| | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
| Autor | | michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK
ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-25 11:30:33 trzy piękne posty ktore mi wszystko wyjasnily i serdeczne podziekowanie-ech starego konia nowych sztuczek sie nie nauczy, za dlugo jezdzilem trampkiem i poldkiem zeby sie znac na zawiłych sciezkach elektroniki fordowskiej,dzieki PANOWIE ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów | 2024-11-15 09:26 | | thomas77 Sympatyk FEFK
Focus 1,6 Ecoboost krakowskie przedmieście | 2012-11-25 08:15:09 Michał jeśli już to w Krakowie jest gosc co się zwie Heko i ma hamownię ,czipsowała sie u niego prawie cała Polska dieslowska z focus klub,mondeo itp... za 700zł bodajże masz czip plus mapa i 2x hamowane auto a przyrost mocy zależny od stanu auta,ale widziałem ze z 1,8 tddi 90ps zrobiono 117 ps np...
poczytaj na fokus forum bo chyba jesteś tam ----------------- FEFK#2486 | 2024-10-13 19:02 | | evol_umf Sympatyk FEFK
opel ascona Szczytno | 2012-11-25 08:10:14 No i Tevenet -ięknie wytłumaczył na czym polega chiptuning, więc mi pozostały filterki
W nowoczesnych konstrukcjach z silnikiem o zapłonie samoczynnym normy emisji spalin są bardzo rygorystyczne, a najłatwiej jest po prostu wyłapać wszystkie śmieci jeszcze w układzie wydechowym nie ingerując przy tym w silnik. Więc w okolicach kolektora wydechowego są mocowane filtry cząstek stałych, które wyłapują "brudy" a w dogodnych warunkach ECU wysteruje silnik do uzyskania wysokiej temperatury i wygrzeje filtr spalając jego zawartość, przez co poza samochód wypadają jedynie nieduże ilości brudów. W rzeczywistości filtr jak każdy inny element dławi przepływ spalin i powoduje większe obciążenie dla silnika. Można go wyciąć i poprawić mapy sterowania silnika (wewnątrz ECU) tak aby zmniejszenie oporu nie wywołało jakichś nieporozumień między komputerem a silnikiem. Przy okazji można wykorzystać też opisane wcześniej rezerwy potencjału silnika.
A co do nazewnictwa DPF i FAP - to po porostu filtr cząstek stałych, z tym że skrótowo z angielksiego i z francuskiego. | 2015-01-03 00:36 | | tevenet Sympatyk FEFK
MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-11-25 07:58:46 Michał poczytaj sobie
Cytat:
| Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i podnosi Twoje bezpieczeństwo na drodze. Pozwoli Ci odkryć Twój samochód na nowo - szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent Twojego auta. Takie rezerwy istnieją także w autach bez turbiny.
Dlaczego jest to możliwe ?
Samochód posiada urządzenie nazywane sterownikiem silnika (ECU). Jest to komputer odpowiadający za pracę silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. ECU dysponuje wiedzą o tym, jak sterować paliwem i zapłonem w dowolnych warunkach. Parametry wpisane do ECU są przygotowane tak, aby trwałość auta była jak najwyższa, ale jednak niekoniecznie tak, aby silnik rozwijał największą moc i moment obrotowy i palił najmniej paliwa.
Dlaczego?
Nie każdy dba o swoje auto. Fabryka celowo obniża osiągi silnika aby zabezpieczyć go przed awarią w wyniku niewłaściwej eksploatacji. Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne są nie wymieniane w terminie.
Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa - ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości ( 90 i 120 km/h), producenci ograniczają osiągi i zużycie paliwa dokładnie przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu wytwarzając sztuczne "dziury w gazie". Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie spalania w "cyklu miejskim" - auto jednak traci znacznie na elastyczności.
Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie - choć taki sam moment obrotowy.
Ale Ty nie musisz tracić tej mocy bezpowrotnie!
Jeżeli dbasz o swój samochód i pamiętasz o zmianie oleju, filtrów i wkładów oraz używasz paliwa co najmniej 95 oktanowego z pewnych stacji - jest to propozycja dla Ciebie aby odzyskać właśnie te konie mechaniczne, których Twoi producenci samochodu pożałowali. Możesz go wzmocnić nawet o ok. 25% momentu obrotowego i mocy ! To zasadniczo poprawi przyśpieszenie auta, a to zwiększy Twoje bezpieczeństwo na drodze. Łatwiej wyprzedzisz, płynniej przyśpieszysz.
Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.
Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek. Wybierając nas, wybierasz uznaną i pewną markę. Bądź jednym z naszych zadowolonych klientów. |
|
Tekst zaczerpnięty z http://www.gcstuning.pl/ | 2022-04-24 11:25 | | michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK
ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-25 07:37:41 [quote]
2012-11-24 13:06:01, michno45 pisze:
mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan
[/quote
mialo byc 1400zl,mnie chodzi o wyjasnienie co są te opisane chipy i inne i do czego slużą,ale widze ze duzo odslon a nikt nic nie wie ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów | 2024-11-15 09:26 | | Kakiel Sympatyk FEFK
Kraków | 2012-11-24 13:53:14 DPF się nie zakłada tylko wycina i emuluje ewentualnie bo same z nim problemy.
Za 140zł to raczej wątpię żeby z auta był szatan. Za dobre strojenie to myślę od 400zł trzeba dać albo i więcej. ----------------- | 2022-01-05 11:37 | | michno45 (M) V-ce Prezes Zarządu FEFK
ford focus MK2 EL Manufaktura | 2012-11-24 13:06:01 mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan ----------------- FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów | 2024-11-15 09:26 | | | |
|
|
|
|