2012-01-21 19:23:00
Dzięki za info ale znalazłem ciekawą stronke i tam jest takie info na temat blow off pisze.....
Zawory upustowe ver. Rodzaje sterowania silnikiem
Zawory upustowe tłoczkowe, membranowe i hybrydowe, stosuje się w silnikach TURBO wyposażonych w przepustnicę. Aby uniknąć problemów, należy odpowiednio dobrać rodzaj zaworu upustowego do posiadanego samochodu.
Do samochodów z gaźnikiem, można zastosować dowolny rodzaj zaworu upustowego.
Do samochodów wyposażonych w system wtrysku mechanicznego, zaleca się stosowanie zaworów dwutłoczkowych, oraz membranowych i hybrydowych.
W samochodach wyposażonych w OBD0/1, zaleca się stosowanie zaworów dwutłoczkowych, membranowych i hybrydowych.
W samochodach wyposażonych w OBD2 należy stosować zawory membranowe lub hybrydowe. Często jednak jest tak, że wyłącznie zawory hybrydowe umożliwiają niezakłóconą pracę silnikowi. Zastosowanie innych zaworów może wymagać korekty map paliwa w sterowniku silnika.
Innym podziałem, jest podział ze względu na zastosowanie w silniku MAP- lub MAF-Sensora. W przypadku MAP-Sensora sprawa jest bardzo prosta. Silnik, będzie tolerował każdy rodzaj zaworu upustowego. Jego praca nie będzie zakłócona. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku MAF-Sensora, który wymusza użycia co najmniej zaworu dwutłoczkowego, a najlepiej gdyby był to zawór hybrydowy lub membranowy, z którymi silnik będzie współpracował najkorzystniej i najefektywniej.
A to link do stronki
http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html