Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] Olej w okolicach świecy.Zarzygany kolektor! ZDJĘCIA

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-11-17 20:00:02

nie rob rzeczy ktore sa kompletnie niepotrzebne, wyczysc sobie ten kolektor jak tak bardzo chcesz i da Ci to spokoj ducha, pamietaj ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu jezeli auto jezdzi jak nalezy nie kopci i nie spala nadmiernych ilosci oleju to po co na sile szukac klopotu

-----------------
....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :)
2018-09-30 07:38
  
 
 2011-11-17 19:01:31

Na pewno troszkę oleju dostaje się do komory spalania przez pierścienie, ale w tych silnikach to nie kwalifikuje do jakiejkolwiek naprawy, bo zdarzało się w fabrycznie nowych egzemplarzach - ten silnik taki jest i już. Oczywiście możesz się bawić w wymianę pierścieni, poprawę gładzi cylindrów czy nawet polerowanie samych tłoków. Zawory nie powinny przepuszczać oleju ale najprawdopodobniej wylatuje on właśnie z uszczelniaczy zaworów - 100% diagnoza jeśli na wysokich obrotach z tłumika czuć i widać olej a silnik zaczyna postukiwać (brakuje oleju na hydraulicznych popychaczach).

Odma to gumowa rurka z zatopionym nylonowym oplotem (taka była seryjnie) i jest nasadzona na pokrywkę w jej prawym górnym rogu (patrząc na silnik stojąc przed autem).

Demontując cały kolektor weź pod uwagę że będziesz musiał dać mu nową uszczelkę, a i dostępu do niego nie będzie ciekawego. Łatwiej jest zdjąć cały rozrząd i zdemontować głowicę z kolektorami, wymienisz wtedy komplet uszczelek, uszczelniacze zaworów i obejrzysz gładzie cylindrów.
2015-01-03 00:36
  
 
 2011-11-17 15:14:50

jak w escorcie naszym wygląda odma? Kolektor wyjmę i go całego umyje. Czy możliwe jest ubywanie oleju z silnika przez ten zaworek? Dlatego spalany jest w cylindrach jeżeli jest w kolektorze? Czy to wina uszczelniaczy na zaworach (kopcenie z wydechu na wysokich obrotach)
2016-02-14 01:13
  
 
 2011-11-17 09:18:52

Zrób to co ja (miałem to samo) - wyjmij skrzynkę filtra, daj nowy filtr (zwykle do filtra dodają też gąbeczkę) skrzynkę i przewód powietrzny rozbierz i przemyj do czysta jakimś kerszerem, a później wysusz (zapachu w środku już nie będzie). Kolektor na tyle, na ile dasz radę, wytrzyj ale nie staraj się wrzucać do środka tego brudu.
Zaworek możesz wymienić, choć ja u siebie tego nie zrobiłem, bo nie miałem już czasu, ale sprawdź drożność samej odmy.

Nie przejmuj się tymi objawami - silnik ma swoje lata i swój przebieg i takie sytuacje są w nim normalne. To nie jest żeliwny CIH od GM, że po 300k km trzeba wymienić jedynie olej i filtry
2015-01-03 00:36
  
 
 2011-11-16 22:43:32

nalot to , to nie jest. Jest to jakby smar grubości do 1 mm. Jeżeli olej dostaje się do kolektora? To czy jest on spalany w cylindrach? jest taka możliwość? Dodam że przy ostrej jeździe ubywa olej z silnika lecz gdy jeżdżę spokojnie (trasy) maks 3-3.5 tys obrotów to olej w ogóle nie ubywa.. Czy to możliwe przez ten zaworek?
2016-02-14 01:13
  
 
 2011-11-16 22:29:03

to zabrudzenie kolektora moze wynikac tylko ze zbyt duzych przedmuchow ze skrzyni korbowej i dostawania sie oleju do dolotu ktory to sie osadza na sciankach kolektora i ujega zwegleniu od temperatury, jezeli zuzycie oleju jest w normie i ten nagar to taki tylko nalot a nie 5 mm skorupa to jedynie wyczysc przepustnice i nie martw sie na zapas

-----------------
....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :)
2018-09-30 07:38
  
 
 2011-11-16 21:44:37

nie, nie posiadam gazu. Sama benzyna...
2016-02-14 01:13
  
 
 2011-11-16 19:47:49

dmuchajac nie sprawdzisz tego zaworka bo nie na takiej zasadzie on dziala, on jest szczelny kiedy silnik jest uruchomiony i silnik jest na wolnych obrotach wtedy podcisnienie wciaga element zaworu do gniazda i jest szczelnie po dodaniu gazu podcisnienie maleje i zaworek sie otwiera puszczajac cisnienie ze skrzyni korbowej, najlepiej to jest go sprawdzic wyjmujac z odmy i na podlaczonym tym wezyku w ksztalcie kolana odpalic silnik i sprawdzic czy na wolnych obrotach zasysa przez niego powietrze, co do kolektora to zapytam czy masz gaz?

-----------------
....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :)
2018-09-30 07:38
  
 
 2011-11-16 19:46:29

Panowie, akurat to, że kolektor jest w środku czarny to norma... I to jest wina EGR'u. Nie to, że zepsuty. To po prostu taka cecha tych układów. Zasyfiają cały dolot takim dziadostwem. Z kolei olej to już faktycznie może być objaw zaworu.

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2011-11-16 19:47:59 ]
2016-05-25 18:43
  
 
 2011-11-16 18:26:39

wychodzi na to że zaworek nie trzyma. Wyczyściłem. dmuchając z jednej i drugiej strony powietrze przechodzi. Co powoduje taki zaworek kiedy przepuszcza? Min. olej w filtrze?
'

i jeszcze jedno.. po wyciągnięciu tego zaworka powinien być tam syf? Jak to wyczyścić? pełno smaru i jakiegoś syfu ogólnie

Czy coś takiego by pasowało?

Zaworek

[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-16 18:46:35 ]
2016-02-14 01:13
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM