Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Rwanie przy równej jeździe 90kmh/3500rpm

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-08-04 00:51:45

jak robisz remont, to wez juz podrasuj z lekka... odchudzić korby, kolo itp, kanaly zrobic...
wtedy bedzie ladnie szła.... przykładowo, bezpiecznie jest o 3 mm glowice splanowac - tak czytalem na ruskich forach.. itd itp... wtedy sobie w miare normalnie jezdzisz po warszawie.... a nie slimaczysz...

bo sam remont, to na dzisiejsze czasy.... ciezko jezdzic sprawnie po miescie


-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-04 00:02:47

Cytat:
moim zdaniem dolu nie trzeba robic... aczkolwiek 2 swiece zabrudzone sa...



Właśnie takiej niepewności nie lubię i zwykle wolę ogarnąć temat raz a konkretnie. Jak się ze wszystkim innym ogarnę i obmyślę jakiś plan działania z Ładą, to was pewnie trochę pomęczę co i jak w tym temacie

Cytat:
2 przepustnica sie poprawila?


Po myciu WD40 i smarowaniu olejem chodzi zdecydowanie płynniej - już nie skokowo i nie przycina się. Tak jak pisałem wcześniej, ona otwiera się jakoś późno, jechaliśmy przy 3500-4000rpm (skrzynia czwórka), więc nie wiem na ile to w końcu miało znaczenie.

Cytat:
chyba że się obraziłes i złomujesz



Złomować złom - masło maślane

Cytat:
2011-08-03 23:16:58, Andrew01 pisze:
Czyli dalej szarpie ? Podmieniałeś tą cewke ?



Szarpania nie ma, przynajmniej się go nie odczuwa, cewki już nie ruszałem.

Teraz Łada z miesiąc musi postać, nie będę pewnie nawet miał czasu, żeby coś z nią podziałać. Nastawiam się na bardziej kompleksowy remont, więc nie ma się już co głowić.
2021-08-02 10:30
  
 
 2011-08-03 23:57:25

Też stawiam na sprawy gaźnikowo-zapłonowe.
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-08-03 23:30:27

Bardzo dobrze to 12 atm. A 10 atm, to już czas zaczynać myśleć żeby szykować silnik do remontu. Jak będzie 8, wtedy bez warunkowo remont. Lepiej mieć wszędzie po 10 atm, niż mieć rożne ciśnienia.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2011-08-03 23:16:58

Czyli dalej szarpie ? Podmieniałeś tą cewke ?
2018-06-12 11:54
  
 
 2011-08-03 22:56:34

ciekawe....
ciesze się że łada dotarła
Wy byście autobusem albo stopem, więc o Was się nie martiwłem
sprężanie przyzwoite, nawet wiele się nie różni w cylindrach, a to że wyższe to chyba kwestia że na ciepłym silniku, nie wiem jak książka podaje.. ja mam chyba kolo 12 na dopreżonym silniku itd itp... a silnik nagaru nie ma... 10 to bardzo dobrze i nie ma co sie tym stresowac... moim zdaniem dolu nie trzeba robic...
aczkolwiek 2 swiece zabrudzone sa...

rwanie to chyba jednak wina gaznika... 2 przepustnica sie poprawila?

podjedz do mojego ulubionego mechnika od ład, ogarnie Ci temat

chyba że się obraziłes i złomujesz

-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-03 22:10:07

Właśnie dojechaliśmy do domu... Ładą!

Te dysze przełożyłem z powrotem stare, bo nowe (z zapasowego gaźnika) przełożyliśmy wcześniej z jednym holendrem mieszkającym na stałe w Szkocji jak nie mogliśmy odpalić, długo by opowiadać...
Dysze nie były przytkane, nowe były tylko bardziej błyszczące.

Z braku czasu nie miałem możliwości po każdej zmianie sprawdzać efektu, więc kilka rzeczy niestety zawsze było ruszane za jednym razem

Generalnie kilka kółek i rwania nie było. Następnego dnia 150 km do pierwszego tankowania, rwania nie ma, odpaliła bez problemu, wszystko wygląda git. Wyjazd ze stacji i się dławi, dusi, pod pedałem gazu pusto, w końcu zaskoczyła i jakoś pojechaliśmy
Sytuacja ze zgonem powtórzyła się podczas wyjazdu pod górkę z tunelu na środkowym pasie na lekko zatłoczonej autostradzie...
Problem zrobił się w miarę powtarzalny - nim cieplejszy silnik (nim bliżej środka zielonego pola, nie mówię o przegrzewaniu), tym większe tendencje do gaśnięcia i problemu z odpaleniem.
Postanowiliśmy się trzymać tej teorii i pojechaliśmy za jednym zamachem z Dunkierki do Słubic, wentylator chłodnicy włączony na stałe, prędkość ~95kmh, temperatura na samym początku zielonego pola. Dziś ze Słubic do Wawy tak samo.
Dziś było więcej ruszania z jedynki - czuć wtedy benzyną w kabinie.

Zdjęcia świec założonych po zakupie, na których przejechaliśmy kilka tysięcy km (pilnowałem kolejności):



Pomiar sprężania (zdjęcia robione komórką, sorry), robione według instrukcji (ciepły silnik, gaz w podłodze, filtr zdjęty), kolejno od 1, 2, 3, 4 gar:



Książki podają chyba coś ok. 7-8, w instrukcji miernika napisali, że jeżeli jest wyższe to wskazuje na dużą ilość nagaru. Nie sprawdzałem jaki efekt daje wlanie oleju.
To możliwe, czy zrypałem coś przy pomiarze (miernik dociskałem mocno ręką, silnik kręcony rozrusznikiem)?
Czy taki stan może wskazywać, że już kiedyś był zalany motodoktor?

Łada to wyłącznie złombolid, grubszy remont silnika i tak był w planach.
Głowica po regeneracji już czeka, zostaje gaźnik i blok/tłoki/wał/itp.
W ciągu najbliższego miesiąca obmyślę plan działania, jakieś próby reanimacji w obecnym stanie raczej sobie można odpuścić.

Na dziś tyle, jeszcze raz dzięki za odzew i pomoc!

EDIT:
Spalanie w całej trasie z załadowanym kufrem i manelami na dachu wahało się od 8 do 9.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2011-08-03 22:12:07 ]
2021-08-02 10:30
  
 
 2011-08-03 18:54:58

też jestem ciekaw...

-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-03 18:46:47

I jak? Dojechaliście? Problem zlokalizowany?
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-08-01 23:48:28

Nie ukrywam że nie chce mi się czytać całego tematu więc nie wiem czy ta sugestia już nie padła.
W każdym razie jeśli dalej masz opisane w pierwszym poscie problemy (szarpanie?) to ja stawiam na cewkę zapłonową.
2018-06-12 11:54
  
 
 2011-08-01 22:21:37

druga przepustnica MUSI sie zamykac!!

naprawde kup tez jakis anty smoking czy cos takiego, motodoktor... nie zaszkodzi.. tylko pol opakowania na razie wrzuc... geste w cholere

nawal na noc WD na gaznik, rano olej (ale nie duzo) i rozruszaj wszystko

POWODZENIA!!

Jak dojedziesz to wisisz browca ;P

Pozdro!

ps. dysze to ch.. ogladales? byly zatkane? jak nie to nie ma znaczenia. raczej sie przepustnica ruszyla... nie domyka sie = za ubogo - jak na bialej swiecy

-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-01 21:59:08

Wkręciłem z powrotem stare dysze (12), póki co wydaje się, że jest poprawa, parę kółek i rwania nie było. Nie wiem czy to miało jakiekolwiek znaczenie, może przy okazji ruszyłem coś innego...

Jutro jeszcze dam oleju na ośkę drugiej przepustnicy, sprężynki tam nie widzę.

Świece na zdjęciu są niestety pomieszane, kolejności pilnuję na nowych.

Dziś już nic nie ruszam, jutro przyjmujemy kierunek na Niemcy, zobaczymy jak nam będzie szło. Obieramy najkrótszą trasę - do domu zostało ok 1400km.

Jak będzie możliwość, to dam znać, trzymajcie kciuki!

Dzięki za odzew i pomoc
2021-08-02 10:30
  
 
 2011-08-01 20:59:29

Te 2 świece tak mi się wydaje świadczą chyba o problemach przy rozruchu na zimnym silniku . Wtedy po rozruchu silnik by pracował nie równomiernie ale po rozgrzaniu dobrze .

Czyścić te świece i przewody WN aby poprawić pracę na tych cylindrach.
Sprawdzić czy to ssanie poprawia pracę na tych wolnych i tych 3500 obr, bo jeśli tak nie powinna być wina układu elektrycznego ?
U mnie czasami się pierdaczyło podobnie ,szarpało podczas jazdy, nie można było ruszyć z miejsca ,silnik jakby tracił moc ale na ssaniu szedł i potem to przechodziło.
2013-11-12 10:21
  
 
 2011-08-01 20:19:24

2 i 4 z lewej zaj.. olejem :/... Pierscienie pewnie....
Kup motodoktora, nie zaszkodi, i tak to ZLOM(bol)
3 prawie najlepsza (kolor), ale tez troche przypalona, 1 spoko - ale to jednak dosc uboga mieszanka. Wiec wyglada ze 1 cilinder (jesli swiece tak ulozone) jest najlepszy - w sprezaniu. Znaczy tu pierscienie nie puszczaja oleju.

