Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Przekaźnik szyb z Mondeo 4 pinowy a pięcio - różnice w pracy

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2011-09-13 09:36:19

Przeniosłem jak chciał Venom.

-----------------
 
 
 
 2011-09-12 22:42:53

Na początku poproszę o przeniesienie do działu elektryka i poprawienie tytułu na "Przekaźnik One touch 4 pinowy a pięcio - różnice w pracy"

Sprawdziłem wnętrza przekaźników. rozwiązanie podobne, ale nie ma to większego znaczenia.
Przekażnik 4 pin i 5 pin działa tak samo! Obydwa służą do opuszcznia szyby. Różnica polega na tym, że w autach w których jest 5 pinowy przekaźnik, przełącznik opuszczania szyby jest dwustanowy czyli 'dół' i 'automatyczny dół' i właśnie po to jest pin nr 4. Znalazłem schemat focusa z tym przekaźnikiem. (później dorzuce)

Czyli czy mamy 4 pin czy 5 pin to i tak aby szyba szła w dół i górę trzeba mieć ich 2.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-09-12 22:44:29 ]
2024-11-22 22:11
  
 
 2011-09-04 11:46:12

chyba ciekawiej bylo by zapakowac GEMa z mondeo lub focusa czteroszybowego.
troche innych ciekawostek by przybylo.
2015-07-10 00:43
  
 
 2011-08-31 09:24:34

Cytat:
2011-08-30 20:31:54, Kakiel pisze:
Nie wiem jak to jest zbudowane w escorcie dokładnie. I jak tam są przełączniki zrobione. Jeśli powiedzmy masz jeden przekaźnik i podajesz impuls z niego na wszystkie przekaźniki domykania(bezpośrednio cztery kable do jednego przekaźnika), to domkną ci się wszystkie szyby. Jeśli naciśniesz teraz przycisk od kierowcy, to również domkną ci się wszystkie szyby.Tracimy w ten sposób sterowanie osobno szybami w górę. Prąd płynie też w drugą stronę należy o tym pamiętać. Rozwiązać to można wstawiając diody, lub tak jak ja przekaźniki.



dioda prostownicza i po sprawie.

tez mam te przekazniki, narazie 4 na przednie szyby ale kolejne 4 juz czekają zeby zalozyc je na tył

chce sobie dorobic domykanie i jest plan:

szyby oprocz tego ze dostaja sygnal potrzebuja jeszcze zasilania, moja centralka ma mozliwosc podania napiecia na iles tam sekund poprzez przytrzymanie przycisku zamykania auta - bedzie ono uruchamialo zwykly 4 pinowy przekazniki ktory załączy zasilanie na szyby (odciazenie centralki), natomiast sterowanie chce wziasc z wiazki zamka centralnego montując dodatkowo diode prostownicza zeby zamkniecie szyby z przycisku nie powodowalo ryglowania zamka.

no w sumie diod bedzie potrzeba wiecej zeby np zamkniecie jednej szyby nie uruchomilo reszty..
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-08-30 21:57:54

katodami podłączasz się pod pin 3 w przekaźnikach domykania(katoda - kreska na diodzie) anodami do przekaźnika dającego impuls domykania szyb.

Z mojego doświadczenia trzeba diody o sporej wytrzymałości na napięcia wsteczne i prąd wsteczny. Taniej mi było zrobić na przekaźnikach bo już je miałem

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2011-08-30 21:06:45

to znaczy gdzie by mialy być te diody bo przekaźnik wpinamy mówiąc obrazowo na kabel który idzie od przycisku do silniczka i raczej niemożliwym jest podpięcie np. jednego silnika szyby na jeden przekaźnik tak żeby działał w dwie strony - dla eksperymentu jeden ze swoich podłączyłem właśnie na odwrót w senie sygnał z przycisku szedł nie na 3 a 5 pin przekaźnika a kabel na silnik nie z 5 tylko z 3 pinu i zero reakcji a przekaźnik buczał. Jeśli podpięlibyśmy wszystkie szybki pod jeden przekaźnik to po naciśnięciu którejkolwiek szyby otwierałby wszystkie;p Od razu mówię ja nie jestem elektronikiem więc chętnie posłucham jakie inni mają pomysły bo i tak będę to jeszcze ruszać ze względu na zmianę miejsca zasilania więc może coś poprawie.
2019-04-18 20:32
  
 
 2011-08-30 20:44:43

Dokładnie - wystarczą 4 diody.
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-08-30 20:31:54

Nie wiem jak to jest zbudowane w escorcie dokładnie. I jak tam są przełączniki zrobione.

Jeśli powiedzmy masz jeden przekaźnik i podajesz impuls z niego na wszystkie przekaźniki domykania(bezpośrednio cztery kable do jednego przekaźnika), to domkną ci się wszystkie szyby.
Jeśli naciśniesz teraz przycisk od kierowcy, to również domkną ci się wszystkie szyby.Tracimy w ten sposób sterowanie osobno szybami w górę. Prąd płynie też w drugą stronę należy o tym pamiętać. Rozwiązać to można wstawiając diody, lub tak jak ja przekaźniki.

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2011-08-30 20:12:36

To nie przekaźniki pobierają prąd!!! tylko silniki. Ja to mam wsyzstko pod jeden przewód podłączone i śmiga już jakiś czas bezproblemowo, a zazwyczaj otwieram wszystkie szybki naraz. Do domykania szyb z pilota wystarczy 8 przekaźników, można wykorzystać te od zamykania szyby, przy zamykaniu podać impuls na przekaźnik i szyba sama idzie. Inna sprawa, że przekaźnik będzie musiał mieć prąd cały czas lub na czas zamykania szyby(w normalnym wypadku prąd jest po kluczyku).
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-08-30 16:08:23

Ja mam 4 na przednie szyby czyli po dwa na szybę - na otwieranie i zamykanie. Przy 8 na 4 szyby trzeba pomyśleć o osobnym zasilaniu ze skrzynki żeby nie było problemów.
2019-04-18 20:32
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM