2012-01-14 13:00:42
Hej.
Jeżeli ktoś będzie potrzebować info co do wymiany. Zostało to zrobione tak:
- została wyciągnięta klema z akumulatora (masa czyli "-");
- następnie wykręcamy kluczem 22 sonde (w praktyce zleca się, aby to zrobić na zimno);
- gdy wykręcamy sonde pod żadnym pozorem nie wolno dotykać elementu, który służy do pomiaru;
- następnie wkręcamy nową;
- podłączamy akumulator.
Odnośnie restartu komputera. Niekoniecznie trzeba odkręcać dwóch klam akumulatora i ich połączyć na 15 min (jest to ostateczność). W przypadku w/w modelu czyli Ford Escort Kombi `95 1.6 16v Zetec wystarczy wyciągnąć bezpiecznik z pozycji 7 koloru fioletowego 3A (Zasilanie pamięci urządzenia sterującego EEC IV), w modelach od 1995 jest pozycja 7 a w modelach innych jest to pozycja 25. Bezpiecznik należy wyjąć na około 3- 5 min i reset kompa gotowy.
Po czym włączamy samochód (bez gazu), na około 3- 5 min czekamy, aż włączy się wentylator i możemy wyłączyć. Potem możemy jeździć i oczekujemy na efekty adaptacji nowej sondy.
Użyłem do wymiany sondy firmy Bergac kod 0470 i działa bez zarzutu.
Pzdr
PS. Mam nadzieję, że opisałem wyraźnie. Jakieś sugestie proszę pisać
[ wiadomość edytowana przez: bodziulla dnia 2012-01-14 13:24:18 ]