To nie problem zaplonu, mozesz sobie darowac kable/cewki itd (na 99,8%

Zapewne masz spadek kompresji + ponizej

Skoro 2 przespustnica sie nie domyka (nie ma tam sprezynek jakichs?)
to by bylo to... za uboga mieszanka po prostu.... tym bardziej ze nie nie otwiera przy 4 tys, a ssanie pomaga....

Smaruj, psikaj, ruszaj, az sie wyluzuje.... obczaj te wszystkie dzwigienki, cos moze sie blokuje. pamietaj ze WD to sie nadaje do czyszczenia, olej silnikowy duzo lepiej smaruje .
Moze na stacji jest cos do czysczenia przepustnic, jakis carburator cleaner? Albo jakis pedzelek i benzyna opierdzielic.... wszystko musi sie ruszac ladnie i wracac na swoje miejsce!

Nie mam pojecia kiedy sie otwiera druga, ale przy 4000 to powinna....
Ja mam jedną przepustnice na cylinder hehe, ale zasada dzialania gaznika jest taka sama...

Łada nie da rady? lol, jakby byla rasowana to bys na 3 cylindrach spoko dojechal, i to na przodzie peletonu ja na swojej dojechalem do warsztatu na 2.. bo kable WN zamienilem na 2 garach , mysle tylko, co sie dzieje, bo zeby jechala musze krecic do 4 tysi...


Czyli: oczysc i przesmaruj oski i wlej doktora

-----------------
mina kierowcy wyprzedzanego przez Ładę - bezcenna
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-01 20:11:50

To jeszcze kondensator wymień przy okazji.
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-08-01 20:02:35

Miernika sprężania nie mam :/

Sprawdziłem na włączonym silniku - przy ilu obrotach powinna się otworzyć druga przepustnica?
Pod hotelem nie mam specjalnie warunków żeby piłować. Przy ok 4000 jeszcze się nie otwierała.
Wyszła za to inna rzecz - ośka drugiej przepustnicy nie wraca płynnie po odpuszczeniu gazu, czasami w ogóle zostaje lekko odchylona. Przemycie mocowania ośki WD40 i wyczyszczenie wszystkiego na około pomogło na krótko, po przejechaniu kilku kilometrów znowu nie wraca, ośkę chyba nawet mam, ale żeby ją wyjąć trzeba wyciągnąć cały gaźnik, a to wolałbym maksymalnie opóźnić :/ Ciężko powiedzieć czy tak chodziła już od zawsze czy teraz zaczęła się przycinać.

Po przejechaniu kilku kilometrów wydaje się, że biegi nie mają znaczenia, ale ssanie chyba pomaga.

Oleju bierze ok ~0,5L/1000km.

Stare świece na których przejechaliśmy kilkaset km wyglądają tak



Wiatrak wentylatora włącza się normalnie, w okolicach połowy zielonej skali wskaźnika. Podczas jazdy w trasie wskaźnik jest stabilnie na początku zielonej skali.

Dysze powietrza były przełożone z zapasowego gaźnika, długa historia. Jak teraz przestygnie, to zdejmę górę gaźnika i wkręcę z powrotem te co były, obejrzę pływaki i ten zawór.

Sprawdzone na dwóch kompletach przewodów (stare/nowe) i dwóch pompkach paliwa (stara/nowa) - szarpanie bez zmian. Jeszcze cewkę mogę podmienić na oryginalną (nówka zamontowana po zakupie).

Dzięki za poświęcony czas i chęci, dajecie nam nadzieję że Łada da radę
2021-08-02 10:30
  
 
 2011-08-01 19:30:00

To samo miałem z wolnymi obrotami na NHZlot.

Przyczyna prozaiczna. Od strony przegrody masz w gaźnik wkręcony taki elektrozaworek. Jak go wykręcisz to na główce zobaczysz taką dyszę, która ma po bokaczh 3 duże dziurki i JEDNĄ MAŁĄ DZIURKĘ OD CZOŁA. Mi się właśnie ta mała dziurka zapchała. W ogóle nie miałem pojęcia o jej istnieniu. Po przedmuchaniu jak ręką odjął. Po wykręceniu tego elektrozaworku nie zaszkodzi psiknnąć tam porządnie jakimś carb cleanerem i przedmuchać powietrzem (może być pompka z tą końcówką do przedmuchiwania).

Jeśli chodzi o te dwie dysze/rurki, co wchodzą z góry do gardzieli i z których sika paliwo przy naciskaniu gazu, to olałbym to narazie, bo to służy tylko i wyłącznie dodaniu dodatkowej dawki paliwa przy gwałtownym przyspieszaniu. Nie tu jest problem.

Za wolne obroty odpowiada wyżej wymieniony zawór i kanalik, który idzie go I komory i wychodzi gdzieś na wysokości przepustnicy (z tego co pamiętam taka podłużna szczelina, która jak przepustnica jest całkowicie zamknięta jest częściowo nad a częściowo pod przepustnicą.

Co do szarpania na wyższych obrotach, to też do głowy przychodzi mi zapłon. Aparat siadł? Miałem takie coś jeszcze jak jeden kabel WN był walnięty. Niby jechało, ale szarpało.

A tak sobie jeszcze myślę. A może pompka paliwa niedomaga?



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2011-08-01 19:40:47 ]
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-08-01 18:54:07

"Czy gaśnięcie przy wyższej temperaturze, problemy z odpalaniem i szarpanie może być powiązane?"

Wszystko moze...

Może trafiło kompresje?? Znaczy silnik padl... Macie miernik sprezania? Sprawdz to. Potem proba olejowa: znaczy wlewasz troche oleju na tlok i znow sprawdzasz.
Zawsze jakims motodoktorem (zageszczaczem oleju) mozesz sie poratowac... To moze dojedziesz...

To że sika paliwem - to pompka przyspieszacza - ma to wplyw tylko jak dodajesz gazu, wtedy sika. Na uruchomionym silniku, powinno byc widac ze z gardzieli rozpylacza leci paliwo... O to mi chodzilo... dysze wykreciles? drozne sa?

Moze przepustnica sie wyrobila? Dzis juz pewnie nie jedziecie, podmien gaznik z drugiej lady i zobacz jak chodzi.

Ogolnie wazne by bylo ustalic czy mieszanka za uboga czy za bogata.

Ssanie po rozgrzaniu wlaczylesz? Cos sie zadzialo?

Wez stare swiece - i na nich rozgrzej silnik. Nowe swiece - oczysc jak nejlepiej dasz rade. Szczotka, beznzyna itd. Rozgrzej silnik. Zamien swiece na czyste i na gazie (bez ssania) zrob pare km, 2-3, w kolko sie pokrec, czy cos... Potem od razu zgas silnik. I zobacz jak wygladaja swiece.

Szaprie tez na 2 biegu, i 3? Czy tylko na 4?

Ciezko nareperowac lade przez net, ale moze moje uwagi pomoga cos wykluczyc, znalezc...


Widze ze dysze wykreciles..
aparat spoko - teoretycznie jakby sie uszkodzil to wtedy wlasnie by przyspieszenie zaplonu moglo by nie dzialac na wyzszych obrotach...


hmm.. grzeje sie, moze termostat padl? i sie nie otwiera? wiatrak wentylatora sie wlacza?, przewody do chlodnicy gorace? jak sie przegrzewa to tak moze byc....

[ wiadomość edytowana przez: konukera dnia 2011-08-01 18:59:40 ]
2015-02-02 18:15
  
 
 2011-08-01 17:31:24

Z promu mieliśmy 5 km do hotelu, jak do tej pory chyba najcięższe 5km :/
Z promu wyjechaliśmy ale był korek i zaraz zaczęła się grzać i zdechła. Schłodziła się na poboczu i jakoś dojechaliśmy.

Foty aparatu

Obrócony w lewo



Obrócony w prawo



Puszczony



Porównałem ze starym - na nowym jedna sprężynka jest inna, ta z dłuższym oczkiem, ale wygląda, że taka jest fabryczna. Sprężyna przyspieszacza jest, wraca jak się odciągnie palcem

Gaźnik - na fotach przepustnic za nic nie widać, wajcha otwierająca drugą nie widać żeby była obluzowana, albo przesunięta.







Druga przepustnica się otwiera, ale o ile do pierwszej paliwo wyraźnie sika, to z dyszy w drugiej co najwyżej kapią pojedyncze kropelki przy wciśnięciu cięgna gazu do oporu.

Sprawdzałem na wyłączonym silniku. Sprawdzę jeszcze na włączonym.

Czy gaśnięcie przy wyższej temperaturze, problemy z odpalaniem i szarpanie może być powiązane?
2021-08-02 10:30
  
 
 2011-08-01 14:50:12

Silnik na pasku.
Lampe strobo mamy.
Mamy hotel z wifi blisko portu, kilka km, spróbujemy tam dojechać...
2021-08-02 10:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM