Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK7] Wymiana wentylatora na chlodnicy

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-05-26 23:11:13

dzieki za odpowiedzi.
zamawiam wiatraka z obudowa i w weekend wymienie drania, bo tak juz terkocze ze mnie najpierw slychac a pozniej widac

pzdr
2011-11-16 16:28
  
 
 2009-05-26 20:27:16

Cytat:
2009-05-26 19:37:56, zeberko pisze:
Unosisz autko do góry


U mnie nawet nie trzeba unosić.
Tyle, że mój nie ma gleby, wręcz przeciwnie, stoi dość wysoko.
Trzeba wpierw odkręcić wentylator od blachy, potem wspomniane 3 śrubki (dwie po bokach wystarczy poluzować - w blasze są takie haki). Jak już blacha zejzdie, zrzucasz ją na ziemię, kładziesz się przed autem i kombinujesz, aż wyjdzie.
Możesz sobie strategicznie postawić auto na krawężniku.
Ogólnie może być trochę walki ze śrubami (mogą być zardzewiałe), no i jest dość mało miejsca. Musowo zdjąć wąż od przepływomierza.

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-05-26 19:47:38

Ważna też srednica ... ja mam jeden jakis w nadmiarze... bo okazalo sie ze mam inna srednice ...



-----------------
#1894
1,8 16V (115KM) lpg
Ford+Zender+Morette+Weitec = moj Escort :-)

Henry Ford : " Gdy widzę przejeżdzającą ośmiocylindrowa Alfę, ściągam z głowy kapelusz."
2018-02-02 18:27
  
 
 2009-05-26 19:37:56

Unosisz autko do góry i obudowa z wentylatorem wychodzi dołem po uprzednim odkreceniu 2 śrub trzymajacych obudowe i 1 co trzyma rurke.
Jesli nie masz klimy to bez róznicy czy z 1.6 czy 1.8 wazne by byłą taka sama obudowa i kostka z kablami była taka sama.


-----------------
FEFK#746
Był orionek mk3 1.6
escort mk4 1.6 d
kombi mk5
Focus mk1 1.6 16v
Opel vectra caravan 1.9 CDTI 150 km DESIGN


Jestem maniakiem
FEFK 746
FSK 001
2016-03-17 23:12
  
 
 2009-05-26 12:39:17

Jako ze wentyl w mojej essinie zaczal zwraca powszechna uwage kiedy stoje w korku, a mnie ta popularnosc i halas jaki generuje zaczyna denerwowac, nadszedl czas wymiany
pierwsze moje pytanie, widze ze wentyle na chlodnice sa rozne na 1,6 i 1,8. Czy do mojego 1,6 zetec musi byc taki sam? widze na allegro ze te do 1,8 sa wieksze, ale nie maja tej obudowy...
drugie pytanie, dosyc istotne, czy da sie to wymienic dysponujac jedynie zwyklym podnosnikiem? innymi slowy czy jak juz odkrece to warczace bydle czy bede w stanie wyciagnac je spod samochodu? czy moze trzeba go uniesc wyzej zeby sie zmiescilo?
przy okazji kazde uwagi na temat wymiany mile widziane (co przy okazji moze sie posypac i na co zwracac uwage).

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2009-05-26 12:56:23 ]
2011-11-16 16:28
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM