2009-08-28 14:42:32
Przekopiowane z mojego wątki w Tuningu:
Olej który wlałem to Orlenowski Hipol do przekładni hydraulicznych. Kilkanaście złotych chyba kosztował. A jak to zrobiłem? Pompa znajduje się w bagażniku po lewej stronie (za dywanikiem, trzeba go zdjąć). Od góry masz taką śrubkę, to jest korek. Odkręcasz ją, odkręcasz całą pompę, siedzi na 4 śrubkach po bokach obracasz ją do góry nogami i wylewasz stary olej (niestety nie ma możliwości go wypompować strzykawką z rurką). Potem przełączasz dach w tryb ręczny (obracasz to pokrętęko na pompie do oporu) i jedziesz z dachem, zamykasz i składasz z 20 razy. To wypompuje resztki oleju z przewodów do pompy, znowu ją obracasz i wylewasz to. Potem przykręcasz pompę, nalewasz nowego oleju, przełączasz dach w tryb automatyczny i otwierasz a potem składasz go kilka razy (nie za dużo, 2-3 razy). Potem dolewasz jeszcze trochę oleju, zależy ile go tam weźmie w przewody i od nowa sekwencja zamykanie składanie (tym razem już więcej razy). Sprawdź czy znowu nie trzeba jeszcze trochę dolać, ale raczej już nie trzeba będzie. Zakręcasz korek, montujesz pompę, montujesz kocyk i tyle. Oleju wchodzi jakieś 200ml. Pamiętaj że najlepszy poziom to pomiędzy MIN a MAX a nie MAX.
Pozdro
.
-----------------
Ford Escort Cabrio MkVII RKC 1.8 115 (zmodzony do 119KM)
Fiat 126p rocznik 74 (przebieg 30 000, zarejestrowany jako zabytkowy)
Daewoo Leganza 2.2.
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