Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[OGÓLNE]Nieudana próba zczytania kodów błędów????

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2009-11-20 22:00:32

Cytat:
2009-11-20 16:46:48, sambor2 pisze:
Ja też mam niewyprowadzone te piny. Wyprowadziłem więc 17 i 48 do wtyku, podłączyłem diodę i dalej... d^^^a blada, dioda nie świeci.



właśnie dla tego nie chciałem nawet sprawdzać czy zadziała. coś tak przeczuwałem, że jakby miało działać, to by dodali przewody.

Czy dodanie przewodów do diagnostyki diodowej komuś wypaliło? Czy komputer był oryginalny z wiązką czy wymieniany?

Cytat:
O jakim produkcie Czecha mówisz?


programik + interface chyba 60-100EUR
ciekawi mnie budowa tego interface, sam bym chciał się w to pobawić.


-----------------
Pozdrawiam,
MarekJ
2018-02-27 12:24
  
 
 2009-11-20 16:46:48

Ja też mam niewyprowadzone te piny. Wyprowadziłem więc 17 i 48
do wtyku, podłączyłem diodę i dalej... d^^^a blada, dioda nie świeci.
O jakim produkcie Czecha mówisz?
2018-08-26 10:21
  
 
 2009-11-20 01:46:31

Cytat:
2009-11-03 14:35:14, warzywisko pisze:
Dzisiaj odpiołem kable(łącze) od kompa i oczom nie wierze. pin 17,40 i 48 są niewyprowadzone. WOGÓLE. EEC IV.



moje piny sa tez niewyprowadzone, możliwe, ze mam taki eecIV, którego się nie da "diodować"

nawet nie zamierzam sie podpinac, bo pewnie i tak nic nie da. czy ktoś ma jakiś pomysł aby za niewielkie pieniążki się podłączyć do EEC? produkt Czecha Tomasa znam.

-----------------
Pozdrawiam,
MarekJ
2018-02-27 12:24
  
 
 2009-11-03 14:35:14

Cytat:
2009-10-08 14:28:48, warzywisko pisze:
A więc tak: Po sforsowaniu nitu okazało się że mam EEC IV,wtyczka OBD jest w nogach pasażera(brak jest 3 pinowej w komorze silnika),pin 11 i 3 idą bezpośrednio do compa



ALE to nie są piny do diagnostyki

Dzisiaj odpiołem kable(łącze) od kompa i oczom nie wierze.
pin 17,40 i 48 są niewyprowadzone. WOGÓLE.
EEC IV. Mam pytanko:
Jak sam wyprowadzę te piny z kompa(odpowiednie cypki) i przeprowadzę test to będzie wsio wpariadkie?Nie uszkodzę kompa?Czy piny w gnieździe diagnostycznym odpowiadają pinom przy kompie(np 48_gniazdo odpowiednik 48_komp)?

Wolę zapytać niż potem

pozdrawiam

-----------------
Hominis est errare, insipientis in errore perseverare
2014-10-01 06:17
  
 
 2009-10-13 08:48:13

Cytat:
2009-10-12 10:42:37, warzywisko pisze:
Czy to możliwe że mam mechaniczny wtrysk . Silnik 1,4 98r.,przy próbie zczytania błędów dioda cały czas mi świeci(nie miga ). Elektronik ze mnie żaden ale potrafię jeszcze złączyć dwa kabelki,opornik i diodę według schematu a pomimo tego jestem w lesie



"KE-Jetronic jest to układ wtryskowy sterowany elektronicznie. Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo. Tłok ustala wielkość szczelin dozujących. Podstawową funkcją układu jest określanie ilości paliwa w zależności od ilości zassanego przez silnik powietrza, co stanowi główny parametr sterujący. W odróżnieniu od układu K-Jetronic układ KE-Jetronic ustala za pomocą czujników również inne dane dotyczące pracy silnika. Sygnały wyjściowe wysyłane przez czujniki są opracowywane przez elektroniczne centralne urządzenie sterujące. Urządzenie to natomiast dostarcza sygnały sterujące do elektrohydraulicznego regulatora ciśnienia. Zadanie regulatora polega na dostosowaniu emisji do wymaganych parametrów w różnych warunkach pracy silnika. W przypadku awarii układ KE-Jetronic wybiera jedynie funkcje podstawowe. Gdy silnik jest rozgrzany, kierowca ma do dyspozycji układ nadal funkcjonujący."

Patrząc na dwa ostatnie zdania oraz brak możliwości zczytania błędów wnioskuję że padł mi kom .
Kto mnie pocieszy i napiszę że się mylę

Pytałem już o TO.Dzieje się tak zarówno na beni jak i na gazie(a on ma własny sterownik ).



[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-10-13 10:04:33 ]
2014-10-01 06:17
  
 
 2009-10-12 10:42:37

Cytat:
2009-10-08 11:44:44, warzywisko pisze:
podpiołem do OBD zgodnie z instrukcją wilka w poście "Elaborat RS2000... Długie... " i d.pa blada "Jeśli chodzi o silnik i jego sterowanie, polecam sprawdzenie kodów błędu komputera. To dość prosty i w większości przypadków skuteczny sposób na zdiagnozowanie usterki. Aczkolwiek, jak to w życiu bywa - niejedyny. Kody błędu EEC IV RSowskiego podałem już we wcześniejszym wątku. Tutaj natomiast postaramy się je objaśnić i usunąć w miarę możliwości. Dla przypomnienia słowo o odczycie Error Codes W autkach produkowanych pomiędzy 1991, a 1994 rokiem, czyli Mk5 i Mk6 odczyt kodów błędu jest możliwy poprzez trójkątną wtyczkę znajdującą się na lewym błotniku pojazdu. Celem wejścia do odczytu zwieramy dolne styki wtyczki (2 i 3), a do górnej (1) podłączamy żaróweczkę lub diodę zasiloną z plusa akumulatora. W Mk7 zwieramy w 16-pinowym gnieździe przy prawym nadkolu piny 4 i 11 (4 w górnym rzędzie i 3 w dolnym) , a pin 3 (3 w górnym rzędzie) podłączamy poprzez żaróweczkę lub diodę jak wyżej. Rysunki wyjaśniające pojawią się w ostatniej części elaboratu. Po włączeniu zapłonu komputer pokładowy przedstawi nam kody błędu w następującej sekwencji: Szybkie mruganie. Przerwa około 5 sekund. a) Kody stałe - kody występujące cały czas, jeśli nie ma błędów pokaże się nam kod 11 - wyświetlony 2 razy. b) Kod separatora - 20 c) Kody tymczasowe - kody wystąpienia błędu podczas 40 ostatnich uruchomień silnika. Także dwukrotnie ukazane. Jeśli wszystko jest ok, wyświetli się dwukrotnie kod 11. d) Kod polecenia 10 - uruchamiamy silnik (na benzynie jeśli ktoś ma LPG). e) Kod 50 - identyfikacja europoejskiej wersji komputera EEC f) Kod polecenia 10 - płynnie dodajemy gazu do 3000 obrotów. g) Kod 60 - wejście w tryb diagnostyczny. Wolne obroty zaczną falować. Stan ten trwa około 10 minut. h) Kod 70 - wyjście z trybu diagnostycznego. i) Prezentacja kodów błędu, które wystąpiły podczas testu. Dla zrozumienia idei przedstawiamy przykład: * - mrugnięcie diody przez ok. 0,5 sekundy _ - dioda nie świeci przez ok. 0,5 sekundy _ _ odstęp pomiędzy cyframi kodu - ok. 1 sekundy _ _ _ odstęp pomiędzy kolejnymi kodami - ok. 2 sekund A więc przykładowo: *_*_ _ *_*_*_*_*_*_*_*_*_ - kod 29 - zbyt bogata mieszanka wykryta przez sondę lambda nr 2 (kody błędu zamieściłem w obocznym poście). Dla w pełni sprawnego układu sterowania silnikiem błyski proceduralne powinny wyglądać następująco: *_ _*_ _ _ 11)*_ _*_ _ _ (11)*_*_ _ _ (20)*_ _ *_ _ _(11)*_ _ *_ _ _ (11)*_ _ _(10)*_*_*_*_*_ _ _ (50)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (60)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (70) Jeśli w tej sekwencji pojawiają się inne błyski (kody) oznacza to, że mamy problem, ale o tym w następnym odcinku. Na dzisiejszą zajawkę to tyle Jutro wyjaśnienie poszczególnych kodów i jak z nimi walczyć tzw. domowym sposobem P.S. Podziękowania dla Borysa, Eresa, Janka-RS i Maksa za wsparcie merytoryczne i materiały do badań. Aha... to miał być wątek wyłącznie dla Driverów, ale ponieważ moja skromna osoba powoli odchodzi do wieczności, zdecydowałem się na pełną publikację dla obecnych i przyszłych pokoleń użytkowników RSa " [ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-10-08 11:46:39 ]



Czy to możliwe że mam mechaniczny wtrysk .
Silnik 1,4 98r.,przy próbie zczytania błędów dioda cały czas mi świeci(nie miga ).
Elektronik ze mnie żaden ale potrafię jeszcze złączyć dwa kabelki,opornik i diodę według schematu a pomimo tego jestem w lesie

-----------------
Hominis est errare, insipientis in errore perseverare
2014-10-01 06:17
  
 
 2009-10-10 10:05:25

42, to dla silników bez miernika-oznacza MAP.
U mnie jest to samo. MAP podmieniony i dalej to samo. Na mapa ma wpływ jeszcze szczelnośc dolotu oraz węzyki do zbiornika paliwa i odpowietrzenie tegoż.
Wg mnie MAP jest też ściśle powiązany z lambdą. U Ciebie jest podobni. U mnie też wywaliło 38 i 42...
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-10-09 19:01:50

Zrobiłem 2 testy.

1. Odpiąłem wtyczkę od MAP sensora. Błąd 37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie. Czyli wszystko gra

2. Wtyczka wpięta do MAP, ale odłączony i ZATKANY wężyk, żeby nie łapał lewego powietrza. Błędy:
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
17 Czujnik MAP.
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.

Kopci na czaro prycha, masakra, tak więc wygląda na to, że MAP sensor działa.



Zaznaczam, że w tej chwili jak wszystko jest podłączone (wężyk, wtyczka) to auto jedzie OK, obroty OK, ale występuje błąd 42. To że jest ok, to pewnie dlatego, że był komp resetowany.


O co więc chodzi z tym błędem 42.

Co to jest miernik powietrza 2? jest też miernik powietrza 1
2023-04-04 19:01
  
 
 2009-10-08 20:44:20

http://moto.allegro.pl/item742270513_modul_zaplonowy_map_sensor_ford.html
wygląda tak. Szukaj na prawym nadkolu, podpięty wężykiem do kolektora dolotowego. No chyba, że u Ciebie nie ma, to wtedy przepływomierz jesli się nie myle...
opornik może być od 580 Ohm, jesli do LED

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-10-08 20:44:35 ]
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-10-08 19:07:32

no tyle właśnie widzę, ale czy w moim aucie jest MAP? gdzie?
2023-04-04 19:01
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM