebałdzo

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2009-04-18 14:00:46

Jeżeli świeca grzeje ,to jest dobra .Jeżeli rozgrzewa się pól sekundy wolniej od innej to nie ma znaczenia .Wymiana grzejących świec na grzejące moim zdaniem jest bez sensu.

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2009-04-18 13:46:32

Witam. Właśnie wróciłem od mechanika, gdzie stwierdzono, że dwie świece grzeją słabo jedna bardzo słabo a czwarta jest spalona. Dwie świece są od tego modelu a dwie nie.
No to do domu bo to drogi warsztat i kupiłem NGK Y-910J w sklepie.
Powykręcałem stare świece i co się okazało: wszystkie mają identyczne oznaczenie ISKRA 11 721 665- 11,5V kiedyś to sprawdzałem i są to właśnie świece dedykowane do tego silnika wszystkie cztery grzeją i to w jednakowym stopniu.
Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wygląda rozgrzana świeca.



Świeca numer "1" (stara iskra) rozgrzewa się bardzo szybko ma kolor żółto-biały i grzeje jak widać na dość sporym kawałku.
Świeca numer "2" (nowa NGK) rozgrzewa się duuuużo wolniej kolor pomiędzy czerwony-żółty.

Czy ISKRY są naprawdę żużyte ? Czy zostawić je sobie jako awaryjne? Pytam bo tracę cierpliwość do tego warsztatu po co im te kłamstwa, że dwie świece są nie od tego modelu i na dodatek różne?
2014-01-07 18:52
  
 
 2005-10-19 13:01:36

Mozna sprawdzic amperomierzem prądy stałego czy świeca pobiera prąd, jeśli nie jest spieprzona

-----------------
Fotografia i videofilmowanie!
Fotografia ślubna, weselna! Chrzty, komunie, eventy, studniówki i inne - cały kraj!
695-933-163
2024-08-21 20:28
  
 
 2005-10-19 08:20:30

jeżeli mieżysz miernikiem to musisz jeden przewód przyłożyć do świecy a drugi do masy (czyli gdziekolwiek do silnika)

-----------------
Uniden PC78LTW + Sirio Performer 5000 + Densei 2002
Moje foty
2014-03-14 20:16
  
 
 2005-10-19 07:16:15

W ten sposób można (bez wyciągania) mozna jedynie zmierzyć miernikim czy świeca ma przepływ (jeśli ma to teoretycznie jest sprawna).
Natomiast aby jes sprawdzić trzeba wyjąć nie ma siły, musisz zobaczyć naocznie czy się poprawnie i w jednakowym czasie rozgrzewają do czerwoności.

Jeśli jednak chcesz faktycznie bez wyciągania to przyłóż grubym kabelkiem do + akumulatora

-----------------
Suzuki Grand Vitara :)
2020-04-24 07:29
  
 
 2005-10-19 05:40:12

Mam pytanie ja sprawdzić świece żarowe nie wykręcając ich?
Wiem tylko że trzeba odkręcić listwę , i przyłożyć jeden koniec kabelka do świecy a drugi koniec do ..............? ,no właśnie do czego ?
Czy dobrze piszę i czy w ten sposób można sprawdzić ?
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-30 18:00:36 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
2005-12-23 02:08
  
 
 2005-03-30 00:59:47

Najpewniej jest jednak wykręcić świeczki, i sprawdzić czy i jak długo się nagrzewają przy pomocy akumulatora, albo prostownika.

-----------------
..::fefk #780::..
''::CBR #001::''
2015-09-28 13:29
  
 
 2005-03-29 23:25:45

O ile się nie mylę, to 20 A na świecę czyli 80A, ale świeca może mieć zmieniony punkt żarzenia /lub jakoś tak/ i pomimo poboru prądu pali nie za dobrze.
2009-08-22 21:23
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM