Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Problem z odpalaniem i działaniem dmuchawy

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-12-19 09:24:25

to masz duzo trudniejsza diagnoze wentylator zabudowany i jego wyciagniecie to albo ciecie obudowy (robia tak w scorpio,a tam taka sama obudowa siedzi),albo rozszczelnienie klimy i demontaz calej obudowy. Do tego rezystor wentylatora ma inny ksztalt (choc ten zwykly pasuje w kostki,ale nie w obudowe). W wersjach z klima najczesciej gnije kostka na rezystorze lub sam rezystor. Warto sprawdzic,bo to raptem minuta pracy

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2012-12-18 14:19:56

tak, mam klimę
2014-09-04 19:54
  
 
 2012-12-18 08:21:27

Dmuchawa ma rezystor 3 biegowy, który załączasz poprzez 3 biegi na przełączniku. Luknij na niego. Siedzi na samej dmuchawie.
Sprawdź też bezpieczniki stan przekaźników, bo możliwe, że i skrzynka szwankuje. Masz klimę?
2024-07-06 23:09
  
 
 2012-12-17 20:34:35

przy odrobinie wolnego czasu poskubię Nie znam się zbytnio, ale skoro by było zwarcie, to by dmuchawa po prostu nie działała cały czas?

PS. Teraz dmuchawa humoru nie ma i dmucha mi tylko z powietrza z zewnątrz przy szybszej jeździe
2014-09-04 19:54
  
 
 2012-12-17 09:52:10

Myślę, że to nie szczotki. Sprawdź pobór prądu przy 3-cim biegu. Myślę, że w trzeciej pozycji robi się zwarcie. Nie jestem pewien ale możliwe, że silnik dmuchawy moze mieć zabezpieczenie termiczne dlatego wyłącza się podczas pracy bo zwarcie powoduje wzrost temperatury. Sprawdź temperaturę silnika przy pozycji 2 i 3. Jeżeli nastepuje gwałtowny jej wzrost to na 95% zwarcie.
Co zrobić?
Najszybciej to wymienić dmuchawę, a najtaniej to znaleźć przyczynę zwarcia i ją usunąć.
2014-11-14 09:22
  
 
 2012-12-16 21:04:36

wg mnie to nie może być zwarcie...

czyli mówicie, żeby zacząć od tego :

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=103263

?
2014-09-04 19:54
  
 
 2012-12-11 10:57:08

Mi też się wydaje że się kończą szczotki. najlepiej kup sobie drugą dmuchawę, ewentualnie sprawdź stan szczotek i zrób podmiane. Tak będzie najszybciej, a dmuchawa na szrocie kosztuje 10-20zł
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-12-11 10:18:50

moze szczotki w wentylatorze sie koncza ?

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2012-12-08 05:43:53

maska w górę i nasłuchuj z kąd strzela, pewnie tam jest przyczyna a podejrzewam że coś może ci robić spięcie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2012-12-07 22:26:09

Witam serdecznie.

Zacznę od tego, że szukałem troszku tematów o problemie mojego esia i nie znalazłem odpowiedzi.

Dmuchawa, praktycznie od kiedy mam autko, miała huśtawkę nastroju. Raz działała, raz nie (temat nie dotyczy tego problemu, piszę tylko, bo może jest to wskazane do znalezienia przyczyny mojego problemu). Oczywiście, na ten problem są tu odpowiedzi Ale nie w tym rzecz.

Ostatnio byłem zmuszony kupić nowy akumulator. Dmuchawa ostatnio ma dobry humor i działa. I zauważyłem ostatnio, że gdy włączam dmuchawę na poszczególne biegi, po pewnym czasie po prostu traci swą moc. Najszybciej na 3cim biegu. Wtedy stopniowo zmniejsza swoją siłę, aż w końcu padnie (na 3cim biegu pada całkowicie gdzieś po 5min dmuchania). Gdy wyłączę dmuchawę, po 30 sekundach dmuchawa znów może działać swoją maksymalną siłą i na 3cim biegu szaleje aż oczy zwiewa. Po 5 minutach - amen. I tak w kółko.

To raz. A dwa - silnik wyłączony, przekręcam kluczyki do zapłonu, dmuchawa ustawiona powiedzmy na 3ci bieg. I w ciągu tych kilku sekund, gdy dmuchawa kozaczy, może dojść do tego, że silnik nie odpali - po prostu rozrusznik nie kręci. Jeżeli się ją wyłączy, odczeka troszku, odpali na dotyk. Tego problemu nie ma, gdy wyłączę dmuchawę przed przekręceniem kluczyków czy też przed zakończeniem ostatniej jazdy

A, i na koniec jeszcze chciałbym spytać : jeżeli po dłuższej pracy dmuchawy wyłączę ją, w silniku coś jakby strzela - słychać strzały . Co można z tym zrobić?

Dziękuję za pomoc z góry, wiem, dużo tego ale chciałem szczegółowo opisać problemy

[ wiadomość edytowana przez: maciusz dnia 2012-12-07 22:29:27 ]
2014-09-04 19:54
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM