2010-03-07 08:29:07
WTRYSKOWY JEDNOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA
Silniki 1,4 dm3 (typu F6F oraz F6G) są wyposażone w jednopunktowy wtryskowy układ zasilania
(Weber CFI) zintegrowany z układem zapłonowym w ramach wspólnego systemu sterowania silnika. W układzie wtryskowym zamiast gaźnika zastosowano zespół wtryskowy z pojedynczym wtryskiwaczem paliwa.
Elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi otrzymuje od wielu czujników sygnały o warunkach pracy silnika i na podstawie danych zawartych w pamięci steruje czasem otwarcia wtryskiwacza oraz kątem wyprzedzenia zapłonu. Niektóre elementy układu zasilania są
równocześnie elementami układu zapłonowego.
W skład układu zasilania wchodzi także obwód pochłaniacza par paliwa z elektrozaworem
sterującym.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w głowicy silnika pod kolektorem
dolotowym.
Rezystancja czujnika:
- przy temperaturze -40°C: 885 kOm;
- przy temperaturze -20°C: 271 kfi;
- przy temperaturze 0°C: 95 kOm;
- przy temperaturze 20°C: 37 kOm;
- przy temperaturze 50°C: 11 kOm;
- przy temperaturze 80°C: 4 kOm;
- przy temperaturze 100°C: 2 kOm;
- przy temperaturze 120°C: 1 kOm.
Jak chcesz prześlę ci knigę.
-----------------
Hominis est errare, insipientis in errore perseverare