| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
dulin7 Sympatyk FEFK
Nowe Miasto Lubawskie | 2011-11-17 20:00:02 nie rob rzeczy ktore sa kompletnie niepotrzebne, wyczysc sobie ten kolektor jak tak bardzo chcesz i da Ci to spokoj ducha, pamietaj ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu jezeli auto jezdzi jak nalezy nie kopci i nie spala nadmiernych ilosci oleju to po co na sile szukac klopotu ----------------- ....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :) |
2018-09-30 07:38 | |
evol_umf Sympatyk FEFK
opel ascona Szczytno | 2011-11-17 19:01:31 Na pewno troszkę oleju dostaje się do komory spalania przez pierścienie, ale w tych silnikach to nie kwalifikuje do jakiejkolwiek naprawy, bo zdarzało się w fabrycznie nowych egzemplarzach - ten silnik taki jest i już. Oczywiście możesz się bawić w wymianę pierścieni, poprawę gładzi cylindrów czy nawet polerowanie samych tłoków. Zawory nie powinny przepuszczać oleju ale najprawdopodobniej wylatuje on właśnie z uszczelniaczy zaworów - 100% diagnoza jeśli na wysokich obrotach z tłumika czuć i widać olej a silnik zaczyna postukiwać (brakuje oleju na hydraulicznych popychaczach).
Odma to gumowa rurka z zatopionym nylonowym oplotem (taka była seryjnie) i jest nasadzona na pokrywkę w jej prawym górnym rogu (patrząc na silnik stojąc przed autem).
Demontując cały kolektor weź pod uwagę że będziesz musiał dać mu nową uszczelkę, a i dostępu do niego nie będzie ciekawego. Łatwiej jest zdjąć cały rozrząd i zdemontować głowicę z kolektorami, wymienisz wtedy komplet uszczelek, uszczelniacze zaworów i obejrzysz gładzie cylindrów. |
2015-01-03 00:36 | |
outlaw69
Ford Escort Białystok | 2011-11-17 15:14:50 jak w escorcie naszym wygląda odma? Kolektor wyjmę i go całego umyje. Czy możliwe jest ubywanie oleju z silnika przez ten zaworek? Dlatego spalany jest w cylindrach jeżeli jest w kolektorze? Czy to wina uszczelniaczy na zaworach (kopcenie z wydechu na wysokich obrotach) |
2016-02-14 01:13 | |
evol_umf Sympatyk FEFK
opel ascona Szczytno | 2011-11-17 09:18:52 Zrób to co ja (miałem to samo) - wyjmij skrzynkę filtra, daj nowy filtr (zwykle do filtra dodają też gąbeczkę) skrzynkę i przewód powietrzny rozbierz i przemyj do czysta jakimś kerszerem, a później wysusz (zapachu w środku już nie będzie). Kolektor na tyle, na ile dasz radę, wytrzyj ale nie staraj się wrzucać do środka tego brudu.
Zaworek możesz wymienić, choć ja u siebie tego nie zrobiłem, bo nie miałem już czasu, ale sprawdź drożność samej odmy.
Nie przejmuj się tymi objawami - silnik ma swoje lata i swój przebieg i takie sytuacje są w nim normalne. To nie jest żeliwny CIH od GM, że po 300k km trzeba wymienić jedynie olej i filtry |
2015-01-03 00:36 | |
outlaw69
Ford Escort Białystok | 2011-11-16 22:43:32 nalot to , to nie jest. Jest to jakby smar grubości do 1 mm. Jeżeli olej dostaje się do kolektora? To czy jest on spalany w cylindrach? jest taka możliwość? Dodam że przy ostrej jeździe ubywa olej z silnika lecz gdy jeżdżę spokojnie (trasy) maks 3-3.5 tys obrotów to olej w ogóle nie ubywa.. Czy to możliwe przez ten zaworek? |
2016-02-14 01:13 | |
dulin7 Sympatyk FEFK
Nowe Miasto Lubawskie | 2011-11-16 22:29:03 to zabrudzenie kolektora moze wynikac tylko ze zbyt duzych przedmuchow ze skrzyni korbowej i dostawania sie oleju do dolotu ktory to sie osadza na sciankach kolektora i ujega zwegleniu od temperatury, jezeli zuzycie oleju jest w normie i ten nagar to taki tylko nalot a nie 5 mm skorupa to jedynie wyczysc przepustnice i nie martw sie na zapas ----------------- ....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :) |
2018-09-30 07:38 | |
outlaw69
Ford Escort Białystok | 2011-11-16 21:44:37 nie, nie posiadam gazu. Sama benzyna... |
2016-02-14 01:13 | |
dulin7 Sympatyk FEFK
Nowe Miasto Lubawskie | 2011-11-16 19:47:49 dmuchajac nie sprawdzisz tego zaworka bo nie na takiej zasadzie on dziala, on jest szczelny kiedy silnik jest uruchomiony i silnik jest na wolnych obrotach wtedy podcisnienie wciaga element zaworu do gniazda i jest szczelnie po dodaniu gazu podcisnienie maleje i zaworek sie otwiera puszczajac cisnienie ze skrzyni korbowej, najlepiej to jest go sprawdzic wyjmujac z odmy i na podlaczonym tym wezyku w ksztalcie kolana odpalic silnik i sprawdzic czy na wolnych obrotach zasysa przez niego powietrze, co do kolektora to zapytam czy masz gaz? ----------------- ....^ to jest moje zdanie ale może ja sie nie znam :) |
2018-09-30 07:38 | |
emtees Sympatyk FEFK
Audi S4 Toruń | 2011-11-16 19:46:29 Panowie, akurat to, że kolektor jest w środku czarny to norma... I to jest wina EGR'u. Nie to, że zepsuty. To po prostu taka cecha tych układów. Zasyfiają cały dolot takim dziadostwem. Z kolei olej to już faktycznie może być objaw zaworu. [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2011-11-16 19:47:59 ] |
2016-05-25 18:43 | |
outlaw69
Ford Escort Białystok | 2011-11-16 18:26:39 wychodzi na to że zaworek nie trzyma. Wyczyściłem. dmuchając z jednej i drugiej strony powietrze przechodzi. Co powoduje taki zaworek kiedy przepuszcza? Min. olej w filtrze?
'
i jeszcze jedno.. po wyciągnięciu tego zaworka powinien być tam syf? Jak to wyczyścić? pełno smaru i jakiegoś syfu ogólnie
Czy coś takiego by pasowało?
Zaworek[ wiadomość edytowana przez: outlaw69 dnia 2011-11-16 18:46:35 ] |
2016-02-14 01:13 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|