2012-01-25 13:45:46
Miesiąc temu naprawiałem koledze właśnie taką przypadłość.
Po pierwsze żadnych potencjometrów nie ma, konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa.
Na silniku wentylatora masz rezystor z trzema pinami, w zależności od tego który bieg włączysz to na odpowiednim pinie pojawi się +12V.
Zewrzyj po kolei każdy pin w rezystorze bezpośrednio z plusem akumulatora, tak sprawdzisz czy sprawny jest rezystor i wentylator.
Jeśli na żadnym biegu nie zadziała to wentylator do wymiany, jeśli zadziała conajmniej 3 (najszybszy) to wentylator jest ok, a jesli któryś 1 lub 2 bieg niezadziała to rezystor do wymiany.
Jeśli po wykonaniu powyższych czynności zadziałał którykolwiek bieg tzn. że masz problem z wiązką lub skrzynką bezpieczników.
W samochodzie który naprawialem właśnie w skrzynce był problem, a mianowicie była przerwana ścieżka łącząca bezpiecznik dmuchawy z przekaźnikiem stacyjki. Wtedy albo przelutować skrzynkę albo zrobić "bypass". Ta ścieżka jest wewnątrz skrzynki więc to kupa roboty żeby przelutować, jeśli wszystko inne działa to lepiej zrobić "bypass", czyli wlutować przewód (minium 1mm kwadrat) między punktami gdzie przejścia niema a być powinno.
Jednakże najpierw musisz sprawdzić co dokładnie u ciebie nawaliło.
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl[ wiadomość edytowana przez: DzikusPL dnia 2012-01-25 13:48:19 ]