2012-03-03 22:41:19
W zwykłym 1.8 d były obrotomierze , na warsztacie miałem kilka essich gdzie winą braku ładowania było zanikające napięcie wzbudzenia alternatora, niby przy pomiarze było ok a po odpaleniu auta zanikało lub było bardzo niskie - zimne luty w skrzynce .
Do alternatora idą dwa czasem trzy przewody:
- czerwony gruby - główny prądowy wspólny z rozrusznikiem
- cienki czerwony idący patrząc od alternatora w prawą stronę(tam jest łączony kostką gdzie też brak styku daje brak ładowania)
- najcieńszy to sygnał na obrotomierz
B+ styk grubego, czerwonego przewodu
D+ styk cieńszego przewodu od wzbudzenia
W styk na obrotomierz,
tyle chyba wystarczy żebyś sobie obadał pacjenta
-----------------
łatwo się rozpędzić, trudniej się zatrzymać...
powered by N7A:)
jest
rs2000 mk5,rs2000 mk7 F1,escort mk5 rs2000 turbo,mondeo mk1 2.0 ghia 4x4, mondeo mk3 kombi 2.5
był
golf 2 1.3,escort mk7 1,6 kombi lpg,escort mk5 91r. 5d bieda idition 1.6 8v lpg,es