Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] skrzynka bezpieczników

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2011-09-25 07:21:50

Podpinam się pod temat żeby nie zakładać nowego. Moje pytanie brzmi, czy skrzynka o numerze
94AG 14A073 BB może być zastąpiona 94AG 14A073 AA ?
I pytanie jeszcze jedno - ta moja z BB na końcu nie ma pinów w miejscu przekaźnika el. szybek, skrzyneczka z AA na końcu będzie miała? Dodam że ja mam benzynę, poprzedni właściciel podmieniał na dieslowską którą obecnie mam i działało ok póki coś nie siadło, nie bd. lutował bo chcę zmienić na taką co można do niej podpiąć szyby w prądzie


-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2009-04-27 07:33:18

Cytat:
2009-04-24 18:41:47, Blazey pisze:
Pastę spirytusem lub rozpuszczalnikiem, acetonem... Do czyszczenia styków zależy: drobny papier ścierny, siatka do regipsów, pilniczek, wata stalowa do czyszczenia rur miedzianych przed lutowaniem i gąbki do matowienia lakieru przed malowaniem. Zależy od tego, co trzeba wyczyścić. Oczywiście też chemia.


tak, tak...właśnie chodzi o chemię....
używam tego:
IPA
i Kontakt60
a tutaj real (muszę pożyczyć większą lutałkę, bo mi się klei cyna):
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-04-24 19:33:44

Da się. Ale nie jest to najpewniejsze. Lut mięknie w temperaturze około 240 stopni. I w momencie jakiegoś zwarcia lub przeciążenia, jeśli mocno się rozgrzeje, to masz zapewnione dodatkowe zabezpieczenie. Poz tym takie lutowanie doczołowe nie należy do najtrwalszych.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-24 19:04:29

ja tam w starym porozcinalem te druciki, a potem zamknalem obydwie polowki skrzynki bez ich wylutowywania, i ... zlutowalem spowrotem do kupy, bo bylo szybciej

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-10-08 12:26
  
 
 2009-04-24 18:41:47

Pastę spirytusem lub rozpuszczalnikiem, acetonem...
Do czyszczenia styków zależy: drobny papier ścierny, siatka do regipsów, pilniczek, wata stalowa do czyszczenia rur miedzianych przed lutowaniem i gąbki do matowienia lakieru przed malowaniem. Zależy od tego, co trzeba wyczyścić. Oczywiście też chemia.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-24 07:40:17

a że tak zapytnę: czym czyścicie -zmywacie później pastę?
no i czego używacie do czyszczenia styków (np bezpieczników, złączek, przekaźników, wtyczek)?
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-04-23 22:26:59

Lutownica minimum 60W. Najlepiej 75 - 100W. Tam są grube, szerokie ścieżki. Oczywiście czyścimy z resztek starych pinów i ze starej cyny. Bo często nowa ma trudności z mieszaniem się ze starą. Wspomagamy się kalafonią, ewentualnie pastą do elektroniki. Broń cię od stosowania past do rur miedzianych. Lutuje się fajnie, tylko mają one tendencje do podtrawiania, jak się jej choć odrobinę zostawi.
Wystarczy 1.5 metra drutu miedzianego. Dobra metoda, to zostawić go całego, wstawiać, lutować i dopiero odcinać nadmiar. Ma to tą zaletę, że długi drut lepiej obierze ciepło i lut szybciej zastygnie.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-23 21:39:06

Dziękuję.
Ogólnie wiem co, jak i z czym. (pojęcie 1,5 kwadrat też jest mi znane )
A teraz łopatologicznie, jakby ktoś jeszcze miał jakieś wątpliwości:
1. kupujemy w elektrycznym przewód o przekroju 1,5mm kwadratowego (1, 2 czy więcej żyłowy. odpowiednią ilość.)
WAŻNE. nie miękki, czyli linke, tylko twardy z litymi miedzianymi żyłami. (do instalacji na/pod tynkowych)
2. pozbawiamy go wszelkiej izolacji.
3. oczyszczamy skrzynke z pozostałości po starych drutach.
4. montujemy nowy drut przy pomocy lutownicy o odpowiedniej mocy (jak na moje oko to między 30 a 60W) i właściwego spoiwa - cyny (np LC60) o przekroju min 1mm (mniejszym też sie da, ale jest trudniej). W trudniejszych przypadkach wspomagamy się jakąś pastą lutowniczą. BROŃ BOŻE KWASEM!!
5. cieszymy się naprawioną skrzynką.
2024-11-22 22:11
  
 
 2009-04-23 21:22:46

:Venom - dobrze. Tyle tylko, że nie łatwiej się wkłada, ale ten kwadratowy, wepchany trochę na siłę, by kanty wcięły się w płytki, NIE WYPADNIE podczas procesu lutowania. I trzymają płytki razem. A to ważne przy taśmowej produkcji. Bo przecież nikt tego nie robił ręcznie.
W domu, przy jednostkowej dłubaninie, robi się tak, jak :magik pisze: kupuje się drut, skóruje z izolacji i lutuje.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-23 20:49:34

O rzesz w morde, co wy z tym drutem macie, kupuje zwykły okrągły w izolacji, zdzieram izolacje i wlutowuje drut, u siebie taki mam i mnie to nie gryzie.
Z drugiej strony co kogo obchodzi po co Ford wstawił kwadratowy zam,iast okragłego, w innym watku bedzie czemu Ford stosowął w swojej nazwie druk pisany zamiast drukowanego.
Póżniej ktos bedzie szukał info o skrzynce i zamaist cennych informacji będzie czytał o jełopach i drucie kwadratowym.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM